Kattentopic

Dit natuurlijk gaat er wel eens een keertje iets fout bij een asiel, maar over het algemeen hebben zij een goed beeld van de dieren die opgegeven zijn voor adoptie. En als het diertje toch de eerste weken iets onder de leden te hebben (niesziekte etc.) dan nemen zij de kosten vaak op zich.

Bovendien zijn ze vaak eerlijker dan mensen die dieren aanbieden op Marktplaats. Als X een allergie heeft dan zijn ze daar eerlijk over. Of als Y niet met andere dingen om kan gaan.

2 likes

Ik denk dat de kans dat je een kat koopt die iets mankeert groter is via marktplaats dan via het asiel. In het asiel wordt een kat helemaal gecheckt dus áls je een kat koopt met “een mankement” dan weet je dat van te voren. En als je kat binnen de (volgens mij) eerste maand ziek wordt dan heb je een soort van garantie via het asiel. En daarnaast zitten inentingen en castratie bij de prijs inbegrepen dus geen extra kosten.

3 likes

Bel of mail verschillende asielen/opvangen. Vaak staan kittens niet online en werken ze met een wachtlijst. Dan kan je even polsen of ze er nog eentje hebben.
Als je via een officiële opvang adopteert, heb je juist meer zekerheid. Die mensen houden de katjes al weken goed in de gaten, hebben veel ervaring met kittens/katten en alles zal officieel in orde zijn met registratie, vaccins, sterilisatie etc.

Jammer om te lezen dat je vriend zo over een asiel denkt. Ik ben zelf vrijwilliger bij een asiel en kan je verzekeren dat er met de meeste katten juist niets mis is. En als ze medicatie nodig hebben of een gedrags"probleem" hebben, zullen ze dit altijd vertellen. Die mensen willen ook dat de kat goed terecht komt en niet terug wordt gebracht dus die gaan niets verbloemen.

5 likes

Haha ineens uit het niets gaat ze zo opstaan, 1 min later ligt ze weer te chillen

33 likes

Hahahaha mijn ene kater doet dit ook, dan noemen we hem ook altijd stokstaartje :joy:

Ik ga morgen tot vrijdag weg en ik ga m’n poes zo missen haha, het klinkt zo stom. Maar ik ben echt bang dat ze eenzaam is ofzo. Mijn vader komt gewoon iedere dag langs om met haar te spelen en eten te geven dus ze komt vast niets te kort en toch maak ik me een beetje zorgen. Haha crazy cat mom.

2 likes

Ahh dit is echt niet stom hoor, zeker in dit topic niet! :heart:
Ik moet altijd huilen als ik op vakantie ga (lees 4 dagen niet thuis ben). Terwijl mijn schoonmoeder iedere dag meerdere uren bij de kat is. Tussendoor facetimen we zelfs en af en toe krijg ik dan zelfs een brok in mijn keel… dus echt niet gek/stom!

1 like

Waarvoor ik eigenlijk naar dit topic kwam, @anon43983847 @Barosmijnschatje ik heb ook die keramieke fontein besteld. Alleen de pomp hoor ik inderdaad niet, maar het klinkt continu alsof er iemand met een zielig straaltje aan het plssen is. Is dat bij jullie ook?

Hahahahah jaaaa ik snap precies wat je bedoelt :rofl::rofl::rofl: ik was er na een tijdje zo aan gewend dat ik het niet meer hoorde, maar het is inderdaad net alsof iemand heel lullig aan t plassen is!

1 like

Hahaha oke dan ligt het dus niet aan mij! Ik hopp dat ik er ook snel aan wen :joy::joy: Nu moet ik er vooral zelf van plassen.

Het klinkt inderdaad alsof er iemand staat te pissen, alleen na een tijdje hoor je het inderdaad niet meer. Ik vind het zelf beter dan de motor + het water. De katten drinken er in elk geval echt veel vaker uit.

1 like

Heeft jullie kat wel eens een gekke kuch gehad of gehoest of zo? Onze kat slaapt ‘s nachts altijd op de slaapkamer bij ons (op z’n eigen kleedje) en schrokken vannacht wakker van gekuch of hoesten. Klonk heel droog en daarna ging ‘ie een tijdje slikken en lippen lippen. En toen ging ‘ie weer slapen (hij wel, ik niet haha, constant kijken of het wel goed ging :joy:)

Nou, er kwamen gisteren wat ienie mienie (lintwormen dacht ik) wormen uit zijn achterste, dus toen direct weer een ontwormings pil gegeven. (In het vorige seizoen heeft hij dat Pilletje ook gewoon gehad, maar laatst heeft ie een bedorven muis lopen vreten en was daar ook ziek van (flink stink overgeven) dus zou het daar van komen?

Leek het op een rijstkorrel? Dan was het een lintworm, die hebben een soort segmenten die er dus uit komen een een nieuwe worm worden hahaha zo goor

Haha ja waren echt een kleine rijstkorrel, klopt! Zo goor uit zijn achterste haha.

Gistermiddag daarna het pilletje gegeven, en vannacht dus gekuch of gehoest dus ik hoop dat het goed gaat nu.

Hoe snel werkt zo’n pilletje dan? Omdat hij het pilletje in de middag heeft gehad en in de nacht dus zo kuchte.

Iel ik ga nu nu nu nu mijn katten weer ontwormen

Toch maar even advies gevraagd bij de DA anders blijft het maar in m’n hoofd zitten. Gek hè, kan me zoveel zorgen maak om dat beestje. :cry:

Ze zei dat het pilletje nu zijn werk doet en dat onze kat misschien zoveel wormen in z’n darmen had dat het niet alleen achterkant eruit kan komen met poepen maar ook eventueel voorkant/dat ie er toch meer last van heeft. Als ie weer gaat kuchen of hoesten moeten we wel bellen.

Onze kat kwam nooit buiten en had nooit ergens last van tot we gingen verhuizen en hij buiten komt (en vooral veel muizen vangt) heeft ie regelmatig wel dat ie iets heeft of zo.

Hmm ik maak me zorgen om onze kat. Ik heb eergisteren opgemerkt dat haar anus rood is en er leek een soort rood flubbertje uit te hangen. Het lijkt er nu nog steeds te zitten en ze miauwde een paar keer heel zielig als we haar op haar rug aaiden. Verder at ze wel heel enthousiast haar natvoer en slaapt ze nog in de meest gekke houdingen. Ik kan haar ontlasting niet checken omdat ze buiten poept en wij allebei de hele dag werken.
We gaan morgen maar voor de zekerheid naar de dierenarts. Heeft iemand van jullie iets soortgelijks meegemaakt?

En hoe is het afgelopen?