Klaag hier over het weer #2

Ik dacht dat ik me aanstelde dat ik warm wakker werd. Maar mn slaapkamer was al 26 graden. Ik wil niet weten hoe t op zolder(mn werkplek) is :sob:

1 like

Het is een complot van de overheid, ik zeg het je!

1 like

Zo weinig zin hierin

4 likes

Ik haat dit. En ik moet werken in een ziekenhuis zonder airco met nog eens een polyester verpleegpak aan :sob:

1 like

Het wordt steeds erger voor dinsdag. 38 graden :scream::scream::scream: dat was het verdorie in Griekenland niet eens vorige week op vakantie. Kan m’n matrasje wel alvast buiten gaan leggen in de tuin want dit is niet vol te houden op zolder :sob::sob:

1 like

Nu al zin in buiten werken volgende week dinsdag :thumbsup: En dan heb ik nog geluk dat mijn postwijk voor zo’n 75% uit bos/bomen bestaat.

1 like

Hoezo regent het steeds zonder dat buienalarm dat aan geeft. Irritant

39 graden in de voorspelling nu… :hot_face: Jeetje mina, maak me vooral zorgen om mijn hond, germ… Hopelijk daalt het nog… :crossed_fingers:t2:

1 like

Ik zie er nu al tegenop om me te moeten opsluiten met m’n baby :persevere::persevere:

afbeelding

2 likes

Aaah, sneu voor je hond. Is ie al oud, dat ie er slecht tegen kan?

1 like

Nee nog jong hoor 1,5 jaar… Maar eerste keer zo warm dus even nieuw ook natuurlijk… Krijg je dog mama zorgen, haha… Heb gras voor de deur gelijk, dus loop snel naar buiten met haar en dan weer snel naar binnen, hopelijk snapt ze dit ook! Want energie genoeg!

Nou, met die energie zal het tijdens die hitte vermoedelijk wel meevallen, haha. En voor de rest komt het vast ook wel goed. Ik heb een stokoude hond gehad, waarvoor ik alle zeilen bij moest zetten om hem door zulke warme dagen te slepen. Maar met een jonge gezonde hond zal het vast wel goed gaan. Al snap ik je zorgen als ā€œhondenmoederā€ hoor. :dog:

2 likes

Pff, hier in huis is het heel goed te doen, maar op mijn werk ligt de gevoelstemperatuur altijd 10 graden hoger of zo. Dan sta ik daar dinsdag terwijl het bijna aanvoelt als 50 graden, wtf.

Verder vind ik het sneu voor m’n hond, die kan echt niet tegen hitte. Gelukkig kan hij in dit nieuwe huis wel beter afkoelen na z’n loopje.

Ik stem voor!

4 likes

Hebben we wel weer een record te pakken :rofl:

2 likes

Ik had nog niet over het weer geklaagd maar krijg net mail dat maandag en dinsdag tropenrooster gehanteerd wordt op de opvang. Leuk, last minute opvang regelen. Wat bij ons betekent een van ons moet thuis blijven. Vooral irritant voor het ritme want dan moet ze opgehaald worden, thuis dutje doen. En dan? Je gaat niet met 37 graden de deur uit en naar het zwembad fietsen. Ik dacht nog even misschien ga ik wel met haar naar kantoor (airco, ze kan ook mee naar mijn kantoor) maar eer ik daar ben is het half 3, kan je 2-3 uren daar zijn. Maar moet ik ook 2x half uur fietsen of 15 min auto + 10 min lopen in die hitte. Argh!

Disclaimer: niet naar de opvang want sluiting vind ik logisch (ondanks airco op deze groep) maar de kortsluiting in mijn hoofd in combi met het weer.

Maar als er airco is op de opvang vind ik dit juist best wel gek? Je zou zeggen dat die kinderen en leid(st)ers beter af zijn op de opvang dan thuis waar meestal geen airco is.

5 likes

Wat een bijzondere gang van zaken, dus ze gooien de boel maar gewoon dicht 's middags en de ouders worden geacht last minute opvang te regelen? Ik vind dat echt overdreven als er gewoon airco is

4 likes

Jeetje. Ik begrijp dat het warm wordt maar kunnen ze dit echt niet een beetje creatief oplossen? Watergevechtem, waterpistooltjes, op een mat met sop lekker buikschuiven, in een kinderbadje met eendjes spelen? Samen lekker waterijsjes eten. Ik zie echt veel mogelijkheden. Succes!!

1 like

Er zijn 5 groepen waarvan er 2 airco hebben. Overigens is dit een landelijke organisatie en hebben ze overkoepelend dit besluit genomen. Alle locaties gaan dus eerder dicht ongeacht lokale temperatuur. Ik hoop maar dat veel mensen al met vakantie zijn en de groepen sowieso al kleiner waren…

1 like