Klaag hier over het weer #2

Moet het nog zien, hier 24 en dat is wel lekker :heart_hands:

1 like

gvvrrrdmm

1 like

Ik houuu van de zomer maar niet als ik moet werken op de manier zoals het vandaag ging (dus de hele tijd binnen met veel mensen zonder iets van een airco of zuurstof), ik plak echt aan alle kanten. Zo goor. En iedereen stinkt ook en heeft een rode kop. En dan wil je er ook nog enigszins presentabel uitzien. (mislukt)

Maar het weer ziet er de komende 2 weken nog best oke uit met een zonnetje en 20+ graden

1 like

Ik ben gewoon ziek geworden met dit gore weer. Snotneus en was vandaag helemaal bezweet nat van een stukje fietsen van 10 minuten. Vandaag de hele dag de ramen tegen elkaar open laten staan en het is nu boven 24 graden. Lig nu als een zoutzak in bed bij te komen :hot_face:.

Woeps heb je perongeluk gequote zie ik na het posten, dat was niet de bedoeling

2 likes

Ik vind dit geen leuke wekker… Rommelt al even hier… Je hoort ze gewoon kraken… brrrr…

30 likes

Ik vind het zooo jammer dat het opeens zo vroeg donker wordt en 's ochtends zo laat licht. :sob:

6 likes

Ja ik kijk nu al er tegenop dat het wintertijd wordt, dan is het helemaal zo vroeg donker (en waarom ook, je houdt hoogstens 2 weken langer wat eerder licht in de ochtend).

3 likes

Ik heb een paar jaar geleden pas ontdekt dat de wintertijd vijf maanden duurt en de zomertijd zeven maanden. Dat vind ik elk jaar weer een troostende gedachte.

17 likes

Tja, dat boeit me echt minder. Liever dat dan dat het om 18:00 al donker is. Of het nou om 9 uur licht wordt of om 10 uur, je moet toch nog steeds in het donker opstaan.

2 likes

ā€œWinterdepressieā€ is bij mij nu begonnen pff voel me echt 10 x kutter nu al, en het valt eigenlijk nog mee met de donkere dagen. Maar ja moeilijk opstaan en is nu al zo donker meh

Naast dat wintertijd de standaardtijd is.

3 likes

Ik ga begin oktober nog naar een warme bestemming omdat ik een poos geleden dacht dat ik tegen die tijd wel weer wat zon zou kunnen gebruiken maar ik heb bijna spijt van m’n keuze

1 like

Ja, ik snap dit argument alleen nooit zo. Dat dat ooit is vastgesteld betekent niet dat je dus van de zomertijd niet de nieuwe standaardtijd kan maken?

Zoveel chiller dat het daardoor in de zomer zo lang licht is. Maar beloof die discussie hier verder te laten rusten haha. At the end of the day hoop ik vooral dat het gewoon een vrij droge herfst/ winter is en dan ben ik al gelukkig.

5 likes

Dit was ook mijn redenering om naar zuid europa te gaan, lekker week nog aangenaam weer. Maar dan valt t straks extra tegen als we terug zijn

1 like

Ik heb er geen verstand van, maar het zal wel iets met ons bioritme te maken hebben. Is zomertijd ook niet ongezonder? Of is dat pseudo-wetenschap? (ben te moe om te gaan googlen nu).

1 like

Een vastgestelde tijd met een oorsprong uit de Duitse bezetting. Wij zitten in Nederland veel dichter op de UK tijd, als je kijkt naar de positie op de aardbol. Tot 1940 hadden we de Nederlandse tijd die 40 minuten voorliep op Berlijn en 20 achterliep op Londen. De Duitse bezetter schafte dat af en kondigde af dat Nederland nu bij de Midden-Europese tijd hoorde, en voerde ook de zomertijd in. Op 16 mei 1940 ging de klok daarom 1 uur en 40 minuten vooruit.

13 likes

Arjen Lubach had hier mooi item over jaren terug.

1 like

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij mij is het juist het tegenovergestelde. Zit met kippenvel op de bank! :frowning:

5 likes

Koud. Ik wil de zomer terug.

4 likes

Nou je hoeft nog maar 1 dag te wachten want na morgen is het alweer 25+

4 likes