Ik word echt nu al gek van mijn hooikoorts, jezus.
Ik vind het weer heeerlijkkk. Ik wil dus graag rustig in de tuin kunnen zitten om ervan te genieten. Maar dat gaat niet want iedereeeeeen moet ineens zagen, timmeren, stofzuigen, weet ik veel wat ik allemaal hoor aan apparaten. Ik haat echt de dichtbevolkt heid van NL
De hazelaar staat echt vol in bloei nu.
Ineens een regenbui. En nu weer zon. En het is koud
Stuur die regenbui maar hiernaartoe. Dan kan ik eindelijk weer eens fatsoenlijk ademhalen
Ik had het zo koud vannacht, ik sliep weer met een badjas aan in bed. Omdat ik zo dom was al een dunner dekbed erop te leggen.
Ik zat ook ineens in een regenbui, was helemaal verbaasd
Zit al een halve week in de regen in Girona en de komende weken blijft het regenen
Ik hoop echt dat hier snel weer wat regen gaat vallen. Is al zĂł lang geleden!
Bizar hè? Wat een verschil met vorig voorjaar. Maar ik vind dit wel echt heerlijk weer, weinig te klagen eigenlijk.
We zijn wel maar alvast begonnen met onze net aangeplante vaste planten te sproeien, want die krijgen echt te weinig water nu.
Ik kan nu ook wel janken om al die natuurbranden, 0 regen de komende twee weken. Voor de natuur is het zwaar klote. Doe mij maar wat wisselvalligers want deze fijne onafgebroken zon heeft een rauw randje.
Ja dat heb ik ook. Het gras groeit niet, de bomen worden maar langzaam groen⌠voor ons is het nu natuurlijk heel lekker maar er moet nu wel water komen.
Ik ben zo klaar met die ijskoude wind⌠Uit de wind is het echt heerlijk in het zonnetje maar die wind is ook niet te ontwijken.
Ja, we hebben ook geen winter gehad.
Amper vorst.
Op zân aller âbestâ -5 graden aan de grond voor een paar nachten, en nagenoeg geen regen.
snap echt heel goed dat mensen dit fijn vinden hoor, maar het is zo gigantisch slecht voor mens en natuur.
100/10 dat we ernstige problemen krijgen met deze droogte en warmte, aankomende zomer.
En het wordt elk jaar alleen maar erger en erger.
Gelukkig is er voor volgende week eindelijk wat regen voorspeld. Hopen dat het even lekker flink gaat plenzen. Ik heb in februari een nieuwe regenjas gekocht en heb hem nog geen 1x aangehad.
Ja, maar dat plenzen helpt niet, want de uitgedroogde bodem kan dat niet opnemen. Je moet een consistente âflowâ van regenwater hebben zodat de bodem het langzaam opneemt en het daar in de warme maanden mee kan doen.
Daar is ons hele noord Europese klimaat op de gebouwd.
Een een of twee of driemalige plensbui is alsof je een emmer water over een uitgedroogde kluit van een cactus gooit.
Maar uiteraard is elk druppeltje welkom, al is het maar voor hooikoorts verlichting
Ik hou mân hart vast, eerlijk gezegd
Dit jaar is nu alweer warmer en droger dan elk ander jaar.
Heel instagram deelt fotoâs van vandaag met zon en blauwe luchten. En hier is het super bewolkt, echt top
Ik woon ook echt op de verkeerde plek. Zie ook steeds zonnige plaatjes en mensen die buiten zitten, wanneer het hier slecht weer is.