Kattentopic

Oscar, Dexter, Teun, Guus, Octaaf…

Misschien geen hele stoere namen, maar ik vind ze wel leuk voor een kater. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Oeh Octaaf vind ik leuk, ga ik onthouden!

2 likes

Jaaaa, team Dexter (zo heet mijn kat haha)

2 likes

Wat dacht je van Logan? Zo heet Wolverine ook, dus stoerder krijg je bijna niet :joy:

1 like

Ik heb mijn tuin afgesloten. Bovenop mijn schutting heb ik met beugels gaas in een 45 graden hoek bevestigd. Katten kunnen niet in die hoek klimmen. Was even wat werk maar mijn kat komt er niet uit. Ik heb ooit eens een vreemde kat in de tuin gehad en die kwam er ook niet uit.
Die rollers waar jij het over hebt, heb ik ook wel eens gezien maar ik vind ze vrij duur en zag een filmpje op YouTube dat een handige kat er dan toch over kan klimmen.
Tuigje heb ik ook geprobeerd maar dit was erg lastig mijn kat zat altijd vast om de planten in de tuin

Roept u maarrr. Kattennaam:

  • Ozzy
  • Octaaf
  • Nano

0 stemmers

Ozzy! Zo heet mijn kat ook haha

1 like

Oh haha toevallig!


Oeps ik was mn eigen favoriete naam vergeten, dus even opnieuw :see_no_evil:

  • Ozzy
  • Octaaf
  • Nano
  • Yoshi

0 stemmers

25 likes

27 likes

Percival
Lancelot
Arthur
Romeo
Aslan
Murphy
Nero
Titus
Ragnar
Catigula

Edit: monsterd

1 like

Wij hebben gisteren eindelijk toch maar ons balkon met een kattennet dichtgemaakt omdat de kat zooo stond te zeuren voor de balkondeur steeds en hij het zo heerlijk vond als hij er even op mocht. Nu hangt dat net er dus en staat de balkondeur de hele dag open, en de kat ligt binnen :rage:

14 likes

Dit hoort soort van in het opbiechttopic :joy:
Onze katten mogen niet naar buiten, ik en vriend zijn als de dood dat ze wat overkomt. Maar ze zijn laatst ontsnapt en in de tuin geweest. Mijn vriend was echt woest op mij (van schrik) omdat ik de deur niet goed had dicht gedaan. Net is het dus weer gebeurt en ik heb ze met heel veel moeite kunnen vangen. Normaal reageren ze altijd als ik met doosje snoepjes rammel maar nu was alles buiten veel te interessant. Vriend was boven aan het werk en heeft dus niks gemerkt. Maar ik vind het ergens wel sneu voor de beesten dat ze ook niet alleen maar in de tuin kunnen. Die is in principe afgeschermd (met schuttingen aan alle kanten) maar als ze willen kunnen ze daar natuurlijk overheen komen. Plus we hebben allerlei potentieel giftige planten in de tuin. En vogels… (Ik mocht laatst al de dode muis op ruimen want vriend durft/kan dat niet…) Katten zijn al te oud om ze nog aan een tuigje te laten wennen. Maar vind het ergens ook wel sneu dat ze dus altijd binnen moeten blijven. Al hebben ze bijna het hele huis tot hun beschikking inclusief eigen kamer!

Hier heeft de kat ook 3 verdiepingen binnen tot haar beschikking, maar ze vindt het ook heerlijk om in de tuin achter alle vliegjes en beesten en muizen aan te gaan. Naar vogels gaat ze alleen maar een beetje mopperen. Gister heeft ze 3 muizen gepakt :see_no_evil: Hier blijft ze wel echt in de tuin, ook omgeven met alleen met schutting (wel verticale planken, dus minder makkelijk om te klimmen), ze is ook wel een beetje een bangeschijterd dus dat zal er ook wel mee te maken hebben!
Is t geen optie om het toch te proberen als jullie bv ook in de tuin zitten? Zo ben ik ook begonnen met haar

Misschien dat ik toch heel voorzichtig met tuigje ga proberen. Want bij Kat 1 weet ik zeker dat hij gaat proberen op de schutting/schuur te springen. En omdat alle schuttingen begroeid zijn ben ik bang dat het hem gaat lukken. Kat 2 niet, dat is een sullige, die is daar veel te lui voor. Nu eerst vriend nog overtuigen van een tuigje. Zie ook weleens in van die kattengroepen dat mensen allerlei rasters plaatsen, soort gevangenistuin en daar vind ik ze net niet lief genoeg voor. (Echt nét niet :crazy_face:)

1 like

Ik heb sinds vanmiddag een kitten en ze is zoooooo schattig :heart_eyes:

71 likes

Een van mijn katten is al weken vreselijk statisch. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Via een collega van mijn vader. Maar dit is wel de periode dat er veel nestjes zijn, dus misschien eens vragen bij de dierenarts. Die weten vaak wel nestjes.

Ik ben zo onredelijk boos op de kat van hier verder op. Iedere avond komt die kat in onze tuin om onze binnenkat te irriteren. Zoals slaan tegen het raam etc. en waarschijnlijk (misschien ook niet) wil die kat alleen maar spelen, maar mijn kat raakt er mega gestresst van en ik weet niet wat ik er aan moet doen.

Zou het misschien FHS kunnen zijn?

1 like