Dat is waar horren voor zijn uitgevonden haha
Ja die staan hoog op mijn wishlist
Het was vandaag 28 graden in mijn lokaal Gelukkig geen puberzweet geroken haha.
Ik heb wel fijne jurkjes die geschikt zijn voor werk en van linnen/viscose zijn, dus dat is wel handig. Als ik niet al teveel in beweging ben is het nog te doen.
Maar zou ook wel graag wat met het warme weer willen doen, lekker terrasjes en zwemmen enzo. Dit weekend dan maar!
Ook jammer dat het ‘s nachts idd zo langzaam afkoelt in huis omdat het niet waait hier
Nu, misschien omdat ik een stedelijk gebied zit, maar het is gisteravond geen moer afgekoeld.
Tegen 1 uur was mijn huiskamer “afgekoeld” van 31 graden naar 29,5, met de hele bende open en geen zuchtje wind. Niets.
Nou, als 29 graden frisjes is dan gaat er ergens iets fout.
Het koelt hier nauwelijks af met ramen open. Of gordijnen moeten volledig open (maar dan nog steeds minimaal), maarja dan weer licht van buiten. Gelukkig een ventilator op mij gericht.
En die pleurismuggen die je s’nachts te grazen nemen als je je ramen openzet. Zit hier al jaren over te zeiken elke zomer en ik koop nooit een hor
Ik zit ook te zeuren over muggen maar doe dr niks aan haha. Had op vakantie een grote fles spray meegenomen maar nooit opgesprayed… hahah
Ik heb nu zo’n chemische stekker 🥹, ideaal. Amper geprikt deze zomer. Ik moet wel echt raam open, dan maar wat lichter.
Haha oh nou ik vind het echt enorm meevallen. Ben de afgelopen dagen in dusseldorf en keulen geweest en totaal geen last van de hitte gehad en het koelt al veel sneller af dan in juni.
Hier ook lekker 22 graden in huis nu al. Vanmiddag was het 25 beneden toen ik thuis kwam. Woon midden/oosten van het land en s nachts koelt het wel echt af. Weinig wind, maar gewoon alle ramen tegen elkaar open zetten werkt wel in de avond en nacht.
Ik denk dat het komt omdat wij een oud niet goed geïsoleerd huis hebben, dat is vrij snel warm (boven vooral) maar koelt ook snel weer af. In de winter een nadeel, maar in de zomer wel lekker. Ik kan me voorstellen dat als je in een appartement onder een plat dak woont of in een goed geïsoleerd nieuwbouwhuis dan het lastiger is. Maar ook dan denk ik dat vanaf een uur of 20 alles tegen elkaar open zetten echt wel moet werken. Geen licht aan ivm muggen, ik voel nu echt een koele wind door het huis trekken.
Haha maar blijkbaar werkt het dus niet bij sommige mensen
Dat zal best, maar als je in een gemiddeld huis/appartement de ramen tegen elkaar openzet en het is buiten 22 graden kan het toch niet anders dan afkoelen binnen?
En ja er zijn altijd uitzonderingen van mensen die op een zolderappartement wonen op 5 hoog met een plat dak waar het overdag 35 graden is, maar ook daar zou het nu buiten kouder moeten zijn. Het is niet zoals in de hittegolf in juni dat het buiten ook nog 30 graden is. Het koelt af tot 15 graden vannacht.
Ja meid, het is geweldig voor je dat je erbij ligt met je koele bries en je wetenschappelijke ontdekkingen maar het blijft hier ondanks al je tips gewoon vies, goor, smerig warm.
Ja geen idee joh, ik moet er gewoon om lachen dat er mensen zijn die zeggen dat hun huis niet afkoelt en dan zeg jij jawel hoor!
Maar er zijn veel appartementen die je niet kunt doortochten (want maar aan 1 kant ramen)? En als je laag woont, met nauwelijks groen in een nauwe straat, waar het moeilijk afkoelt omdat de stenen warm blijven en de wind er niet op staat … Dan kun je toch voorstellen dat dit niet voor iedereen geldt?
Hier is het nog 26 buiten hoor
Ongevraagd advies maar de Sweat Bras van Modibodi (maken ook menstruatieondergoed) doen echt goed werk deze dagen.
Dat zeg ik toch ook nergens, waarom moet er hier altijd met alle what ifs rekening gehouden worden? Zo vermoeiend.
En soms zeuren mensen ook gewoon dat het warm is terwijl het misschien relatief wel mee valt. Daar is dit topic ook voor, dat snap ik. Maar dan mag ik toch zeggen dat het buiten gewoon 22 graden is en dat het me sterk lijkt dat iedereen hier half dood gaat omdat ze in een bunker wonen waar de ramen niet tegen elkaar open kunnen en het 35 graden is met raam open.
En als ik dan lees dat een raam open ook niet zo fijn is want licht, denk ik dat het allemaal best mee zal vallen.
Edit: ik zal dit topic wel verlaten, want snap ook dat ik irritatie opwek blijkbaar. Ik meld me hier half oktober wel weer.