Het is hier (
) WEER aan het sneeuwen. Afgelopen weekend was ik in Nederland en daar was al het sneeuw bijna weg en hier ligt nog een pak.
Haha jaaa dit is goed, misschien moeten we met z’n allen afspreken dat we voortaan een vlaggetje plaatsen achter “hier”
Buhhhh ik had een leuke dag op de planning en nu zit ik thuis om code rood. Zo balen…
Oh wat kut als je vrij bent en je nu een NL Alert krijgt. (6:30) ![]()
![]()
Schrok me kapot, en de buren volgens mij ook. Allemaal gestommel net ![]()
Ja ik kreeg ook een noodmelding, da’s niet vaak, maar tis ook wel echt alleeen maar ijs buiten, zelfs de ramen zijn ijs
Oh wow kan me niet herinneren dat ik ooit een code rood voor gladheid heb gekregen.
Nou goedemorgen Noord Nederland
schrik me rot
Maar goed nieuws, de rest van de dag is het net boven nul ipv -100 .
Ik kreeg om 4.30u ofzoiets een code rood-melding van de KNMI-app incl geluid, terwijl m’n iPhone op geluid uit en de slaap-stand staat, haha jeetje ik wist niet dat dit kon! En het ging dus over de noordelijke provincies; super relevant voor mij in Limburg. 🫠
Heel Nederland wakker ![]()
Ohhh, ik werd ook wakker van een onbekend geluid, dat was het dus die knmi-melding. Snel kijken of dat uit kan zeg!
Dat was wel echt heftig wakker worden. Ik dacht dat de hel was losgebroken, grote brand of ramp. Dus hartslag standje 200
Had ook wel een half uurtje later gemogen haha.
Wat een verschil! In het zuiden schijnt een lekker zonnetje, ik heb de ramen open en zat net te denken dat het een beetje lente-achtig voelt. Lol.
Nou ik ben hier in het noordoosten inmiddels wel echt helemaal klaar met de winter.
Hier aan de kust was het ook echt warm en lente-achtig! Kan me bijna niet voorstellen dat het zo bar is in delen van het land.
Ik ook. Het is zo koud en guur hier steeds. En steeds code rood, oranje, geel. Echt klaar mee.
Ik kan me gewoon niet meer voorstellen dat het ooit over gaat. Ik wil ook lente!
Ja ik las ergens dat ze geel en oranje wel lokaal als NLalert kunnen doen, maar code Rood kan alleen in het hele land.
Dit klopt toch ook gewoon niet in februari? Vind het ook niet echt aangenaam hier in het noorden hoor, maar het is tenminste wel duidelijk voor de natuur dat het winter is. Heb liever die kou dan dat het nu 15 graden zou zijn en we in de zomer wegbranden.
Is zeker waar, maar nu is het gewoon weer 3 graden hier (gisteren 11 geloof ik). Vind die verschillen van dag tot dag soms ook bizar!