Klaag hier over het weer #2

Ik ga begin oktober nog naar een warme bestemming omdat ik een poos geleden dacht dat ik tegen die tijd wel weer wat zon zou kunnen gebruiken maar ik heb bijna spijt van m’n keuze

1 like

Ja, ik snap dit argument alleen nooit zo. Dat dat ooit is vastgesteld betekent niet dat je dus van de zomertijd niet de nieuwe standaardtijd kan maken?

Zoveel chiller dat het daardoor in de zomer zo lang licht is. Maar beloof die discussie hier verder te laten rusten haha. At the end of the day hoop ik vooral dat het gewoon een vrij droge herfst/ winter is en dan ben ik al gelukkig.

5 likes

Dit was ook mijn redenering om naar zuid europa te gaan, lekker week nog aangenaam weer. Maar dan valt t straks extra tegen als we terug zijn

1 like

Ik heb er geen verstand van, maar het zal wel iets met ons bioritme te maken hebben. Is zomertijd ook niet ongezonder? Of is dat pseudo-wetenschap? (ben te moe om te gaan googlen nu).

1 like

Een vastgestelde tijd met een oorsprong uit de Duitse bezetting. Wij zitten in Nederland veel dichter op de UK tijd, als je kijkt naar de positie op de aardbol. Tot 1940 hadden we de Nederlandse tijd die 40 minuten voorliep op Berlijn en 20 achterliep op Londen. De Duitse bezetter schafte dat af en kondigde af dat Nederland nu bij de Midden-Europese tijd hoorde, en voerde ook de zomertijd in. Op 16 mei 1940 ging de klok daarom 1 uur en 40 minuten vooruit.

13 likes

Arjen Lubach had hier mooi item over jaren terug.

1 like

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij mij is het juist het tegenovergestelde. Zit met kippenvel op de bank! :frowning:

5 likes

Koud. Ik wil de zomer terug.

4 likes

Nou je hoeft nog maar 1 dag te wachten want na morgen is het alweer 25+

4 likes

verdorie lig net weer lekker onder mn dekbedje

1 like

Doordat het weer binnenkort verandert heb ik vandaag een stevige migraine. En die felle zon helpt ook niet echt mee :unamused:

1 like

Vanaf morgen wordt het van dat wisselvallige weer waarin je niet goed weet wat je aan moet trekken. Ik haat dat, geef me of zomers weer of warme truien weer, niet van dat laagjes-weer

3 likes

Ja, die overgangs periode is ruk. Sochtends moet je een jas en regenbroek aan en smiddags loopt het zweet van je kop.

Ik vind het vandaag weer bloedheet en hoor het dat het in de rest van Nederland grijs is. Hier volop zon

1 like

Het is hier zo extra benauwd, word niet goed.

3 likes

Hier is het bewolkt maar ook super benauwd. Echt ellendig. Zon kan ik hebben maar dit klamme weer moet echt oprotten.

1 like

Nu al weer klaar met de herfst, grijze bende

6 likes

Ik snap echt niet wat ik aanmoet, maar mezelf kennende ben ik altijd te warm gekleed dus ik kan nu best nog blote benen…

Ik wil dat het of kouder wordt zodat ik mijn dikke truien, jassen en uggs aan kan of dat het warmer wordt en ik mijn bikini aan kan. Dit stomme tussenweer is echt niks.

9 likes

Wat een klote wind en die regen weer. In een week tijd van zomer naar de herfst!

2 likes