Klaag hier over het weer #2

Nou je weet dat het echt erg is, als thuisbezorgd een verantwoordelijkheidsgevoel toont

14 likes

Update over mijn sneeuwangst.
Heen ging erg goed. Stuk naar de bushalte lag vooral verse sneeuw. Even paniek momentje bij de weg oversteken omdat de stukjes bij de stoep erg glad waren maar alles ging goed. Terugweg reden er (volgens alle apps) geen bussen meer. Toen heb ik na een klein stukje lopen bijna gehuild van het idee dat dit zo nog een km door moest. Maar ik had geluk, er bleken toch nog een paar bussen te rijden, waaronder die van mij. Ik voel me zo’n aansteller, en snap ook niet dat ik het zo eng vind. Maar steeds als ik denk “stel je niet aan” sta ik na drie stappen weer te beven. Morgen gelukkig vrij. Voor de rest van de week wordt er per dag gekeken, maar aangezien ik a) uitzendkracht ben en b) dichtbij woon vrees ik dat ze me niet thuis gaan laten werken.

(Ik werk in een callcenter achtig iets en vaste medewerkers kunnen ook vanuit thuis bellen, uitzendkrachten helaas niet. De mail kan wel vanuit thuis).

3 likes

Ik ben zoooo blij met mijn adidas terrex met continental zolen. Heb zo’n goede grip dat ik niet eens merk dat ik over gladde sneeuw loop

3 likes

Het was hier verschrikkelijk om naar werk en naar huis te gaan en het wordt alleen maar meer chaos in het verkeer aankomende dagen dus jongens wish me luck :unamused::unamused::unamused:

2 likes

Ik snap de gladheid/sneeuw angst helemaal.
Ik heb door operaties vier keer medisch mijn rug gebroken. De laatste keer is zo’n 15 jaar geleden. Sindsdien ben ik enorm bang dat ik val met sneeuw/gladheid. Ik ben de afgelopen 15 jaren meermaals gevallen en dat maakt de angst er niet beter op :sweat_smile:
Ik waggel als een pinguïn als ik buiten kom.
Wordt van alle kanten dom aangekeken maar alles voor de veiligheid :older_woman:t2: :joy:

Kan me trouwens niet herinneren wanneer het voor het laatst zo’n chaos was qua sneeuw/verkeer etc?

4 likes

Nu op de terugweg waren de fietspaden prima! Maar morgen zal het wel heel glad zijn in de ochtend. Morgen ga ik met de metro proberen😅

1 like

Ik weet nog dat ik in januari 2018 ook met de auto door de sneeuw gegleden heb en bijna heb gebotst, maar daarna volgens mij niet meer zo’n penibele situaties meegemaakt als nu.

In februari 2021 lag er ook veel sneeuw bij ons, maar volgens mij waren de wegen wel sneller schoon toen.

6 likes

De gladheid was vorige week eigenlijk al in nederland en toen ben ik hard uitgegleden op de fiets. Echt in 10 + jaar tijd ofzo was ik niet meer van de fiets gevallen. Mn knie is nog steeds blauw en een beetje stijf maar verder prima. Ik dacht sowieso strooien ze natuurlijk goed op de fietspaden ivm alle kinderen die weer naar school gaan. Ik merkte dat ik als een bang vogeltje op de fiets zat :joy: fiets ook zo veel langzamer en in het begin met mn hart in mn keel. Toen ik bij een klinkerstraat kwam ben ik afgestapt en heel langzaam gaan lopen. Ik houd ook mn stuur veel harder vast, alsof dat gaat helpen haha. Zou wel fijn zijn als ik met mn voeten helemaal bij de grond kan als ik op het zadel zit. Tenen lukt wel gelukkig. En ik zit er serieus over na te denken om weer een paar snowboots te kopen.

1 like

Jaa ik dacht er nog aan haha. We zijn al een paar dagen enorm aan het genieten :smiling_face_with_three_hearts:

Voor wie bang is om lopend uit te glijden trouwens: het ziet er echt niet uit, maar pantysokken om je schoenen werken super goed tegen de gladheid. Tip van mijn oma haha.

6 likes

Nog een tip als je gaat autorijden: zorg dat je kentekenplaten zichtbaar zijn! Zag vandaag zoveel auto’s rijden waarbij het niet zichtbaar is en is gewoon 190 euro boete

maar gaan ze op zo’n dag als vandaag wanneer het duidelijk door de sneeuw komt actief beboeten?

1 like

Lijkt me niet maar je auto sneeuwvrij maken voor je gaat rijden is sowieso handig om te doen, dus dan is even langs je kentekenplaat vegen zo gedaan. Mensen die nu gewoon de ruit vrij maken en gaan rijden met een pak sneeuw op het dak zijn echt niet helemaal lekker, keertje remmen en het licht op je ruit en je ziet niks meer.

3 likes

Njah dat het van het dak bij hun zelf op de ruit komt helemaal best. Zolang ze geen ongelukken veroorzkaken maar zelf paniek hebben. Maar alles wat erachter valt en andere mensen van schrikken.

Ik heb al zoveel auto’s gezien met nog een dak vol sneeuw. Gewoon niet normaal.

2 likes

Dit zag ik vanmorgen een paar keer gebeuren :rofl: Kei knullig en dom

1 like

Ik las vandaag ook dat wanneer je met sneeuw op je dak rijdt, je een boete van €500 kan krijgen.

Ik heb morgen om 10:00u een afspraak op Schiphol vanuit Groningen. Ik ga een poging doen om met de 5:48 :skull: trein daar te komen. Zou heel fijn zijn als ik daar kom, nog fijner als ik ook weer thuis kan komen. Hoop dat de weer- en treingoden aan mijn kant staan morgen.

2 likes

Lijkt me erg ambitieus dit.

35 likes

Mij ook :joy: maar ik blijf hoop houden.

1 like

NS heeft een mail gestuurd dat de dienstregeling vooral rond Amsterdam nog heel beperkt gaat zijn, dus ik vraag me af of je nog weer thuiskomt als je wek besluit heen te gaan. Morgen geven ze de hele dag nog veel sneeuw etc aan, zou zelf vrij weinig hoop hebben.

1 like

Ik zou jezelf niet kwellen en als het geen kwestie van leven of dood is de afspraak verzetten.

10 likes