Kattentopic

Ik heb mijn katten getraind op het woord Brokjes, dan weten ze dat ze eten krijgen :’)

1 like

Mijn katje houdt zich zo goed tijdens het prikken. Ik kan het nu alleen doen (bij de dierenarts deden ze het met 3 man sterk) en ze zakt mooi elke keer in haar glucose waarde. Ben echt trots. Ze krijgt ook elke x een plakje kipfilet na het prikken, dat maakt denk ik ook veel goed.

10 likes

Onze oudste kat herkent het woordje “klitten” :neutral_face: Hij krimpt al in elkaar als we nog maar zeggen dat we een klit voelen, dan weet hij dat hij gekamd gaat worden :sweat_smile:

1 like
4 likes

Al mijn katten luisteren uitsluitend naar hun eigen naam, dus niet naar de toon die je gebruikt. :stuck_out_tongue: Heb ze expres namen met verschillende klinkers gegeven zodat ze het makkelijker snappen. Is helemaal niet moeilijk, pakken ze supersnel op!

1 like

Ik zet de vaas met bloemen ‘s nachts altijd even weg!

Dit stukje stond er bij de Volkskrant nog onder:

Toch blijven het natuurlijk wel katten: bij elk experiment dat de Japanners deden, gaf eenderde tot de helft van de dames en heren geen sjoege. De dieren keken matig geïnteresseerd toe terwijl de wetenschappers zich uitsloofden, gingen wat anders doen of vielen in slaap.

:laughing:

16 likes

Mijn 18jarige oma :heart:

61 likes

Ze kijkt zo lekker drollig. :joy::joy:

31 likes

M’n nieuwe kitten (monster) :heart_eyes:

38 likes

Ooooooh zo leuk :heart_eyes:

Wat kunnen katten toch heerlijk liggen! :heart:

41 likes

Sinds mijn kat terug is zijn haar voetkussentjes helemaal wit, het is maar bij één poot. Wat kan het zijn?

2 likes

Uitgedroogd? Verf?

Ze is niet uitgedroogd.

Nee de kat bedoel ik ook niet, bedoel dr kussentjes.

1 like

Ohja haha dat kan natuurlijk ook. :sweat_smile:

Ik haal bloemen en zet ze in mijn badkamer! Daar komen zij niet

1 like

@Hedwig
Mijn ouders hebben een balinees met suikerziekte en nierproblemen.
Ze zijn aan huis gebonden want hij moet insuline om 08:00 en 20:00. Ze hebben er door de jaren heen een heel ritueel van gemaakt. Vlees fijn prakken tot in de treuren, want hij moet van te voren eten en heeft amper nog tanden. Daarna word hij met Tatu Sirene naar Kussentje op tafel gedragen, waar hij eerst even lekker word geborsteld. Hij weet het gewoon ook en gaat er rustig voor liggen. Prachtig! Het ging best slecht en toen heb ik eens geopperd dat ze misschien moeten opschrijven wat is gespoten en hoe hoog hij zit. Sindsdien gaat het nog beter.
Om hen meer vrijheid te geven heb ik erop gestaan het ook te leren, met al hun maniertjes aan toe. Dit vonden ze eerst heel lastig om uit handen te geven, maakte me de eerste keer bloed nerveus maar voelt ook als een grote eer.
Deze schat is inmiddels 17 jaar!! En als mijn ouders weg moeten doen ze een beroep op mij.
Dus mijn tip, maak er toch iets leuks van, een soort van ritueel voor herkenninf, en zorg ook zeker dat je buren/vrienden/familie weten wat de bedoeling is mocht het jou niet lukken dat iemand dat kan doen voor je.

3 likes

Vandaag bij de DA geleerd hoe ik insuline moet spuiten. Dat valt me 100% mee. Een goede vriend van ons heeft ook al aangegeven dat wel te willen leren, en als ik het zo gezien heb stelt het vrij weinig voor. Ze heeft een hele lage dosis, en volgende week weer controle. Ze hebben bij de DA wel het idee dat Mika er weer vanaf kan, omdat ze al niet heel hoog in haar suiker zit en omdat ze dus een lage dosis krijgt. Ik hoop het ZO. Maar goed, tot die tijd gaan we gewoon braaf haar 2x per dag spuiten. Er waren serieus meerdere mensen die zeiden dat we haar misschien maar moesten laten inslapen want “het is best duur en onhandig”. Hallo?! Slaat naar mijn mening nergens op, werd ook echt wel boos.

@Cheesy dank je voor je uitgebreide antwoord. Mika is best wel oke met mensen die ze kent, dus ik denk dat het ook wel goed komt. Ze vindt het ook niet vervelend, krijgt nu lekker een plakje kipfilet na :slight_smile: Ik heb er, ondanks dat het vervelend is, wel vertrouwen in. Je weet dat er wat kan zijn als je een huisdier neemt, dus dan ga je niet bij zoiets er afstand van doen.