Kattentopic

Zijn het haarballen dat ze overgeeft, of echt gal/voeding? Eerste is sowieso normaal, tweede hangt waarschijnlijk van de frequentie af. Als het niet te vaak gebeurt, en ze zich nog steeds goed lijkt te voelen, zou ik me geef zorgen maken.

Dan klinkt het inderdaad eerder of ze wat te wild is geweest meteen na het eten :sweat_smile:

2019-03-26%2009_16_17-cat%20meme%20had%20to%20barf%20-%20Google%20zoeken

22 likes

Gelukkig maken m’n katten debiele geluiden als ze gaan spugen en kan ik ze, als ik thuis ben, meestal nog optillen van de bank of kleed naar de vloer

@Foucher @Spaarlamp @Taken @Haai Thanks voor de reacties! Dan ga ik deze week de dierenarts maar eens bellen voor een afspraak.

1 like

M’n katten zitten elkaar weer te bespringen, terwijl ze allebei geholpen zijn. Come on guys :woman_facepalming:

1 like

Jaaaaaa, ik krijg een kitten :heart_eyes_cat: Ik ‘zeur’ al best lang voor een kat en nu is de poes van de peettante van mijn vriend (per ongeluk) zwanger! Nu wilt mijn vriend er ook eentje! Ik ben echt heel blij :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

My god jongens let goed op. Gister vond ik een teek bij onze hond en vandaag een mega grote bij onze kat :face_vomiting: Is wel heel vroeg, dus ik lette er nog niet op maar dat komt natuurlijk doordat het in februari ineens zo warm was. Gedver heb helemaal de kriebels

Mijn vriend en ik hebben in oktober een kat geadopteerd. Een ontzettend lieve en aanhankelijke kater van ongeveer 3,5 jaar oud. Het enige ‘probleem’ is dat hij doof is en daardoor niet naar buiten kan, terwijl hij wel Ă©norm veel energie heeft.

Ons huis is inmiddels een kattenspeelparadijs, maar ondanks dat we veel met hem spelen vlak voor het slapen gaan miauwt hij 's nachts erg veel. En waarschijnlijk omdat hij zichzelf niet hoort, kan dat een enorm gekrijs worden haha.

Heeft er iemand toevallig ervaring met een dove kat of tips waarmee hij 's nachts wat rustiger wordt/minder miauwt?

Jup, hier was het ook raak. Onze kat is wit en ik zag toen een teek lopen. Meteen weggehaald natuurlijk. Een dag later had er eentje helaas beet, net boven haar oog :confused: gelukkig konden we die zonder problemen verwijderen en had deze zich nog niet volgezogen.
Nare beesten, die teken.

1 like

Mijn kat is dus ziek :cry: Ze heeft de diagnose suikerziekte gekregen (wat prima te behandelen is) maar ook een alvleesklierontsteking, en daarvoor moet ze nu drie dagen aan het infuus. Als dat goed aanslaat mag ze volgende week naar huis, maar ik ben zo verdrietig nu. De dierenarts belde net dat ze het prima doet nu, eet en plast goed. Ze is alleen heel heel bang en dus ook agressief. Ik wil haar heel graag knuffelen, ik zie haar vanmiddag gelukkig.

Het meest nare vind ik dat, ondanks dat de dierenarts echt wel positief is (ze eet namelijk wel goed), ze niet weten of ze goed gaat reageren op dat infuus en die ontsteking. Ik ben zo bang :cry:

Jeetje wat stom, veel sterkte!
Als het hetzelfde werkte als bij een mens. Voor alvleesklier ontsteking moet je lichaam het redelijk zelf doen maar inderdaad met erg veel vocht toedienen.
Als ze volgende week naar huis mag lekker knuffelen!

1 like

Precies, dat zei de d’arts ook al. En ze plast dus verder goed, waardoor ze erg positief was. Ik probeer voorzichtig ook positief te zijn, maar het is zo stom. Ik bracht haar weg voor het trekken van een kiesje, maar daar bleek niks mee aan de hand te zijn (gek want een eerdere d’arts zei dat ze een gaatje had). Dus, bloedonderzoek en nu best wel ziek. Kan er even niet zo goed mee dealen en morgen moet ik ‘gezellig’ trouwjurken passen. Echt geen zin in nu, maar wil ook niet afzeggen omdat m’n oma er zoveel zin in heeft.

Veel sterkte! Ik hoop dat alles goed komt met haar :heart:

1 like

@Totoro @Kurisu lief, dankjulliewel. Ik moet nog 6 min werken, dan race ik snel in de auto naar haar toe. Even kijken hoe het met mn poezenkind is.

3 likes

Ik was een fotoshoot aan het houden met m’n poes. Heb behoefte om 't te delen haha dus bij deze.

Samenvatting

38 likes

Mijn kat is dus 6 weken weggeweest en die is ook thuisgekomen met heel veel teken. Net voor een tweede keer bij de dierenarts geweest om echt 20 mini teken uit haar oortjes te laten halen. :nauseated_face:

Ik hoop echt dat we nu alles hebben gehad. Ik heb er zelfs 1 van haar anus moeten verwijderen, zo fucking zielig. Deed haar echt pijn toen ik hem eraf haalde. :cry:

Ah nee, arm katje :disappointed_relieved:

Ah wat sneu zeg. :frowning_face: Sterkte met de poes, hopelijk komt alles goed.

1 like

Ter info: dit mag uiteraard niet. Maar dat beest heeft schijt aan alles. Ik heb al de hele dag ruzie met hem.

Sterkte met je kat @Hedwig

41 likes