Heeft jullie kat wel eens een gekke kuch gehad of gehoest of zo? Onze kat slaapt ‘s nachts altijd op de slaapkamer bij ons (op z’n eigen kleedje) en schrokken vannacht wakker van gekuch of hoesten. Klonk heel droog en daarna ging ‘ie een tijdje slikken en lippen lippen. En toen ging ‘ie weer slapen (hij wel, ik niet haha, constant kijken of het wel goed ging )
Nou, er kwamen gisteren wat ienie mienie (lintwormen dacht ik) wormen uit zijn achterste, dus toen direct weer een ontwormings pil gegeven. (In het vorige seizoen heeft hij dat Pilletje ook gewoon gehad, maar laatst heeft ie een bedorven muis lopen vreten en was daar ook ziek van (flink stink overgeven) dus zou het daar van komen?
Leek het op een rijstkorrel? Dan was het een lintworm, die hebben een soort segmenten die er dus uit komen een een nieuwe worm worden hahaha zo goor
Haha ja waren echt een kleine rijstkorrel, klopt! Zo goor uit zijn achterste haha.
Gistermiddag daarna het pilletje gegeven, en vannacht dus gekuch of gehoest dus ik hoop dat het goed gaat nu.
Hoe snel werkt zo’n pilletje dan? Omdat hij het pilletje in de middag heeft gehad en in de nacht dus zo kuchte.
Iel ik ga nu nu nu nu mijn katten weer ontwormen
Toch maar even advies gevraagd bij de DA anders blijft het maar in m’n hoofd zitten. Gek hè, kan me zoveel zorgen maak om dat beestje.
Ze zei dat het pilletje nu zijn werk doet en dat onze kat misschien zoveel wormen in z’n darmen had dat het niet alleen achterkant eruit kan komen met poepen maar ook eventueel voorkant/dat ie er toch meer last van heeft. Als ie weer gaat kuchen of hoesten moeten we wel bellen.
Onze kat kwam nooit buiten en had nooit ergens last van tot we gingen verhuizen en hij buiten komt (en vooral veel muizen vangt) heeft ie regelmatig wel dat ie iets heeft of zo.
Hmm ik maak me zorgen om onze kat. Ik heb eergisteren opgemerkt dat haar anus rood is en er leek een soort rood flubbertje uit te hangen. Het lijkt er nu nog steeds te zitten en ze miauwde een paar keer heel zielig als we haar op haar rug aaiden. Verder at ze wel heel enthousiast haar natvoer en slaapt ze nog in de meest gekke houdingen. Ik kan haar ontlasting niet checken omdat ze buiten poept en wij allebei de hele dag werken.
We gaan morgen maar voor de zekerheid naar de dierenarts. Heeft iemand van jullie iets soortgelijks meegemaakt?
En hoe is het afgelopen?
Mwah, toch weer hoesten en kuchen. Dus langs de dierenarts maar die kon niks vinden. Nu kat-a-lax meegekregen, liet de kat net van m’n vinger likken maar lekker vond ‘ie het niet (ondanks de naam ‘smakelijke haarbalpasta’) Moet vast goed werken nu! 3 dagen op rij moet ie het hebben, daarna minderen.
Komt het flubbertje uit de anus zelf of er iets naast? Want als het er iets naast is kan het ook zijn dat de anaalkliertjes verstopt zijn. Die kan je bij sommige katten zelf uitdrukken.
Ze is zo lief en ze doet het zo goed
Ze komt ook zo vaak uit zichzelf op mn schoot liggen zooo lief.
S’nachts mag ze niet in mn slaapkamer en dan hoor ik dr ook niet .
Ben zo blij dat ze er is
En @Nebula. Bedankt voor het vragen :).
Vandaag was niks meer te zien…haar anus leek een beetje schraal maar geen flubbertje meer…
Misschien had ze harde ontlasting ofzo en was het daardoor rood. Met deze hitte krijgt ze meer natvoer dus wellicht helt dat . Maar we houden het iig in de gaten.
We hebben de nieuwe slaapplek van onze kat ontdekt: de dakgoot naast ons appartementencomplex…
Slapen jullie katten ook weleens op rare plekken?
Meest vreemde vond ik haar te zien liggen tukken in een willekeurige vensterbank in de straat ze is ook wel eens gaan slapen in de ongebruikte kattenbak. Dakgoot vond ze in ons vorige huis ook chill, we hadden zo’n klittenband hor waar ze zich dan doorheen worstelde…
Ik heb wat plankjes aan de muur gehangen voor een katten paradijs! De bovenkant van de plankjes zijn bekleed met een (katoenen) vloerkleed.
Een van m’n katten is al fan!
Hier hebben ze ontdekt hoe ze hoger in de kast kunnen komen. Gelukkig is het met de niesziekte helemaal goed gekomen met ze.
@Bucky mooi gemaakt die plankjes!
Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten.
Onze kat is afgelopen vrijdag ingeslapen en kreeg vandaag de brief dat hij afgelopen maandag is gecremeerd. Ben er zo naar van, zo intens verdrietig.