Kijk nou!! Wat leuk om te zien hoe die met elkaar omgingen en omgaan. Maakt me wel wat geruster.
Twee dagen nadat we in het nieuwe huis zijn gaan wonen, konden we onze kitten van 16 weken ophalen. We hadden toen al een kat van een jaartje oud. Zelf hebben we ze eerst apart gezet, even laten acclimatiseren. Daarna de kitten het huis laten ontdekken en overal aan laten snuffelen (de kamerdeur waar kat 1 zat, hebben we toen dicht gehouden). Daarna kitten weer even in zijn kamertje gezet en kat 1 laten rondsnuffelen. Daarna de washandjestechniek gebruikt. Hier reageerden ze allebei goed op waardoor we er toen voor hebben gekozen om de deuren open te zetten en ze bij elkaar te laten komen op hun eigen tempo. Kat 1 moest er niet zoveel van weten en bromde steeds naar de kitten. En een paar dagen later…
We zijn nu krap een jaar verder en de liefde is een beetje bekoeld maar dat is prima. Ze gedogen elkaar en af en toen vindt Kat 1 het even genoeg en dat laat ze goed horen. Kitten is nogal een spring in het veld, lekker speels en vangt veel prooien maar voor Kat 1 hoeft dat niet zo
ik wil je niet ontmoedigen maar houd er wel rekening mee dat je nieuwe kat de Scottish Fold misschien moeilijk kan ‘‘lezen’’. Omdat de stand van hun oren iets anders uitstraalt naar andere katten dan dat ze misschien bedoelen. Maar van de andere kant is er misschien niks aan de hand hoor, omdat kittens nog van die onbezonnen beestjes zijn
Een paar weken geleden heb ik, zoals sommige van jullie weten, een kitten (kater) gekocht en mag ik hem begin juni ophalen. Nou was ik vanmiddag even langsgeweest om te kijken hoe het met hem gaat enzo en meteen zag ik dat hij héél erg met zn zusje optrekt, ze spelen samen, slapen samen, als de een opgepakt wordt miauwt de andere. Het is een nestje van 4 en de andere 2 kittens zijn ook ontzettend gehecht aan elkaar, zij gaan ook naar t zelfde baasje. Nou twijfel ik of ik ook de poes over wil nemen. Uiteraard weet ik dat 2 katten beter zijn dan 1 en dat ze zich dan minder snel vervelen, minder snel gedragsproblemen zullen krijgen etc, maar omdat ik er dus nog nooit overna heb gedacht twijfel ik. Wat zouden jullie doen en is bijvoorbeeld 2 kittens 2x zoveel werk zoals vaak beweert wordt of juist niet omdat ze van elkaar leren? Ik woon in een 3 kamer appartement, is dat te krap voor 2 katten? Hoe duur zijn 2 kittens per maand ongeveer?
In mijn ervaring is twee kittens niet 2x zoveel werk. Maar eerder minder omdat ze elkaar kunnen vermaken. Wel 2x de kosten natuurlijk. In het begin ben je veel geld kwijt met inentingen, castratie, ontwormen en ontvlooien. Hoeveel geld je per maand kwijt bent hangt natuurlijk heel erg af van het voer dat je wilt kopen. Ik zou wat je zelf al berekend had voor 1 kat gewoon verdubbelen.
Als wij het opnieuw zouden doen en onze kitten zouden halen, had ik achteraf toch wel zijn zusje mee willen nemen. Daar twijfelden we toen al over, maar we wisten niet zo goed of we er wel écht 2 wilden (en ja sorry, in het asiel zijn kittens toch best wel prijzig) maar al snel hadden we zoiets van hadden we het toch niet moeten doen… Inmiddels hebben we een oudere poes erbij en hoewel ze echt wel met elkaar spelen denk ik nog steeds dat zijn zusje beter was geweest. Wij kopen voer groot in en doen ong 3 maanden met 10kg, omgerekend zou het €20 per maand aan voer zijn en ook zoiets aan kattenbakvulling, afhankelijk van hoeveel bakken je hebt natuurlijk. In het begin is het duur omdat je dan alles aan moet schaffen en je alle speeltjes die je tegen komt wilt kopen haha. Daarnaast hebben we voor beide katten een verzekering, omdat we geen mega spaarrekening hebben dat we een dure operatie kunnen betalen hebben we voor een verzekering gekozen en dat is €35 per maand voor beiden. Ik denk dat we €60/€70 per maand aan de katten kwijt zijn, al voelt dat niet zo omdat we alles groot inkopen.
Besteld er iemand ontvlooiingsmiddel online? Zo ja, welk merk en waar?
Wij hebben ook 2 broertjes, gewoon 1 kattenbak en dat gaat ook goed. Ze stoeien soms met elkaar (dan vliegen de haarplukken door de kamer) maar daarna liggen ze weer tegen elkaar aan geplakt te slapen. Het is ook een fijn idee dat als ik een lange dag weg ben (of met vakantie ) dat ze dan tenminste niet helemaal alleen zijn maar altijd elkaar nog hebben. Qua kosten weet ik het eigenlijk niet zo goed, heb de luxe dat we daar niet heel erg letten.
Hier nog eentje die ervaring heeft met 2. In mijn geval 2 zusjes. Ik Vind het geen extra werk, de extra kosten vallen mee. Ze hebben veel aan elkaar en de aandacht verdelen is niet lastig.
Oh, wat een lieverds! Denk echt dat je hieraan goed doet.
Leuk! Mooi stel. Zorg er alleen wel voor dat je ze op tijd castreert.
Ja klopt inderdaad!
Ik lees ook veel over poesjes die met 6 maanden aan de pil worden gezet en met 9 maanden onder t mes gaan. Weet iemand wat de voordelen en nadelen zijn van de pil en van meteen castreren?
Ik denk dat een nadeel van de pil kan zijn dat je kat niet zomaar een pil wil opeten, het evt kan uitkotsen en je er zelf elke dag aan moet denken. Voordeel van castratie is dat je er geen omkijken naar hebt verder. Voor een poes is het wel ingrijpender, maar je zou ook kunnen zeggen dat je de kater met 6 maanden laat helpen (onze kat sprong een half uur nadat ie thuis was alweer op de kast en had nergens last van) en de poes als ze wat ouder is. Of gewoon tegelijk, maar net wat je fijn vind.
Ik wou eerst ook een kitten erbij en toen had ik ook gevraagd aan de dierenarts wanneer ik hem kon castreren en toen was het advies wel om het na 3 a 4 maanden al te doen als ik een mannetje bij een vrouwtje zou zetten.
als je die pil heel lang gaat gebruiken zijn er nare bijwerkingen, maar dat bedoelde je denk ik niet? Ik zou ze allebei met 6 maanden meteen laten helpen zonder dat je van tevoren de poezenpil gebruikt hebt. Als je kater eerder gaat sproeien kan het al eerder, hoe het met krolsheid zit weet ik niet.
Ik had alles al geprobeerd om mijn bank haar vrij te maken, kledingrollers, ducttape, stofzuiger, niks werkte dus ik zat van ellende allemaal losse haartjes er maar uit te trekken, maar op oma weet raad las ik dat je een trekker (waar je de ramen mee doet) vochtig moet maken en dan over de bank moet gaan. ER KWAM EEN COMPLETE KAT UIT. Mijn bank is nu schoon, echt niet normaal hoeveel er uit kwam! Echt zo fijn.
Je kan dat ook met van die rubbere handschoenen doen als je ze vochtig maakt! Gaat ook mega goed haha
Oe thanks. Morgen even proberen!!