Dit is echt hét moment voor de switch qua actieve posters in dit topic.
Dat ik nu aan de Nintendo denk zegt genoeg over mij zeker
Het is in nederland beter weer dan op mijn vakantiebestemming, ik vind het niet eerlijk.
Haha ja echt he, ik zei altijd dat ik geen zomermens was maar ben zo blij met dit weer. Denk ook dat het komt omdat in het vorige appartement waar ik woonde het ZO heet werd. Ik vroeg aan een buurjongen die daar nog woont hoe warm het binnen bij hem was gisteren. 27 graden, dan snap ik wel dat je warm weer gaat haten.
Het is alweer 26 graden binnen, ook al heb ik alle ramen en gordijnen dicht.
Ik vraag me altijd af of ze de huizen en appartementen die nu nieuw worden gebouwd beter bestendig zijn tegen de hitte in Nederland. Maar volgens mij niet?
nee want dan krijg je dit soort dingen toch
Oh vreselijk! Maar dit was al wel een bestaand pand.
Ja dit vraag ik me ook altijd af maar ik vermoed van niet als ik kijk naar die nieuwbouwhuizen met grote raampartijen en platte daken.
Is ook niet, het probleem bij moderne woningen is dat ze luchtdicht gebouwd zijn waardoor de warmte gewoon niet weg kan trekken en mensen tegenwoordig veel grote ramen willen wat de oververhitting alleen maar verergerd. Het is daarom dat er veel wordt ingezet op zonwering bij nieuwbouw. Anderzijds kunnen zulke woningen/projecten wel veel beter inzetten op passieve koeling met vloer/plafondverwarming/koeling via hetzelfde watersysteem dat enkel een kleine upgrade van jue warmtepomp vraagt. Koeling is sowieso iets dat nog teveel als luxe wordt gezien hier, uiteindelijk zal dit patyroion van extreme temperaturen en hittegolven enkel erger en erger worden waardoor de vraag ook toe neemt.
Nee, daar zijn geen goede regels voor in het bouwbesluit. Wel zijn ze superisolerend gemaakt, volgens datzelfde bouwbesluit.
Mijn moeder heeft een app 2 jaar geleden opgeleverd gekregen. Triple glas, superisolerend beton, hele dak vol zonnecollectoren, stadsverwarming, warmteterugwin-installatie. De meeste ruimtes hoef je in de winter nauwelijks te verwarmen. Maar ook: Ramen van vloer tot plafond aan alle kanten, dus ook aan de zonkant. En nergens een mogelijkheid om een airco te plaatsen (dak ligt al vol). Dus alle ruiten hebben screens, en een deel heeft zelf geïnvesteerd in zonwering, die door de architectonische constructie niet het hele raam kan afdekken. En dus is het bij dit soort dagen snel warm. En die warmte krijg je er tot november niet meer uit. Scheelt veel warmte/energie, maar dit gebouw is gericht op oudere mensen. Hoe krijg je dit verzonnen?
Ja sorry dat ik zeik en ik gun jullie helemaal zomertemperaturen, maar het is 27 graden in mijn slaapkamer en ik zweet me de tyfus.
Meid dit is de place to be
Ik gun mezelf vooral aangename temperaturen
Omg ik wilde net hier komen posten, het is zooo warm hier in de slaapkamer en buiten nog 22 graden dus het koelt echt niet af.
Zal blij zijn als het vrijdag is
Wat ik jammer vind altijd is dat het dan wel koeler kan worden buiten maar in huis duurt het echt een eeuwigheid voor het weer normale temperaturen zijn
Nope. Beste vriend is sinds 3 maanden in zijn nieuwbouw appartement getrokken als een van de eerste bewoners en het is nog geen dag onder de 23 graden geweest binnen. Ramen mogen niet open, want fijnstof, dus alles moet via het ‘Climate control systeem’ wat geen koeler heeft.
Echt lachen voor je 4 ton
Nee absoluut niet! Mijn broer heeft een nieuwbouw huis gekocht maar zit nogal op zijn centen, zo is hij gewoon als persoon. Ik ben - in zijn belang - een campagne aan het voeren dat hij echt een airco moet nemen, omdat die nieuwbouw huizen al die warmte vast houden.
Ja mijn huis is niet echt nieuwbouw meer, maar 2002 en hier wordt het ook mega warm omdat het zo goed is geïsoleerd. Op de slaapkamer was het vorige zomer regelmatig 32 graden, we hebben nu dus ook maar een airco genomen. Zou dat vanwege het milieu liever niet doen, maar slapen is echt niet te doen in zulke warmte.
Waarom niet eerst beginnen met zonwering en dan pas airco?
Ik hoop echt zo dat mijn nieuwe woning minder snel opwarmt met mooi weer. Ik kan eigenlijk er nu gewoon niet van genieten als het boven de 25 graden wordt