Huh ik word echt enoooorm moe van levocetirizine haha. Val dan altijd om 16:00 in slaap als ik dat neem. Ik hoor juist van mensen dat desloratadine minder moe makend zou zijn?
Weet je ik bedenk me nu dat ik niet eens wist dat Lidl een medicijnschap heeft haha. Thanks!
Allemaal super persoonlijk, er is geen bewijs dat ene middel beter werkt dan het andere. Het idee is wel dat de nieuwere middelen (Levocetirizine ipv Cetirizine en Desloratadine ipv Loratadine) iets minder bijwerkingen geven zoals moeheid.
Ik gebruik zelf alles door elkaar heen zoals het me uitkomt en ik wat ik in huis heb en merk geen verschil in zowel werking als bijwerkingen.
Spuit 11 hier, maar ik reageer vrij sterk (als in: ogen niet open kunnen houden van vermoeidheid) op antihistamine en ga echt lekker op fexofenadine. Heb daarmee bijna nergens last van.
Ja het zal per persoon verschillen en de mensen die ik het dan gaf hadden dit nog niet geprobeerd
misschien is de tip ook niet perse levocetrizine maar wel: probeer eens wat anders of iets nieuws als de laatste keer dat je het echt gebruikte 10 jaar geleden was en je er toen moe van werd
En bij moeheid kijken of 's avonds innemen helpt. Of een halve in plaats van een hele. Of half 's ochtends, half 's avonds.
Ik heb zaterdag de hele dag een bruiloft, buiten ![]()
Morgen code rood mensen (of oranje of geel wanneer je niet in bepaalde provincies woont)
Wie morgen naar buiten moet. Succes 🫡
Ik ben er nu alweer helemaal klaar mee. Fuck dit. ![]()
Ik zit nu buiten in de speeltuin in de schaduw met af en toe een windje en dat is echt 100x beter te doen dan binnen thuis.
Ik vind dit eigenlijk zo’n gezeik. Ja het is warm maar Nederlanders (en Nederlandse media) zijn ook wel echt master in elkaar paniek inpraten.
Mwa 37 graden voel je wel
Volgens mij kan het in het zuiden zelfs 39 worden (zuid limburg).
Fexofenadine kan ik onderschrijven, werkt super goed en geen sleepiness. Alleen jammer dat ik nog geen generieke heb gevonden, enkel de superdure Allegra variant.
Dit is geen klacht
Maar tot nu toe is de toptemperatuur die ze voorspelden bij mij nog geen enkele dag gehaald, het topt hier vandaag op 32 ipv de voorspelde 34 en er staat best een windje net als gisteren dus ik zie het eigenlijk wel positief in dat het vanacht nog tot 22 koelt zoals staat voorspeld en daarin kan ik prima slapen.
Schud trouwens wel mn hoofd van al die open ramen die ik zie, laat ze lekker dicht tot de buitentemperatuur lager is dan binnen! Bij mij was dat gister rond 22:00. Nu laten ze gewoon allemaal 34 graden binnen ik snap het niet
De waarschuwing is er ook zodat er bepaalde capaciteit en middelen vrijgespeeld kunnen worden. Niet per see omdat je dood neer valt als je een teen naar buiten steekt en je binnen echt veel beter af bent dan buiten.
Vind dit ook wel een beetje kort door de bocht, ja Nederlanders kunnen zeker klagen (ook heel vaak voor weinig) maar ik zelf werk bijvoorbeeld bij de post en ben na de afgelopen dagen toch erg blij dat er nu een code rood is afgekondigd waardoor we morgen gewoon niet gaan bezorgen. Geen ‘kijk zelf maar aan’- vaagheid of van drink extra water haha
Ik ga morgen trouwen 🫠
Op een plek met schaduw? Of binnen? Ik hoop dat je alsnog een fantastische dag hebt ![]()
![]()
Lief, dankjewel!
Gelukkig trouwen we binnen. Maar we eten buiten, want in het restaurant (een kas zonder airco) is het te heet. We hebben een zoontje van 9 maanden en mijn schoonmoeder heeft hartproblemen, dus daar heb ik wel even stress over