Klaag hier over het weer #2

Ben jij deze herfst al een keer zeiknat (lees: doorweekt) geregend?

• Ja, meerdere keren :face_with_symbols_over_mouth:
  • Ja, een keer
  • Nee :nail_care:
  • Ik draag een regenpak

0 stemmers

Meerdere keren en een keertje met paraplu zelfs!!! Door de wind waait de regen gewoon onder de paraplu door en zeik natte sokken (met leren schoenen!!!) omdat het water hier nergens fatsoenlijk weg loopt. Andere keer was letterlijk een oversteek van supermarkt naar huis van amper 50 meter, kon mijn bh uitwringen :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik heb hem nu 1 dag gebruikt, dus nog te vroeg voor conclusies. Maar die dag was het ook super donker overdag, dus die lamp was erg welkom. Zal een review geven na minimaal 1 week gebruik.

Net ook even naar de kapper geweest. Niet hele spannende verandering, maar iets meer volume en verzorgd (mijn haar wordt na verloop van tijd slap/plat). Voel me ook alweer een heel ander mens. Dus ook aanrader voor mensen die dip hebben en al even niet naar de kapper zijn geweest.

1 like

Waarom draagt niemand een regenpak? Dan word je dus nooit zeiknat geregend (en nee, je zweet je niet net zo nat).

5 likes

Omdat ik daar geen zin in had, maar ben inmiddels bijgedraaid. Nog tips voor een fijne?

1 like

Ja, ik zweer bij Agu. Duur, maar ik heb net een nieuwe gekocht nadat ik de vorige 25 jaar gebruikt heb :sweat_smile: En vergeet er geen schoenhoezen bij te dragen, niets erger dan water dan van je regenbroek in je schoenen loopt.

3 likes

Ik wandel veel en ga met OV en heb gelukkig een winterjas met capuchon. Vind het dan te veel gedoe om een regenpak aan te trekken, pak liever een plu (maar ook die neem ik niet standaard mee). Zo’n regenpak kraakt zo.

Ik zou nog wel willen investeren in een storm paraplu, zodat ik ook iets heb als het flink waait.

3 likes

Ik ben beide: regelmatig nat geregend EN ik heb een regenpak. Maar dat regenpak draag ik eigenlijk alleen op langere stukken, als ik naar het station fiets voor 5 minuten bijvoorbeeld niet (loop je er daarna ook zo mee of het gaat stinken in je fietstas) maar ja dan kun je ook doorweekt raken. Ook omdat het afgelopen periode dan zo langdurig regent dat wachten tot het droog wordt ook niet zo veel zin heeft

Maar naar werk of vriendinnen bijvoorbeeld draag ik altijd een regenpak als het regent en inderdaad een broek met van die hoezen eraan :heart: ik heb er 1 van Decathlon

2 likes

Je zou denken dat dit helpt als het flink waait, maar ik heb er één en puntje bij paaltje waait ie inderdaad niet kapot maar de regendruppels waaien er wel onder/langs, dus je wordt alsnog vaak nat :smiling_face_with_tear: Ik vond het niet zo’n briljante aankoop van mezelf als ik had gehoopt.

2 likes

Ik heb die van mij uitgezocht met zo’n cadeaubon als kerstpakket, dat je een aantal punten krijgt en daarvoor iets kan kiezen. Misschien een tip (moet je wel betaald werk hebben en een kerstpakket krijgen en ook nog zo’n cadeaubon, dus het is niet een heel goede tip).

1 like

Wat waait het hard zeg. Veel erger dan laatst met de storm hier. Kwam geen centimeter vooruit op de fiets.

Regen, hagel en wind maken zo’n herrie, kan er gewoon niet van slapen. Echt tikkeltje te heftig dit haha

2 likes

Ja onze vlinderboomstruik is omgeknakt echt zonde

Ik ging gisteren van mijn ouders naar huis en tussen Veenendaal en Ede was de snelweg gewoon wit van de sneeuw en hagel. Vond het best eng rijden want de strepen op de weg waren niet meer te zien en er waren allerlei flarden neerslag waardoor je ook echt minder zicht had. Gelukkig reedt iedereen heel rustig. En dan paar km verder op, was het droog en kon je gewoon weer normale snelheid rijden. Heel vreemd.

3 likes

‘T is zo koud. Ik ben het niet meer gewend joh :cold_face:

1 like

Het regent echt de hele dag hier. Ze moeten aankomende zomer niet gaan zeiken over water tekort. Ik denk dat er vandaag al minstens een zwembad vol naar beneden is gestort

7 likes

Krabben :sob::sob::sob:

2 likes

Mijn winterjas is kapot gegaan en ik moet vandaag buiten werken :smiling_face_with_tear: dus nu heb ik maar een soort dik vest onder een matige herfstjas gepropt. Kan nu bijna niet meer bewegen maar o well

1 like

Echt blij dat het het vandaag even zonnig was. Lang geleden dat het zo’n koude en natte herfst is geweest als ik t me goed herinner.
En het lijkt allemaal ook zoveel langzamer te gaan omdat iedereen al eind augustus over kerst begint pfff…klaar met dit jaar.

6 likes

Fucking sneeuw… echt kill me

4 likes