Hier nog eentje die ervaring heeft met 2. In mijn geval 2 zusjes. Ik Vind het geen extra werk, de extra kosten vallen mee. Ze hebben veel aan elkaar en de aandacht verdelen is niet lastig.
Oh, wat een lieverds! Denk echt dat je hieraan goed doet.
Leuk! Mooi stel. Zorg er alleen wel voor dat je ze op tijd castreert.
Ja klopt inderdaad!
Ik lees ook veel over poesjes die met 6 maanden aan de pil worden gezet en met 9 maanden onder t mes gaan. Weet iemand wat de voordelen en nadelen zijn van de pil en van meteen castreren?
Ik denk dat een nadeel van de pil kan zijn dat je kat niet zomaar een pil wil opeten, het evt kan uitkotsen en je er zelf elke dag aan moet denken. Voordeel van castratie is dat je er geen omkijken naar hebt verder. Voor een poes is het wel ingrijpender, maar je zou ook kunnen zeggen dat je de kater met 6 maanden laat helpen (onze kat sprong een half uur nadat ie thuis was alweer op de kast en had nergens last van) en de poes als ze wat ouder is. Of gewoon tegelijk, maar net wat je fijn vind.
Ik wou eerst ook een kitten erbij en toen had ik ook gevraagd aan de dierenarts wanneer ik hem kon castreren en toen was het advies wel om het na 3 a 4 maanden al te doen als ik een mannetje bij een vrouwtje zou zetten.
als je die pil heel lang gaat gebruiken zijn er nare bijwerkingen, maar dat bedoelde je denk ik niet? Ik zou ze allebei met 6 maanden meteen laten helpen zonder dat je van tevoren de poezenpil gebruikt hebt. Als je kater eerder gaat sproeien kan het al eerder, hoe het met krolsheid zit weet ik niet.
Ik had alles al geprobeerd om mijn bank haar vrij te maken, kledingrollers, ducttape, stofzuiger, niks werkte dus ik zat van ellende allemaal losse haartjes er maar uit te trekken, maar op oma weet raad las ik dat je een trekker (waar je de ramen mee doet) vochtig moet maken en dan over de bank moet gaan. ER KWAM EEN COMPLETE KAT UIT. Mijn bank is nu schoon, echt niet normaal hoeveel er uit kwam! Echt zo fijn.
Je kan dat ook met van die rubbere handschoenen doen als je ze vochtig maakt! Gaat ook mega goed haha
Oe thanks. Morgen even proberen!!
Ohhhhh wat een schatjes!!!
Of gewoon met een natte hand 
Nee iel dat vind ik vies haha
Oh dit ga ik vanmiddag meteen proberen! Ik had inderdaad over een rubberen handschoen gelezen, maar toen ik dat proberen ging het door de wrijving tussen mijn hand en de handschoen heel erg branden 
De bank is echt een drama en we hebben nu vrij vaak de gordijnen dicht zodat je niet alle rondvliegende haren overal ziet haha
Sorry dubbelpost, maar even iets heel anders. Onze kat woont nu net een half jaar bij ons (onze eerste) dus we zijn nog niet heel erg ervaren. Maar is het normaal dat katten wat minder beginnen te eten rond deze periode? Ik had al wel gevonden dat ze in de zomer vanwege de warmte minder eten, maar zo warm is het nog niet.
Onze kat was nooit echt een schrokop, maar zijn brokjes waren wel altijd aan het eind van de dag helemaal op. Nu ligt er nog een vijfde van de brokjes ongeveer in. Moet ik mij ongerust maken, of heeft het gewoon met de tijd van het jaar te maken?
Onze twee katten eten nu ook minder lijkt het. Voorheen gaf ik ieder 's ochtends en 's avonds een half zakje natvoer. Daarnaast staan er altijd 2 bakjes met harde brokjes. Nu geef ik alleen 's ochtends ieder een half zakje en dat is vaak pas in de avond helemaal op… Dus kan zijn dat ze aanvoelen dat het mooier weer wordt en een wintervacht/vetlaagje minder nodig is? Dat is wat ik denk wat aan het gedrag merk ik niets anders.
Is jullie kat ook pas een half jaar oud? Of ouder? Kan zijn dat z’n tandjes gaan wisselen (ja echt!) en dat ‘ie daar last van heeft. Maar als het echt opvallend gedrag is zou ik gewoon even de dierenarts bellen en advies vragen. Is toch altijd de beste bron van informatie voor dit soort dingen.
Nee hij is bijna 4! Ik wacht het denk ik nog even af want inderdaad aan zijn gedrag is verder niets veranderd en hij poept en plast ook zoals normaal. Hij is wel heel druk met de vogeltjes die nu veel buiten bij ons zitten, dus wellicht neemt ie gewoon te weinig tijd om te eten haha.
En omdat ik niets liever doe dan foto’s delen van ons witte monster 
Mijn kat is wel een vreetzak, maar eet nu ook minder inderdaad! Hij is nu 2 jaar en vorig jaar merkte ik ook rond deze periode dat hij minder ging eten. Denk dat het met de weersverandering te maken heeft. Verder zitten er deze periode ook meer vliegjes etc. in huis die meneer allemaal op vreet haha. Zo lang er verder geen veranderingen zijn, zou ik mij niet te veel zorgen maken hoor!