Klaag hier over het weer #2

En statisch haar :sweat_smile:

Ze zijn hier wel flink aan het schuiven op de wegen maar hoop dat ze ook iets met de fietspaden doen

Huh lente saai? Ik vind de winter juist saai omdat alles dood en kaal is, in de lente komt juist alles weer tot leven! Vind het zo leuk om overal bloemen en nieuw groen te zien. Ik kan er echt van genieten om de natuur weer ‘wakker’ te zien worden.

15 likes

Ik baal echt van het weer. Had er anders denk ik wel van kunnen genieten maar ik ben hoogzwanger en vind buiten lopen best lastig en spannend ivm al iets mindere mobiliteit en risico op uitglijden. En ben ook geen held op de weg met sneeuw en gladheid. Straks moet ik met de bevalling al glibberend naar het ziekenhuis :smiling_face_with_tear: Het blijft ook maar sneeuwen?!

1 like

Hier alleen maar regen elke keer een geen enkele sneeuw

Hier is er amper sneeuw maar het blijft ijzelen. Vind het echt dood eng, het is overal hier één grote ijsbaan.

1 like

Hier in Brabant ligt ook megaveel sneeuw, ook echt bijna 20cm. Ik vind het echt helemaal magisch maar hoef de afgelopen dagen en komende dagen niet de weg op dus dat scheelt. Durf niet eens te fietsen nu :rofl:

7 likes

Dat is wel een idee. Ik zal eens kijken naar onderbinders. Ik heb oude schoenen opgeduikeld die beter grip hebben dan de sneakers die ik normaal draag, dus hopelijk helpt dat al een beetje.

Sterkte morgen! Ik zit met het zelfde. Ik ga morgen met de bus maar dan moet ik alsnog (hele kleine) stukjes lopen, en ik moet eerder weg dan als ik ga lopen. Maar wel minder lang door de sneeuw lopen dus het moet maar.

jaa zoiets ligt er ook bij ons ! maar zelfs met een slee of wandelwagen kom je er bijna niet doorheen.
Gisteren gingen we op feest lopend (normaal 2km - 30 min) heenweg was prima, maar toen we daar waren kwam er een halve sneeuwstorm met nog 10 cm en moesten we erdoorheen terug ploeteren haha, wat een avontuur met drankjes op en 2 kids door die sneeuw banjeren de hele weg :laughing: t was een hele workout. uur over gedaan.

2 likes

Ik heb meerdere fietsers gezien vandaag, en hardlopers maar daar sta ik wel iedere keer met open mond van te kijken. Normaal loop ik rond de 10/11 minuten over een kilometer en nu 14/15 laat staan dat ik er doorheen ga rennen of fietsen :joy:

@Vuurvliegje Ja ik zei het misschien wat verkeerd, ik vind de lente niet saai, maar wel het minst van alle seizoenen. Van eind lente kan ik nog wel genieten. Maar in het begin is er ook nog niks, maar ook geen natuurverschijnselen zoals de magische kleuren van de herfst of zo’n winterwonder landschap zoals nu. Al is dat natuurlijk tegenwoordig ook nog maar zeldzaam dat er zoveel sneeuw valt.

2 likes

Nee same, ik ben vanochtend naar de sportschool geschuifeld (en al wandelend een paar keer uitgegleden) en ben daar maar gaan hardlopen :sweat_smile:

1 like

Ik ben hier ook angstig over. Ik loop serieus als een pinguïn met schoenen met meeste anti slip. Ik schaam me soms dat mensen mij snel voorbij lopen. Qua auto rijden vind ik het eigenlijk niet zo spannend. Het stuk van parkeerplaats naar ziekenhuis is 10 min wat altijd super glad is.

3 likes

Ik moest net even naar paard (die dit weer overigens fantastisch vindt) maar onderweg (15 min) meerdere ongelukken gezien. Gisteren viel het mee, maar nu is het hier dus wel echt glad.

Ik vrees dat ik de hele week niet naar kantoor kan. Werk deze week ook maar 2 dagen daar (maandag en dinsdag) en dan is het nog volle bak sneeuw hier. Ik durf echt de weg niet op, ben een keer doorgegleden met sneeuw en dat verlies van controle met sneeuw vind ik echt eng.

1 like

Kan je niet met iemand meerijden? Snap goed dat je het zelf niet aandurft, na zo’n ervaring.

1 like

Nee er werkt niemand in de buurt. Ik kan dus gewoon werken dus mag niet klagen maar dan dus de hele week
thuis. Saai.

2 likes

Ik vind dat “thuis werken is saai” echt even gezeur nu, zou er veel voor over hebben om nu een baan te hebben waarbij ik een paar dagen thuis kon werken. :hot_face:

Heb vanmiddag even de buurt verkend en als ik de eerste kilometer door de wijk met de auto overleef (een grote glibberige glijbaan) dan komen de overige 37km wel goed denk ik. :cold_face:

46 likes

Ja maar echt, die mensen vergeten even wat voor een enorme luxe het is dat ze morgen niet per se de deur uit moeten om naar werk te gaan.

Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van een baan waarbij ik altijd op kantoor MOEST werken naar een baan waarbij ik grotendeels thuis kon werken. Zo. Enorm. Blij. Mee.

6 likes

Ik zie niet zozeer tegen het rijden zelf op, maar wel de hele logistiek met ook nog kinderen wegbrengen en dan met alle drukte op tijd zien te komen. Dat gaat dus nooit lukken. Gelukkig kan mijn collega die dichterbij woont de eerste cliënten opvangen (die waarschijnlijk ook later zijn, maar daar kunnen we natuurlijk niet vanuit gaan).

1 like

Ja ik heb ook een testrondje gedaan, als het morgenochtend niet sneeuwt en er is goed gestrooid moet het vast goedkomen allemaal. De woonwijken zijn kut maar daar rij je toch stapvoets.

Het heeft hier net weer gehageld en gesneeuwd. Als dit gaan aanvriezen vannacht wordt het heel erg ruk. Temperatuur zou 2 graden moeten blijven vannacht. Maarja het is koud en de grond is ook koud.
Hopelijk kunnen de strooihelden voldoende strooien en wordt het goed ingereden.

1 like