Kattentopic

Wij hebben een supersoaker gekocht voor dat soort katten…

6 likes

Vriend vraagt zich nu af waarom de katten steeds aan de buitendeur aan het krabben zijn.
Ik ben zo blij dat die beesten niet kunnen praten :innocent:

2 likes

Ik kom beneden… allebei complete schijt. Kan gewoon, op tafel liggen.

43 likes

Ze was een beetje boos omdat ik haar vannacht in de woonkamer had gestopt omdat ze ons wakker hield, maar ik denk dat ze nu wel weer oké is.

31 likes

Nee eerlijk gezegd weten veel dierenartsen ook nog niet goed hoe ze FHS moeten behandelen. Je klinkt voor mij helemaal niet overbezorgd trouwens, kan me goed voorstellen dat je er geen genoegen mee wil nemen voor je kat. De kat bij mijn ouders heeft FHS en schrikt soms uit het niets, slaat met haar staart, hijgt en doet dus ook gek met haar rug. Heb je er al filmpjes over gezien toevallig? Ik denk dat je het direct zou herkennen als het FHS zou zijn.

Mja, ik ken dus ook een kat die zich ongeveer zoals de jouwe gedraagt en die heeft gewoon een negatieve associatie met de deurbel/jonge kinderen waardoor hij ineens omslaat. Het is moeilijk te ontdekken waar het nu precies vandaan komt inderdaad. Je zou ook altijd nog Feliway kunnen proberen!

1 like

Mijn katje heeft een ontstoken oog en hij ziet er zó zielig uit. Breekt m’n hart echt. Hij is er ook echt een beetje door van slag, veel rustiger en slomer dan normaal gesproken. We hebben al een paar keer met een beetje thee gedept, maar het helpt niet echt. :pensive:

1 like

Geef je ze allemaal tegelijk eten? Misschien eet ze stiekem ook eten van de rest op? Of misschien is er iets met haar stofwisseling ofzo, ben je al naar de dierenarts geweest?

1 like

Mijn kat krijgt steeds meer witte haartjes haha. :heart:


(En ja je ziet nog steeds veel botten zitten. Vooral achter)

13 likes

13 likes

Merken jullie ook aan je katten dat ze moeten wennen aan de warmte? Mijn kat wel voor mijn gevoel. Hij heeft ook nog best een dikke vacht en ligt echt al de hele dag te luieren op de koude tegels.

Mijn kat is slomer met de hitte.

Zondag chill :heart:

16 likes


Zo heerlijk dat weer, samen genieten op het terras.


(dat tongetje :heart_eyes:)

Onze kat is buurtwacht van dienst.

24 likes

:smiling_face_with_three_hearts:

32 likes

Ah ja dat doet de mijne ook, die kruipt snel op schoot als er een monteur oid binnen is :blush:

Kent iemand het youtube kanaal van Kitten Lady? Zij vangt kitten op (of redt ze) en verzorgt ze totdat ze geadopteerd kunnen worden. Ik smelt elke keer sls ik een video zie. Haar instagram staat ook vol met kittens/katten.
Ik zou haar graag als vriendin willen hebben, want naast haar liefde voor katten lijkt ze me ook super lief.

3 likes

Hoe hoog is jullie krabpaal (voor één kat)? Ik heb namelijk een krabpaal gevonden die ik echt super mooi vind, die is 70cm hoog dus niet echt hoog. Daarnaast wil ik nog wat krabwanden voor aan de muur o.i.d. aanschaffen, zal dat genoeg zijn?
Edit: andere ideetjes die in combinatie met zo’n lagere krabpaal zijn zeker welkom!

1.70 ofzo. Maar we hebben ook een open trap in de woonkamer dus daar zitten ze ook graag op.

In mijn oude appartement had ik dit gemaakt voor de katten met ikea wandplankjes

11 likes

@Tsundoku @Karl_Lagerfeld @Rosalind thanks voor jullie duidelijke reacties! De krabpaal die ik zag is niet super duur en heeft daarbij nu 25% korting dus die ga ik zo halen! Die wandplankjes van de ikea is ook een leuk idee, die houd ik in gedachten. Omdat ik over 3 weken ga verhuizen moet ik niet al teveel gaan aanschaffen, dalijk past of staat het allemaal niet haha. Alhoewel de kat een soort “eigen kattenkamer” krijgt en er dus genoeg ruimte is wacht ik er toch even mee tot ik er in zit, z’n persoonlijkheid is natuurlijk ook nog niet bekend.

Mijn kat wordt volgende maand 1, geven jullie een “taartje” oid als je kat jarig is?