Eigenlijk ook wel vreemd hoe dat dan in je hoofd gaat. Als ik na 16u bijv. nu terug fiets denk ik van ja, ik ga zo eten en naar bed
. De dag voelt gewoon alsof het al 21u is. Ik ben net thuis en wil nog ff naar de etos en ik dacht. Oneh die is vast al dicht. Het is nog maar 16:36 ![]()
Dit vind ik nog bijna het meest irritant van de winter ja. In mijn hoofd wil ik heel veel, maar het lukt nooit. Ik heb ook echt letterlijk een soort winterslaap? Soms ga ik om 0.00 uur naar bed en denk ik: dan word ik op tijd wakker en heb ik nog iets aan mijn vrije dag. Doe ik mijn ogen open: 11.30. Slaat nergens op.
Hahha ohja, ik had dat ook! Ging laatst om 17.30 naar de drogist, die ging om 18.00 uur dicht. Maar het voelde als 20.00 uur of later, en dacht “woow wat bijzonder dat de drogist tot zo laatvopen is bij mij.” ![]()
Omg wat een droom ik zou willen dat ik dit kon ![]()
Prima dat het zo koud is maar dan mag het niet ook nog regenen ![]()
Ik heb allemaal fijne sjaals en handschoenen maar het is steeds zo warm ![]()
ik zag wel dat ‘t volgende week 2 graden wordt dus hopelijk zet dat door ![]()
Heb ook zin in dat het een lange periode gaat vriezen
Ik kijk ook echt uit naar de kou. Mijn slaapkamer blijft momenteel rond de 20 graden en ik krijg het maar niet kouder, zelfs niet met de ramen open de hele dag/nacht. Ik wil gewoon lekker helemaal onder de dekens kruipen ‘‘s nachts zonder weg te smelten
Ik ben elke keer oververhit als ik van de fiets afstap. Als ik naar buiten stap voel ik nog wel de noodzaak mezelf in mijn sjaal te wikkelen, maar na een paar minuten heb ik al spijt
Ja helemaal mee eens. Ik ben vandaag gewoon naar buiten gegaan in een tshirt, wollen trui en dunne blazer en ik had het gewoon warm. Kom maar op met die vrieskou (en een witte kerst zou top zijn maar dat is natuurlijk ijdele hoop)
Het is nu wel weer een ijzige wind hier ![]()
Ik dacht dat het aan mijn hormonen lag dat ik het steeds nog zo warm heb. Heb ook zin in echte kou. Hopelijk met wat sneeuw of ijs en zo’n heerlijk winters zonnetje erbij.
Jaa ik mis echt de winters van vroeger. Mijn dochter ziet in zoveel kinderboeken een slee, maar ze heeft er nog nooit eentje in het echt gezien. Denk dat het voor haar net zoiets is als een kabouter ![]()
Ja inderdaad. In boekjes wordt de winter echt afgebeeld als een seizoen met sneeuw, mutsen en sleeën. Het echte winterweer is ook niet zo fotogeniek haha
Ja mijn zoontje is ook helemaal into de seizoenen en het weer en zegt ook telkens: “jaaa dan gaat het sneeuwen als het winter is!”. Volgens mij was de laatste keer echt een goed pak sneeuw toen hij nog niet was geboren ![]()
Het is natuurlijk niet meer zo als 20-30 jaar geleden, maar de echte winter moet ook nog beginnen, hè. Ik heb nog hoop! Vanaf volgende week wordt het wel een stuk kouder, gelukkig.
Vind het nu wel een stuk kouder op de fiets. Ik had vanochtend een jas aangedaan met alleen knopen
Niet handig maar ik was helemaal die milde wintertemperatuur gewend. Eigenlijk geen klacht, ik vind het wel lekker fris.
Het heeft begin januari nog gesneeuwd? Het lag er geen week (godzijdank) maar ik heb foto’s van eerste week januari '25 (en 2e week jan '24) dat mijn kids een sneeuwpop maken en met de slee spelen. Sneeuw kennen ze vast niet alleen uit boeken ![]()
Rot een eind op met die sneeuw. Het smelt vrijwel direct en iedereen gaat op z’n bek daardoor
Ik vind sneeuw en gladheid heel erg eng omdat ik super bang ben om te vallen. Ik probeer nu te slapen, maar heb een soort paniekaanval omdat ik maandag weer moet werken en ik dan door de sneeuw moet. Ik kan lopend naar mn werk, en normaal is dat super fijn, maar op de stoepen word natuurlijk niet gestrooid. En hoe ik het voor elkaar krijg in Nederland is een wonder: ik moet heuvel af, heuvel op, en dat maakt de gladheid voor mij nóg enger.
Ik wil morgen naar een vriendin 40 min rijden verderop, maar het is nog code geel en heb nog geen winterbanden. Vind het zo stom dat ik bijna in staat ben om gewoon te gaan maar dat is natuurlijk gewoon superdom.