Klaag hier over het weer #2

Ja ik heb het speciaal voor ze gekocht en het hangt er sinds zaterdag. Geen vogel gezien!

2 likes

Ik ga ook geen terrasje pakken met code oranje sneeuw. Ik verwacht dat de vogels nu ook schuilen.

Het vogelvoer huisje is hier, ondanks de sneeuw, populair

3 likes

Hier hetzelfde, ben 32 weken zwanger en heb een dreumes die gewoon naar buiten moet :face_with_spiral_eyes: vind het zo eng die gladheid

4 likes

Oh goeie. Ik heb nog vogelhuisje liggen, dan ga ik het voer daar in stoppen

2 likes

Het gekke is dat ze wel in de boom zitten, maar niet aan het voer komen. Maar misschien willen ze gewoon een dakje om rustig te kunnen eten, ja.

1 like

Ik was bijna op werk en toen ging ik toch nog even onderuit :smiling_face_with_tear:
Moest huilen maar meer van irritatie dan van pijn.

Ik denk ook dat ik vanavond om 19:30 thuis ben en morgen om 6:30 moet vertrekken? Kan beter blijven slapen

3 likes

Haha tot deze week☃️

1 like

Vanochtend ging het nog wel prima (hoewel ik eerst m’n auto moest uitgraven zo ongeveer) maar maak me toch een beetje zorgen over de rit naar huis vanmiddag :grimacing: Ik vind het heeeel mooi maar ook heeeel onhandig haha

2 likes

Ik ben op kantoor en er rijden geen bussen meer. Ik met mijn goede gedrag heb vanochtend het ov genomen 🫠

4 likes

Mensen moeten gewoon werken hè. Is niet zo handig om kinderen dan vrij te geven als het niet per se hoeft.
Ik snap wel dat het vervelend is maar het is niet zo alsof je je huis niet uit kunt als het sneeuwt, en school is vaak dichtbij. In andere landen sneeuwt het veel meer en die kinderen moeten ook gewoon naar school.
Ik gun kinderen wel sneeuwvrij trouwens hoor, had ik vroeger ook leuk gevonden. Maar ja niet zo praktisch.

9 likes

Ik ben lekker net na de verse sneeuw naar buiten gegaan! Dan is het nog niet zo glad.

3 likes

Zijn op andere plekken de fietspaden wel een beetje schoongemaakt? Hier zal er vast wel op gestrooid zijn, maar ze zijn alsnog onbegaanbare ijsbanen. Had erop getekend dat ik morgen wel kon fietsen op de grote fietspaden om mijn kind naar de opvang te brengen, maar op deze manier is dat geen optie.

1 like

Op mijn route is er een fietspad die langs een metrohalte komt en daar is gestrooid maar alleen dat stuk. Dus denk dat ze het perron hebben gedaan en het stuk fietspad hebben meegepakt oid. Maar verder ook niet!

Ik heb ook een stuk op de autoweg gefietst waar wel gestrooid was. Maar ik zou niet durven te fietsen met kind

3 likes

Dit had ik dus ook. Had gelukkig een lieve collega die me naar het station wilde brengen. Maar de bussen stoppen ook tot morgenochtend 5.00 uur met rijden. Oke? Lekker als je verder niemand hebt.

3 likes

Hier niet maar er is dan ook vanochtend weer een enorme laag gevallen. Gister waren de meeste fietspaden helemaal vrij.

Net wel even lekker gewandeld op verse sneeuw, dan is het nog goed te belopen. Sterkte/succes iedereen!

3 likes

Nee, ik durf het ook niet. Alleen is toch anders, kan kun je jezelf misschien nog proberen op te vangen als je valt, maar moet er niet aan denken wat er met mijn kind achterop kan gebeuren.
Ga morgenochtend wel even kijken, maar kan me niet voorstellen dat het dan ineens beter is na een nacht met vorst.

Ik heb ook vervoer voor terug geregeld. Maar ik blijf voorlopig thuiswerken. Gelukkig kan dat

1 like

Moest vandaag eigenlijk bloedprikken in het ziekenhuis. Hier wordt het bloed naar Amsterdam verstuurd voor onderzoek. Het vervoer naar Amsterdam kwam er bijna niet meer doorheen, dus na half 3 werd er niet mee geprikt. Dat zijn ook de effecten van het weer. Ik mag hopen voor de mensen die met spoed moesten prikken dit wel oke gaat. Mijn bloedprikken kan sowieso wel een week uitgesteld worden.

1 like

Ik kon mijn eigen oprit niet oprijden omdat die te steil is met de sneeuw :upside_down_face:

2 likes

Hier lijkt er op de fietspaden beter gestrooid dan op de wegen, alle fietspaden zijn schoon

2 likes