Kattentopic

Ik zou zelf zeker langsgaan. Je weet nooit en als het zo atypisch is… aan telefoon even uitleggen en dan zou ik hun advies opvolgen / langsgaan

3 likes

Ik zou zeker even overleggen of je langs moet komen.

3 likes

@Lort @Nox OK thnx, ga ik toch even bellen zo!

3 likes

Eentje ligt zichzelf helemaal statisch te rollen en heel opzichtig te genieten, de ander denkt ‘aanstelster’.

36 likes

Heerlijk middagje drag race kijken met Winnie

29 likes

De ene poes wierp ze er zo uit, ik zat achter mijn computer en hoorde ineens gepiep en toen waren er al vier! Allemaal zwart.
De andere verloor slijm en bloed en daar zijn we midden in de nacht mee naar de dierenarts gegaan voor een keizersnee.
Gelukkig was er niets mis en ook hier 4 kittens, met allerlei “printjes”.
Het is een super gaaf proces om mee te maken, hoe ze drinken, de oogjes langzaamaan open gaan, en die van ons lagen zelfs bij onze Alaskan Malamute aan de tepels.
De gevlekte van de foto is de “baas”. Zij ligt alleen maar met haar “dochter”.
Andere moeder en dochter liggen nooit samen, de dochter ligt wel weer bij mijn sphynxen.
Vroeger was dit wel anders, ik weet niet hoe het komt.
Vraag me ook wel eens af of ze dat nou “weten” haha.

2 likes

Hoe oud is je kat? En hij is al gecastreerd? Mijn dierenarts zei dat we mochten stoppen met kittenvoer na de castratie dus we geven nu sterilized voer (ook een ander merk) en naar mijn gevoel eet hij echt minder dan voorheen. Hij had altijd 24/7 brokjes staan dus at wanneer hij wilde, met onze tweede kat erbij gaat dit niet meer want zij vreet alles in 5 min op(zwervertje he), dus nu voeren we ze 3x per dag met zo’n speciaal voerbord waar ze moeite voor moeten doen en 9/10 keer liggen er na een paar uur nog brokjes op. Met Royal canin kitten had ik het idee dat hij heel veel moest eten om vol te zitten, met 2kg deden we niet eens een week met 1 kat en nu ongeveer 3 maanden met 10kg met 2 katten.

Natvoer is niet perse vullender, vaak wel minder kcal dan brokken, er zit veel meer vocht in waardoor ze dus meer vocht binnen krijgen en bijv minder kans hebben op urinewegproblemen.

1 like

Op welke leeftijd hebben jullie je kitten(s) laten castreren? Mijn dames zijn nu zo’n 6 maanden oud en ik weet dat het vanaf deze leeftijd al wel kan, maar ik vind het nog zo jong?

Hoe krijg je bij een kat van 9 een tuigje om?

Als je kat het echt niet wil dan is het bijna onmogelijk. Je kan er het beste mee beginnen als ze jong zijn.

1 like

7-8 maanden geloof ik.

Niet ben ik bang. Denk niet dat je het nog aangeleerd kan kijken. Ik heb mijn kat vanaf 8 maanden ongeveer geprobeerd te laten lopen met een tuigje, maar mijn kat denkt direct dat hij niet meer kan funtioneren.

2 likes

Dit ja! :joy:

Dan hebben mijn katten pech en komen ze niet buiten :rofl:

1 like

Eukanuba!

@Wolf toen wij onze kitten bij het asiel ophaalde moesten we meteen een afspraak maken voor de castratie als ie 6 maanden was.

1 like

Mijn katten vinden een tuigje niet fijn als ik probeer ze uit te laten, maar als ik de riem vastmaak aan de tafelpoot oid dan merken ze na een paar minuten dat ze gewoon “los” kunnen lopen en dan vinden ze het niet meer erg!

Hahah :joy: ik vind het er altijd zo vreemd uit zien! Hij kan gewoon niet meer normaal lopen. Gaat alleen nog maar achteruit lopen/kruipen en liggen/rollen.( en het tuigje zit gewoon goed. Niet te strak etc. )

1 like

Ik heb het ook op die leeftijd (6 maanden) gedaan. Als je het voor de eerste krolsheid laat doen verminder je de kans op melkkliertumoren op latere leeftijd. Dat heeft mij destijds wel overstag gehaald om het al te laten doen.

Gelijk bij een half jaar, want toen was er nog net een castratie actie bij onze dierenarts :see_no_evil:

Mn eerste fotopost, hoop dat het goed gaat zo!
Wij hebben 2 katten met een haat-liefdesverhouding zoals je op de foto kan zien :joy: soms heel lief bij elkaar slapen & elkaar schoonlikken (doen jullie katten dit ook weleens?) maar even later kan het ook zo omslaan. Hoop hier nog vaker mee te schrijven!

36 likes