Kattentopic

Ohhhhh wat een schatjes!!!

1 like

Of gewoon met een natte hand :stuck_out_tongue:

Nee iel dat vind ik vies haha

Oh dit ga ik vanmiddag meteen proberen! Ik had inderdaad over een rubberen handschoen gelezen, maar toen ik dat proberen ging het door de wrijving tussen mijn hand en de handschoen heel erg branden :cry:

De bank is echt een drama en we hebben nu vrij vaak de gordijnen dicht zodat je niet alle rondvliegende haren overal ziet haha

Sorry dubbelpost, maar even iets heel anders. Onze kat woont nu net een half jaar bij ons (onze eerste) dus we zijn nog niet heel erg ervaren. Maar is het normaal dat katten wat minder beginnen te eten rond deze periode? Ik had al wel gevonden dat ze in de zomer vanwege de warmte minder eten, maar zo warm is het nog niet.
Onze kat was nooit echt een schrokop, maar zijn brokjes waren wel altijd aan het eind van de dag helemaal op. Nu ligt er nog een vijfde van de brokjes ongeveer in. Moet ik mij ongerust maken, of heeft het gewoon met de tijd van het jaar te maken?

Onze twee katten eten nu ook minder lijkt het. Voorheen gaf ik ieder 's ochtends en 's avonds een half zakje natvoer. Daarnaast staan er altijd 2 bakjes met harde brokjes. Nu geef ik alleen 's ochtends ieder een half zakje en dat is vaak pas in de avond helemaal op… Dus kan zijn dat ze aanvoelen dat het mooier weer wordt en een wintervacht/vetlaagje minder nodig is? Dat is wat ik denk wat aan het gedrag merk ik niets anders.

Is jullie kat ook pas een half jaar oud? Of ouder? Kan zijn dat z’n tandjes gaan wisselen (ja echt!) en dat ‘ie daar last van heeft. Maar als het echt opvallend gedrag is zou ik gewoon even de dierenarts bellen en advies vragen. Is toch altijd de beste bron van informatie voor dit soort dingen.

Nee hij is bijna 4! Ik wacht het denk ik nog even af want inderdaad aan zijn gedrag is verder niets veranderd en hij poept en plast ook zoals normaal. Hij is wel heel druk met de vogeltjes die nu veel buiten bij ons zitten, dus wellicht neemt ie gewoon te weinig tijd om te eten haha.
En omdat ik niets liever doe dan foto’s delen van ons witte monster :heart:

20 likes

Mijn kat is wel een vreetzak, maar eet nu ook minder inderdaad! Hij is nu 2 jaar en vorig jaar merkte ik ook rond deze periode dat hij minder ging eten. Denk dat het met de weersverandering te maken heeft. Verder zitten er deze periode ook meer vliegjes etc. in huis die meneer allemaal op vreet haha. Zo lang er verder geen veranderingen zijn, zou ik mij niet te veel zorgen maken hoor!

1 like

Vroeger hadden wij thuis een kat die in de lente/zomer altijd een stuk slanker was dan in de winter. Hij at minder en trok er ook meer op uit. Denk dat het inderdaad met de weersverandering te maken heeft. Als je verder niets aan je kat merkt zou ik me inderdaad geen zorgen maken

Een vriend van mij heeft 4 jaar geleden een kitten in huis genomen met zijn toenmalige vriendin. Nu is die relatie een aantal maanden uit en heeft hun kat altijd bij hem in huis gewoond (zijn ex kan niet voor de kat zorgen). Nu heeft hij een nieuwe vriendin die allergisch is voor katten en heeft hij mij gevraagd of ik misschien voor zijn kat zou willen zorgen, omdat ik een dierenliefhebber ben (heb zelf nog geen kat). Daarnaast vind ik het zielig als de kat anders naar een asiel zou gaan.

De kat is nu gewend dat hij in en uit kan lopen door een kattenluikje. Ik heb thuis geen kattenluikje en dit is ook niet gemakkelijk te realiseren… mijn vraag is: is het dan wel verstandig om voor de kat te gaan zorgen als hij bij mij niet de vrijheid heeft om zelf te bepalen wanneer hij naar binnen en buiten kan? Hij zou bij mij uiteindelijk wel naar buiten mogen alleen dan zonder kattenluikje.

25 likes

Hoi!

47 likes

Wat betreft brokjes: Cat Lovers Gold!

Mijn kat doet het erg goed op het voer van Applaws, zowel de kip & zalm als de kip & eend variant vindt hij erg lekker. Laatste tijd mix ik het met Purizon en daar is hij helemaal dol op. Beide merken zijn graanvrij.

Die van mij vinden Carnilove erg lekker, en ik wissel altijd af qua smaken. Verder vind ik https://www.voerwijzer.com/ deze website ook fijn, wordt voer met elkaar vergeleken en je kan lezen waar een goede brok eigenlijk aan moet voldoen.

De rode is mijn kitten <33 Ik kan hem 24 mei ophalen, so cute! Iemand nog tips hoe een kitten op te voeden tot brave kater?

44 likes

M’n kitten en kat kunnen na 2 maanden nog steeds niet echt met elkaar. Kat is soms nieuwsgierig en wil ruiken, kitten wil spelen waardoor kat schrikt en haar dan slaat… Ze blaast ook nog steeds :frowning: denk niet dat het beter wordt dan dit. Zo jammer

bij ons was het plan dat we 2 kittens uit 1 nest zouden krijgen. Het was een nest van 2 en helaas overleed er een na een paar dagen. Ik wilde perse een andere kitten omdat mijn vriend veel van huis is en ik onregelmatig werk waardoor ze soms wat langer alleen zitten. uiteindelijk was de ene kitten al 2 maanden bij ons voordt de ander kwam. Bij ons was er ook geen mogelijkheid om ze apart te houden dus we hebben ze gelijk bij elkaar gezet wat in eerste instantie meteen knokken was en dat duurde 3 dagen. Maar het leek wel vooral speels knokken al heb ik me wel zorgen gemaakt. en nu zijn het de beste vriendjes die zo nu en dan nog wel met elkaar knokken haha!

1 like

Ja!! Geef hem aan mij :heart_eyes:

3 likes