Kattentopic

Die van mij staan nog op kittenbrokjes maar ik voer Applaws, Carnilove en Schesir Bio door elkaar.

Ik geef een mix van Applaws en Yarrah, allebei kipsmaak en graanvrij.
Ze hebben ook een tijd Orijen en Acana gehad, alleen is eentje overgevoelig voor bepaalde ingrediënten, hij krijgt snel jeuk en kale plekken, dus daarom nu alleen nog maar kip, en dat gaat gelukkig goed.

Zooplus.nl en nu ze het voer van mijn kat daar niet meer hebben op bol.com.

2 likes

Brekz.nl en kattenbakvulling haal ik in Duitsland want daar is het iets goedkoper.

Vanwege de kwaliteit. Ik wil graag brokken geven die kwalitatief wat beter zijn en die uit de supermarkt zijn niet zo goed blijkbaar (van wat ik heb gelezen).

Kattengrid bestel ik trouwens zodat ik groot in kan kopen en het niet zelf hoef te verslepen.

2 likes

Purizon, ik wissel telkens af van smaak, want na een tijdje is onze verwende kat de smaak weer beu :sweat_smile:

Natvoer geven we Almo Nature.

Zooplus!

Toen wij nog onze kater en poes hadden (nu alleen poes) hebben we het gebruikt omdat de kater nogal bazig was en veel wilde vechten met poes. Had idd niet het idee dat het werkte.

Ik bestel bij EKO4Petz, bij zooplus hebben ze niet de merken die ik voer.

Al bijna 10 jaar moet ik dealen met een dikke rooie kater die per se op schoot moet liggen als ik op de wc zit. Hij wordt ook boos als ik dan ga zitten forummen :sob:

4 likes

Mijn rooie kater ligt altijd vanuit de wasbak naast de wc om aandacht te jengelen. En als ik hem die niet geef springt hij eruit en gaat in het douchegordijn hangen.

2 likes

Haha love it

Wat bedoel je juist met onrustig gedrag?
<1j zijn de meeste katten wel nog heel actief en speels. Sowieso is gedrag ook karaktergebonden.

1 like

Katers blijven sowieso speelser in vergelijking met vrouwtjes

1 like


Ja, 12 jaar geleden van beide poezen 4 kittens, van beide 1 gehouden.
Het was niet de bedoeling maar wel geweldig om mee te maken. Mama’s zijn zusjes en 14 jaar en de babies alweer 12 :slight_smile:
Foto is van mama schildpad en dochterlief :smile:
Smelt echt als ze zo met de pootjes over elkaar liggen

19 likes

Awhhh lief! Was het veel gedoe toen ze zwanger waren/gingen bevallen? En ik vraag me af, zie je ook echt een andere band tussen moeder en kind en tussen twee zussen? Is de moeder, na 12 jaar nog steeds, zorgzamer voor haar kind?

Da’s niet abnormaal, katten worden wel rustiger met de leeftijd. Sommige katten zijn ook actiever dan anderen, heeft te maken met hun karakter. Heb je de mogelijkheid hem buiten te laten? Dat is natuurlijk je eigen keuze, maar kan misschien helpen dat hij buiten zijn energie kwijt kan.

1 like

Onze pluizenbol :heart_eyes_cat:

33 likes

Ik had het kastje geopend om nagellak te pakken en niet dicht gedaan. In die mand zaten eerst stof lapjes. Liggen allemaal op de grond en de kat zit in de mand.

Die kat zit zo graag in een kast… ik weet niet waar het vandaan komt

30 likes

Ik mag de kat sinds gisteravond niet meer optillen, dan gaat hij heel hard miauwen. Ik vermoed dat hij ergens bij het begin van zijn staart pijn heeft, want ik mag daar ook niet aan komen. Normaal vindt hij altijd alles prima, maar nu is het echt hard miauwen. Moet ik hiervoor de dierenarts bellen, of even aanzien? Het is bijna weekend en dan is de praktijk gesloten.

Het is onze eerste eigen kat dus voel me nu echt zo’n overbezorgde moeder, haha.