Ik was de straat nog niet uit gewandeld en gleed al uit😅 echt verschrikkelijk die sneeuw en gladheid
Voor de honderste keer zeiknat geregend, ik haat het zo dat ik straks weer mn natte winterjas aan moet doen
Paar keer een fikse hagelbui maar verder droog en zon, heerlijk vandaag! Wat een verschil met die grauwe dagen elke keker.
We zitten nu al dagen in dikke mist. En daardoor moet ik denken aan het boek Weerwater van Renate Dorrestein, waarin Almere plotseling wordt omgeven door een ondoordringbare mist, waardoor de stad geïsoleerd raakt van de buitenwereld. Iedereen die de mist in gaat, verdwijnt spoorloos.
Die mist heeft echt iets dystopisch.
Oh dat klinkt wel als een tof boek maar ik ben niet echt fan van haar als schrijfster. Hoe vond jij het boek?
Dit klinkt bijna precies als the Mist van Stephen King
Ik ben er toevallig een paar weken terug in begonnen maar heb hem weggelegd omdat ik er niet veel aan vond.
Wil hem later dit jaar wel nog een keer een kans geven omdat ik nog niet echt bij het dystopische deel was aangekomen en het verhaal me nog steeds wel fascinerend lijkt.
Maar niet meteen een pageturner dus helaas.
Stephen King but make it scarier.
The Mist maar dan in Almere
Poeh ja dat kan ik me voorstellen! Alsof je ineens in een film bent gestapt ofzo.
Ik heb hem heel lang geleden gelezen. Ik weet niet meer zo goed hoe het geschreven is maar ik vond het wel een bijzonder verhaal. En ik vind dystopische en apocalyptische verhalen vaak ‘leuk’ om te lezen.
O dan moet ik die ook eens gaan lezen
Ik vind die dikke mist wel echt wat hebben. Beter dan regulier grauw.
Ja het heeft iets mysterieus. Alleen wel heel lastig om in te fietsen moet ik zeggen
Oh my GOD gaan we ooit nog geluk ervaren??
Nee en ik adviseer je de weersvoorspelling voor de komende week ook niet te bekijken. Het wordt niet beter.
Ik wil graag door mijn moeder opgehaald worden
Blue monday was het maar blue Ik leef al een week in een mistwolk voor mijn gevoel
Het was net echt top: ik werk thuis vandaag en kon ontbijten met zonlicht! en uitzicht op vogels in de tuin. Maar het is ons ook geen dag gegund he, nu is het weer compleet grijs
Er viel net 5 minuten lang een beetje sneeuw en nu is het hele kantoor weggerend om de avond spits voor te zijn. Ben bijna alleen over gebleven Hopelijk gaat de NS niet ook meteen alles ontregelen door die sneeuw zo.
Ik vind het toch altijd best bijzonder dat zo’n geavanceerd land als Nederland direct problemen krijgt met de treinen met een paar sneeuwvlokjes. En nee ik heb er totaal geen verstand van maar hoe snel dan alles al ontregeld kan raken.
Omdat ons spoornetwerk heel druk is, daarom veel wissels hebben, en die zijn het meest gevoelig voor kou. En we een gematigd klimaat hebben. Dus het is niet ingericht op paar keer per jaar sneeuw.