Hoe heb je ze dat geleerd? Lijkt me best handig soms haha!
Bij mij is het het woord āsnoepjeā. Dan komt ze al aangerend voordat ik überhaupt in de buurt van een snoepje ben.
Extra leuk voor mij omdat mijn kat zo ook een beetje Nederlands kan.
Het ā3,2,1ā heb ik ze geleerd door het gewoon toe te passen zoals ik het beschreef. Op een gegeven moment kregen ze door dat na ā1ā die deur weer dicht ging en dan zaten ze aan de verkeerde kant van de deur. Soms als ik het niet zeg blijven ze ook gewoon wachten tot ik het zeg en dan komen ze in beweging.
De āNeeā duurde afhankelijk van de kat wat langer maar was een kwestie van iedere keer als ze iets stouts deden heel resoluut āNeeā te zeggen en ze in beweging te krijgen met een armgebaar of door op ze af te lopen of weg te tillen. Het makkelijkste voor mij was om de deur van deslaapkamer ( waar ze niet mogen komen) op een kiertje te zetten en dan iedere keer als er 1 binnenkomt āNeeā te zeggen en ze weg te jagen. Ze vinden de slaapkamer vet chill dus ze proberen het constant en daarom hoorden ze het ook vaak genoeg dat het bleef hangen.
Ze zijn trouwens ook slim genoeg om te weten wat wel en niet mag⦠Vechten is bijv. verboden dus dat doen ze dan heel sneaky zonder geluid te maken achter mijn rug omā¦
Toen ik hierna kuchtte deden ze of er niks gebeurt was 
Wat schattig! Fijn dat ze zo goed naar je luisteren! Mijn kat ging als ik nee roepen mij juist uitdagen en net zo lang door⦠Ik kon schreeuwen of boos worden wat ik wilde hij keek gewoon met zoān boevenkop naar mij. Als ik dan opstond en naar hem toe kwam verstopte hij zich onder de bank of een plant, zo van pak me dan! En daarna het riedeltje opnieuw. Ook de waterspuit gaf hij niks om.
Wat wel werkte; wij hadden ooit zoān (honden) piepkip gekocht en van dat geluid was hij bang, dus telkens als hij iets stouts deed piepte ik hard met die kipā¦
Zoveel mooie herinneringen

Nog een half jaartje en dan zit de verhuizing erop en kunnen we een nieuwe boef nemen.
Haha, onze poes weet ook exact wat ze niet mag, maar doet het juist enkel wanneer we kijken. Dan gaat ze bv voor de zetel zitten, en pas wanneer we kijken begint ze eraan te krabben. Mega ondeugend.
Ondertussen is ze terug thuis; alles is goed verlopen 
De dierenarts heeft nog geprobeerd gewoon zo te chippen, maar ze is helaas echt onhandelbaar dus moest onder narcose.
Kijk dan wat een schatje!! Maar zodra ze bij de dierenarts is begint ze te grommen, blazen, krabben en bijten als een monstertje.
Ik heb mijn katten getraind op het woord Brokjes, dan weten ze dat ze eten krijgen :ā)
Mijn katje houdt zich zo goed tijdens het prikken. Ik kan het nu alleen doen (bij de dierenarts deden ze het met 3 man sterk) en ze zakt mooi elke keer in haar glucose waarde. Ben echt trots. Ze krijgt ook elke x een plakje kipfilet na het prikken, dat maakt denk ik ook veel goed.
Onze oudste kat herkent het woordje āklittenā
Hij krimpt al in elkaar als we nog maar zeggen dat we een klit voelen, dan weet hij dat hij gekamd gaat worden 
Al mijn katten luisteren uitsluitend naar hun eigen naam, dus niet naar de toon die je gebruikt.
Heb ze expres namen met verschillende klinkers gegeven zodat ze het makkelijker snappen. Is helemaal niet moeilijk, pakken ze supersnel op!
Ik zet de vaas met bloemen ās nachts altijd even weg!
Dit stukje stond er bij de Volkskrant nog onder:
Toch blijven het natuurlijk wel katten: bij elk experiment dat de Japanners deden, gaf eenderde tot de helft van de dames en heren geen sjoege. De dieren keken matig geĆÆnteresseerd toe terwijl de wetenschappers zich uitsloofden, gingen wat anders doen of vielen in slaap.

Ooooooh zo leuk 
Sinds mijn kat terug is zijn haar voetkussentjes helemaal wit, het is maar bij ƩƩn poot. Wat kan het zijn?
Uitgedroogd? Verf?
Ze is niet uitgedroogd.