Kattentopic

Het lijkt net alsof hij een hoedje op heeft :smiling_face_with_three_hearts:

38 likes

Kijk nou :smiling_face_with_three_hearts: 1 weekje oud!

49 likes

Mijn kat heeft ruwe plekjes op haar voetkussentjes. Wat zou het kunnen zijn en is het erg? Of is het gewoon eelt ofzo? We hebben haar nu ongeveer drie maanden en daarvoor heeft ze op de straat geleefd.

Lijkt wel beetje op de minder erge versie van mijn kat haar pootjes (zie stukje hierboven). Geen idee wat het is.

Ik ben zelf denk ik het meest zenuwachtig omdat ik straks met d’r naar de dierenarts moet… ik haat dat altijd zo, zeker ondat ze al super angstig is altijd

Mission impossible … Poging 1 is al mislukt en daarna heeft ze 10 min onder het bed gezeten

Laatste edit, na opsluiting in het washok met mij heb ik d’r in het mandje kunnen proppen echt. Ze blijkt blaasontsteking te hebben, wat ik dus al dacht… nu heeft ze een prik gehad die 2 weken werkt (antibiotica), d’r jaarlijkse vaccinatie en nog een prik met pijnstilling. Morgen zelf starten met wat pijnstilling. Het liefst wilt de dierenarts nog een monster urine, maar dat gaat m denk ik echt niet worden, aangezien ze vooral in de tuin plast en niet op de bak …

1 like

Heeft iemand alsjeblieft tips voor een kabelsknagende kat? Mijn andere twee katten doen dat allang niet meer, maar hij heeft al heel veel kabels gesloopt.

Ook mijn oplader van mijn werktelefoon, dus daar had ik een nieuwe voor gekocht. Je kan het misschien al raden: Ik had die telefoon aan de lader gezet, vervolgens even naar de wc en ik kom terug, is de kabel al weer doorgebeten.

Dit is echt enorm frustrerend, we bergen kabels al zoveel mogelijk op, maar als je al niet een minuutje de kamer uit kan lopen… :sob:

Onze kat heeft daar ook weleens een handje van, maar we hebben ontdekt dat hij niet aan gevlochten kabels knaagt. Misschien is dat nog een optie om te proberen?

Verder hebben we een potje tijgerbalsem zonder deksel bij de meest kwetsbare kabels staan (computers etc), houdt ie niet zo van :joy:

1 like

Het zijn vooral die dunne kabels waar hij op bijt (en ook echt helemaal doorbijt, ik kijk er van op dat hij nog geen schok heeft gehad). Ik zal eens tijgerbalsem in huis halen en dat proberen, al hou ik daar zelf ook echt niet van hahaha.

1 like

Voor de mensen die een kitten hebben (gehad):
Zijn jullie eerst een tijdje thuis gebleven of gingen jullie gewoon werken/naar school? Hoe lang zou je dan thuis moeten blijven?

De eerste 4 maanden ben ik tussen de middag naar huis gegaan, woon 5 minuten van mijn werk af.

1 like

Ah okee! Ik werk parttime en ben maximaal 4 uur achter elkaar weg. Dat zou dus makkelijk kunnen?

Ja moet kunnen. Zo’n beestje slaapt toch ook veel. Is hij/zij alleen, of heb je een andere kat?

1 like

Zoals het er nu naar uitziet is ze alleen. Ik ben me aan het oriënteren dus nog heb nog niks concreets.

Oke, ik was trouwens de eerste week wel (toevallig) vrij toen wij ons kitten ophaalden. Dat was wel fijn moet ik zeggen. Wij hadden wel al een poes, voor het idee dat de kitten niet helemaal moederziel alleen was, was ook fijn.

1 like

Ik was de eerste 3 weken vrij en dat was heel fijn zodat hij kon wennen, maar na een dag zijn we wel een uurtje weg geweest en dat hebben we zo opgebouwd. Na een week zijn we een dag weg geweest en ging heel erg goed!

2 likes

@Catalina ah okee, thanks! Ik zat zelf te denken om, als ik uiteindelijk besluit om een kitten te nemen, ik hem/haar op vrijdag wil ophalen omdat ik van zaterdag tot en met maandag altijd vrij ben. Dan zou ik het inderdaad ook zo op kunnen bouwen hoe @Spaarlamp zegt.

1 like

Ik moest de dag daarna alweer heel de dag werken. Maar ik denk dat ik veel geluk heb met mijn kat, hij is erg makkelijk. Toen ik hem had opgehaald rende die al gelijk vrolijk rond en ging gelijk eten en op de kattenbak. Ook als ik nu zijn reismandje neerzet gaat ie er zelf in en hij gaat zonder problemen mee naar de dierenarts of naar mijn ouders.

1 like

O dat is ook al mooi. En wat je zelf fijn vind natuurlijk!

1 like

Heeft iemand iets van tuinafrastering? Ik wil in de zomer gewoon de achterdeur open kunnen zetten, maar ik durf de katten nu (nog) niet buiten te laten omdat ze dan de tuin uit gaan en dat wil ik gewoon niet. Zit nu te kijken naar zo’n draaiende balk op de schutting zodat ze er niet op kunnen klimmen, maar zie ook dat je een net over de tuin kunt spannen bijv, iemand daar ervaring mee? Of andere tips? Misschien beide een tuigje en dan aan een koord, maar dan moet je er ook op letten dat ze zich niet ergens aan op kunnen hangen ofzo.

Wat vinden jullie leuke stoere kattennamen voor een langharige kater? Lastiger dan ik dacht🤔