Ik ga zo mijn bed in en als ik wakker ben zal ik de situatie even bekijken. Het is wat het is, ik heb al contact gehad dat er een kans ik dat ik niet kan komen opdagen i.v.m. het weer, daar was ook zeker begrip voor.
Ik zag net wel een nieuwsbericht dat schiphol stretchers heeft neergezet om reizigers op te vangen. Dus dan kan je evt wel slapen morgen haha.
Die kreeg ik idd ook al doorgestuurd ![]()
Ja maar dat dak kan ik nog enigszins begrijpen, ik doe mn best maar ik ben 160 dus krijg niet alles eraf haha. Maar mn kenteken was wel zichtbaar
Zijn er mensen met zomerbanden de weg op gegaan en hoe ging dat? Vraag me af of het nou ook echt zo glad is op de snelweg.
Ikkeee en was goed te doen, ook in de wijk waar niet gestrooid wordt. Maar ik ben niet bang en vind een beetje slippen wel leuk. Grote wegen en snelwegen waren vandaag heel goed te doen helemaal sneeuwvrij en niet glad. Maar het gaat vannacht volgens mij weer hard sneeuwen dus weet niet hoe het morgen is!
En niet hard remmen maar paar keer achter elkaar zachtjes remmen voorkomt dat je slipt
Als je gewoon grote/vlakke wegen hebt gaat het vast goed. Smalle straten waar je moet uitwijken voor tegenliggers en dan half in de berm/sneeuw moet rijden vond ik niet fijn. 1 keer ook vastgereden, maar lukte gelukkig nog om achteruit te rijden.
Nog nooit winterbanden gehad en ook nu gaat dat helemaal prima, met de sneeuw op zomerbanden.
Tuurlijk zijn sommige delen/wegen glad maar denk dat dat altijd oppassen is
Je kunt prima rijden met zomerbanden. Je remweg is alleen dubbel zo lang als met winterbanden.
Oooh en als je vast staat of een heuveltje op moet doe dat dan in zn 2! Heb je meer grip
En verder zoek lekker een rustige parkeerplaats uit en ga express slippen of driften. Dan merk je hoe het voelt als je geen/minder controle hebt.
Ik moet morgen vanuit België over Zeeland naar Utrecht rijden voor het werk en twijfel een beetje of ik later of überhaupt niet ga vertrekken. Ik wacht het nog even af tot morgenochtend. Heb mijn leidinggevende gestuurd maar heb nog geen reactie.
In Nederland wordt geadviseerd om morgen alleen de weg op te gaan als het niet anders kan. In de regio Utrecht wordt de meeste sneeuw verwacht en daar liep het verkeer de de afgelopen dagen vast.
Bedankt voor je reactie. Zoiets vreesde ik al inderdaad⦠Zou het na 12u beter zijn? Ik overweeg om later te vertrekken of helemaal niet. We hebben een best belangrijk werkding in Utrecht maar veiligheid gaat natuurlijk voor.
Oeh, dat durf ik niet te zeggen. Ik heb wel gelezen dat de meeste sneeuw in de ochtend verwacht wordt, maar als het vastloopt op de weg kan het lang duren voor je verder kunt (maandag stonden er volgens mij de hele dag lange files rond Utrecht).
Voor actuele en betrouwbare informatie kun je kijken op de websites van de ANWB, KNMI, Weeronline en het liveblog van Nu.nl vind ik ook altijd wel fijn. Succes!
Ik vind de sneeuw super mooi en leuk voor de kids, maar stiekem hoop ik wel dat het volgende week weg is. Eerst leek het ook zo gezien de temperaturen, maar begint er steeds meer op te lijken dat het nog wel even ligt of smelt en alles weer opvriest snachts.
Wel goed voor mān stappen elke dag die sneeuw, want ben vooral de kids met de slee aan het wegbrengen, durf niet met ze op de fiets en auto ook niet met zomerbanden.
Ben blij dat mijn werk dicht is vandaag. Door de wind is het nu echt een soort sneeuwstorm
@Allium @Geranium Bedankt voor jullie reacties! Ik wacht nog even af, maar ik denk dat het verstandiger is om niet te vertrekken. Ik hoop dat mijn leidinggevende akkoord gaat.
Ja en anders zou ik toch echt denken, pech voor je leidinggevende. Als ik het zo lees is het geen situatie om leven/dood dus kan wel wachten lijkt me. Rijkswaterstaat zegt niet voor niks blijf thuis als het kan.
Eigenwijs ding dat ik ben. Ik sta op Schiphol. ![]()
Ik beloof bij dezen dat ik niet zal klagen als ik niet thuis kan komen. Ik heb een pyjama mee en tandenborstel dus ik zou een hotel in kunnen. ![]()