Kattentopic

Hier krijgen ze een ‘blikje’. Blikje is natvoer van vooral tonijn. Ze krijgen het heel af en toe maar als ik bakje pak waar het ingaat weten ze niet hoe hard ze moeten miauwen van enthousiasme. Maar misschien dat ik voor mij en vriend wel een echt taartje haal :grin:

Dit doe ik meestal @Spaarlamp :smile:

Ja, ik volg sinds een paar maanden haar youtube en instagram. Ze lijkt mij inderdaad een heel warm persoon. Mooi hoe zij zich inzet voor de katten en kennis deelt met anderen zodat meer katten gered kunnen worden. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wij hebben zo een gekocht toen we onze kitten ophaalden, die is 50cm hoog ofzo en inmiddels bijna kapot gekrabd dus erg geliefd!
afbeelding
Toen we onze tweede kat ophaalden wilde ik er nog een bij en we hebben ook deze, is niet de mooiste maar deze was maar €40 en tov andere palen echt wel goedkoop. Vooral de poes(3) gebruikt deze veel als krabpaal, ze liggen er eigenlijk nooit in haha.


We hebben ook nog een boomstam die mijn vader op een pallet heeft gemaakt als krabpaal, poes gebruikt deze ook veel!

1 like

Mijn kat heeft deze krabpaal:

Maar ze gebruikt alleen het krabgedeelte onderaan. Ze ligt er nooit op of in. Geslaagd housewarming cadeau wel. -_-

2 likes

image
Wij hebben deze krabpaal van 1m75 hoog. Eerst hadden we die voor 1 kat, nu hebben we 2 katten. Belangrijk aan een krabpaal is dat ze genoeg lange stukken hebben om aan te krabben.

1 like

19 likes

Deze, voor drie katten. Gaat dus tot aan het plafond. Inmiddels wel aan vervanging toe, hij wordt goed gebruikt haha.

3 likes

Ik word heeeeelemaal gek van de rondvliegende kattenharen, probeer ze als het kan meerdere keren per dag te borstelen met zo’n handschoen (een gewone kam/borstel vinden ze helemaal niks) maar alsnog zit álles onder. Heeft iemand tips? :woman_shrugging:t4:

Onze kat komt nooit uit haarzelf op schoot gekropen behalve als je achter de laptop / computer zit. Dan komt ze steevast op tafel voor je liggen om te knuffelen :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Verkeerde topic, sorry!

1 like

Wij gebruiken Royal Canin. Ik heb de afgelopen weken het voer van de Aldi gegeven, maar heb er echt spijt van. De kattenbak stinkt ontzettend, ze hebben diarree en ga zo maar door. Gewoon weet Royal Canin besteld!

1 like

Ik geef Smolke en geen last van stank. Ja tenzij je gelijk boven de kattenbak gaat hangen als ie net zijn behoefte heeft gedaan.

1 like

Ik geef een mix van yarrah en applaws (allebei kip en zonder granen), en geen last van stank.

2 likes

Ik zou voor Applaws (= graanvrij) gaan. Vaak is het zo dat hoe ‘natuurlijker’ het voer, hoe minder erg ze gaan stinken. Onze katten stinken eigenlijk niet, wij voeren Purizon en vlees van Cosma/Feringa. De enige keer dat het stinkt is als ons oudje een dikke drol gelegd heeft en het niet begraaft hahaha.

1 like

Applaws en geen stank! :raised_hands:

1 like

Hier Orijen en ook nauwelijks stank. Inderdaad alleen als een van beide het vergeet te begraven. Of zo hard graaft dat hij de halve kattenbak eruit graaft…

1 like

Mijn kat had eerst Sanabelle graanvrij, daar deed ze het echt goed op en haar ontlasting stonk ook nooit maar helaas bleef mijn kat ze uitkotsen nadat ze was weggelopen dus ze eet nu dit:


Wellicht dat ik het over een tijdje wel weer probeer maar ik vind de ingrediënten van de Jumbo brokjes ook best prima, zijn ook graanvrij en ik hoef tenminste niet meteen voor 40 euro brokken te kopen.

2 likes

Ik lees heel vaak over graanvrije brokken, maar rijst is toch ook graan? :grimacing:

2 likes

In mijn geval geef ik het nu omdat mijn kat mager is/was en bleef braken, dit is op advies van de dierenartsassistente. Ik stap binnenkort wel weer over op normale brokjes zonder rijst en granen.