Het zijn vooral die dunne kabels waar hij op bijt (en ook echt helemaal doorbijt, ik kijk er van op dat hij nog geen schok heeft gehad). Ik zal eens tijgerbalsem in huis halen en dat proberen, al hou ik daar zelf ook echt niet van hahaha.
Voor de mensen die een kitten hebben (gehad):
Zijn jullie eerst een tijdje thuis gebleven of gingen jullie gewoon werken/naar school? Hoe lang zou je dan thuis moeten blijven?
De eerste 4 maanden ben ik tussen de middag naar huis gegaan, woon 5 minuten van mijn werk af.
Ah okee! Ik werk parttime en ben maximaal 4 uur achter elkaar weg. Dat zou dus makkelijk kunnen?
Ja moet kunnen. Zoān beestje slaapt toch ook veel. Is hij/zij alleen, of heb je een andere kat?
Zoals het er nu naar uitziet is ze alleen. Ik ben me aan het oriƫnteren dus nog heb nog niks concreets.
Oke, ik was trouwens de eerste week wel (toevallig) vrij toen wij ons kitten ophaalden. Dat was wel fijn moet ik zeggen. Wij hadden wel al een poes, voor het idee dat de kitten niet helemaal moederziel alleen was, was ook fijn.
Ik was de eerste 3 weken vrij en dat was heel fijn zodat hij kon wennen, maar na een dag zijn we wel een uurtje weg geweest en dat hebben we zo opgebouwd. Na een week zijn we een dag weg geweest en ging heel erg goed!
@Catalina ah okee, thanks! Ik zat zelf te denken om, als ik uiteindelijk besluit om een kitten te nemen, ik hem/haar op vrijdag wil ophalen omdat ik van zaterdag tot en met maandag altijd vrij ben. Dan zou ik het inderdaad ook zo op kunnen bouwen hoe @Spaarlamp zegt.
Ik moest de dag daarna alweer heel de dag werken. Maar ik denk dat ik veel geluk heb met mijn kat, hij is erg makkelijk. Toen ik hem had opgehaald rende die al gelijk vrolijk rond en ging gelijk eten en op de kattenbak. Ook als ik nu zijn reismandje neerzet gaat ie er zelf in en hij gaat zonder problemen mee naar de dierenarts of naar mijn ouders.
O dat is ook al mooi. En wat je zelf fijn vind natuurlijk!
Heeft iemand iets van tuinafrastering? Ik wil in de zomer gewoon de achterdeur open kunnen zetten, maar ik durf de katten nu (nog) niet buiten te laten omdat ze dan de tuin uit gaan en dat wil ik gewoon niet. Zit nu te kijken naar zoān draaiende balk op de schutting zodat ze er niet op kunnen klimmen, maar zie ook dat je een net over de tuin kunt spannen bijv, iemand daar ervaring mee? Of andere tips? Misschien beide een tuigje en dan aan een koord, maar dan moet je er ook op letten dat ze zich niet ergens aan op kunnen hangen ofzo.
Wat vinden jullie leuke stoere kattennamen voor een langharige kater? Lastiger dan ik dachtš¤
Oscar, Dexter, Teun, Guus, Octaafā¦
Misschien geen hele stoere namen, maar ik vind ze wel leuk voor een kater.
Oeh Octaaf vind ik leuk, ga ik onthouden!
Jaaaa, team Dexter (zo heet mijn kat haha)
Wat dacht je van Logan? Zo heet Wolverine ook, dus stoerder krijg je bijna niet
Ik heb mijn tuin afgesloten. Bovenop mijn schutting heb ik met beugels gaas in een 45 graden hoek bevestigd. Katten kunnen niet in die hoek klimmen. Was even wat werk maar mijn kat komt er niet uit. Ik heb ooit eens een vreemde kat in de tuin gehad en die kwam er ook niet uit.
Die rollers waar jij het over hebt, heb ik ook wel eens gezien maar ik vind ze vrij duur en zag een filmpje op YouTube dat een handige kat er dan toch over kan klimmen.
Tuigje heb ik ook geprobeerd maar dit was erg lastig mijn kat zat altijd vast om de planten in de tuin
Roept u maarrr. Kattennaam:
- Ozzy
- Octaaf
- Nano
0 stemmers
Ozzy! Zo heet mijn kat ook haha