Klaag hier over het weer #2

Heb je hiervoor speciaal het geluid van je ventilator opgenomen?

1 like

Ja heel simpel, 20 sec met de dictafoon op mijn telefoon. Ik zat er toch naast. :joy:

10 likes

Thanks voor de tips! Ik vind hem vrij prijzig haha maar goed zelfs een simpel tafelmodel is tegenwoordig al vrij duur en als het me een goede nachtrust geeft dan ben ik blij :joy:

3 likes

Ugh had me net helemaal geïnstalleerd voor een middagje chillen en lezen buiten gaat het nu al regenen

1 like

Het is hierna juist weer even klaar toch? (Asking for myself want ik wil ook buiten gaan zitten)

Voor de mensen met een (Create) plafondventilator: moet die precies recht boven je bed hangen? Ik heb een kleine slaapkamer en zou hem het liefst midden in de kamer hebben hangen, ongeveer 1,5 meter van het midden van mijn bed, maar maar zie al best op tegen het installeren en vind recht boven m’n bed ook een beetje eng (misschien onterecht)

En werkt het echt zoveel beter dan een staande ventilator?

1 like

Ik heb een plafondventilator, maar die hangt idd in het midden van de kamer en niet recht boven mijn bed. Ik weet niet of het beter zou zijn als hij wel recht boven mijn bed zou hangen, maar ik vind het prima zo! Ik vind het veel fijner dan een staande ventilator, heeft veel geleidelijker koelte af, vind ik. Ik heb hem bijna altijd op één van de laagste standen staan en dat geeft echt een lekker briesje.

2 likes

@Fredje Omg ik heb door deze post pas door dat ik mijn plafondventilator op verwarmen had staan? Ik vond het al zo niet verkoelend afgelopen dagen. Nu staat hij wel op zomerstand en inderdaad, op lage stand voel je al een heerlijk briesje. Bij mij hangt hij half boven het bed. Ik zou vooral kijken naar het bereik/de oppervlakte van de ruimte. Volgens mij zou het dan niet moeten uitmaken als hij niet precies recht boven je hangt!

5 likes

En @Fredje

Ah fijn om te lezen, dan ga ik me er toch maar aan wagen. Mijn plafonds zijn vrij laag dus het gaat niet mooi zijn denk ik, maar hopelijk wel heel chill :sunglasses:

1 like

Ik heb een week alles (gordijnen+zonneschermen) dicht gehad door vakantie maar het is alsnog 25,5 in de woonkamer en 27 in de slaapkamers :rage:. Echt teleurgesteld.

1 like

Ik kom sinds gister terug van m’n roadtrip frankrijk/duitsland/oostenrijk/slovenie, eerder dan gepland omdat het weer daar warm was en voor de activiteiten die ik anders wilde doen misschien net iets té, ik was al een beetje op door alles wat ik had gedaan en het einde was toch al in zicht, dus ik denk, nah in NL is het hetzelfde weer dan ga ik daar wél aan het water liggen.

Word ik vandaag wakker en vond ik het al koud, kijk ik de voorspelling. 20 graden vandaag :sweat: Ja daar kwam ik eigenlijk niet eerder voor terug.

1 like

Heb je de voorspellingen niet bekeken?

6 likes

Juist wel, maar hij gaf heel de week goed weer aan. daarom was ik zo verbaasd dat het vanochtend zo grijzig was.

Owhh wat irritant dan! Bij mij zei de weersvoorspelling al heel de week dat het maandag (vandaag) flink zou afkoelen en regen/waaien etc.
Ik dacht juist van nou ze hebben het eindelijk een keer goed voorspeld haha

6 likes

Die van Create is echt mijn beste aankoop geweest, vind 'm zoveel chiller dan een staande ventilator. En bij mij hing die ongeveer bij het voeteneind maar dat maakt verder niet uit, je moet inderdaad kijken naar het bereik. Helaas heeft mijn nieuwe slaapkamer allemaal houten balken en een geen recht plafond waardoor ik 'm niet op kan hangen, mis 'm echt :broken_heart:

Heb nu wel een andere in de woonkamer, hij is wel echt lastig installeren trouwens ivm dat het ook een lamp is, dus goed om rekening mee te houden!

3 likes

De wind staat de verkeerde kant op, dus ondanks dat alles hier openstaat, waait het niet door :cry: ik wil gewoon dat m’n huis afkoelt

3 likes

Het regent hier zo hard dat de ramen überhaupt niet op kunnen :+1:t3:

3 likes

Stuur maar door richting midden Nederland, ik heb wel zin in een goede regenbui

4 likes

Geloof me deze regenbui wil je niet. :sob:

1 like

O jawel. Het is gortdroog overal

6 likes