Of heb je er last van binnen in redelijke koelte in rustige toestand, liggend/zittend?
Het kan een teken van oververhitting en uiteindelijk hitteberoerte zijn dus kijk uit. Doe fysiek rustig, drink genoeg (zout/suiker), en ik zou nu niet naar buiten gaan.
Echt heel erg⦠doe alleen het minimale: kattenbak, vuilnis en vaatwasser. Verder echt ontplofte rotzooi, wasmand puilt uit, was moet nog opgevouwen worden en stofzuigen is hoognodig. Hoop het zondag te doen als het gaat regenen en ik alles kan open zetten
Toevallig hebben mn man en ik net tegen elkaar gezegd dat we zondag maar even moeten gaan opruimen, haha. Ik ben blij dat we een vaatwasser hebben, zodat de vaat nog gedaan wordt en de keuken niet heel ontploft is daardoor, maar verder kan je zien dat we al paar dagen geen puf hebben om iets te doen, haha.
ik stofzuig normaal elke dag omdat ik een langharige kat heb maar dat sla ik vandaag over. de temperatuur is dan gelijk een halve graad hoger vaak, echt kut
Ja ik zit binnen rustig te werken, waar het wel warm is natuurlijk maar niet zo warm als buiten. En soms heb ik ineens een soort rilling met kippenvel terwijl ik het verder warm heb, heel apart gevoel. Maar ik doe het zeker rustig aan!
Mijn moeder appt me of ik wel in de zon zit om eindelijk een kleurtje te krijgen.
Ik ben aan het werk en nu in de zon zitten staat gelijk aan in een kampvuur plaatsnemen??
Oke meer een klacht over het eeuwige bruin willen worden dan het weer zelf ![]()
Bij mij in huis was het vanochtend al 33 graden dus ik ben een museumtour gaan het doen want buiten kleine stukjes rustig fietsen was beter uit te houden dan binnen zitten in die hitte. 10/10 would recommend als je een museumjaarkaart hebt haha. Overal heerlijk koud in de musea en ga nu in het derde museum chillen in het cafƩ tot sluit om 17.00 uur.
Morgen weer code rood? Hou op hoor. Weet ook niet meer wat te doen met 2 kleine kids in huis. De hele week al, want tropenrooster op school.
Het was toch al de hele week bekend dat het morgen ook weer heel heet is, daar verandert code rood toch verder niks aan?
Ik heb de hele week andere vooruitzichten gezien in mijn woonplaats (wel code rood gebied). Het zou gaan regenen en onweren en de temperatuur zou in ieder geval niet weer 38 graden zijn.
Omdat ze nu code rood verlengen, ga ik er vanuit dat het morgen dus weer zo warm zal worden.
Had me ingesteld op een iets minder warm weekend, waar je in ieder geval even je huis door kan luchten.
Mijn vriend is machinist en zijn cabine is gewoon 32 graden. Zo 500km rijden is echt niet okĆ© š« š« š«
Hier staat al de hele week 35/36 graden voor morgen en idd onweer en regen, maar dat is met zulke voorspellingen dan vaak pas laat in de avond. Maar snap dat je baalt, ik ook
Ja hier blijkbaar ook, heb gelukkig wel twee van die splitunit aircoās maar mān hond voelt zich ziekjes van het hete weer, airco staat op 23 graden terwijl het buiten 37 graden word, moet morgen werken van 8.30 tot 18.00 om 12 uur komt er iemand hem uitlaten, overweeg om de airco morgen gewoon aan te laten voor hem. Als ik ga werken mag hij gewoon vrij rondlopen en op de bank liggen maar meestal wil hij zelf het liefst in de bench, als ik hem vrij in de woonkamer laat ligt hij meestal in zn bench als ik thuiskom van werk.
Is dat wel verstandig?
Als ik een airco had zou ik hem echt 100000% aanlaten voor mijn hond. En idd uitlaten om 12 uur niet het beste idee misschienā¦
Nou ja, zoān hond moet toch ook even plassen enzo. Lijkt me logisch dat er geen flinke wandeling op de planning staat maar gewoon een blokje om scharrelen.
Ga alsjeblieft niet om 12 uur je hond laten lopen. Ze kunnen hele lelijke brandwonden aan hun voetzolen krijgen van het hete asfalt. Buiten dat hij al niet lekker is van de warmte kan die dan echt niet goed wordenā¦
De buurvrouw van 2 deuren verder laat m uit op overdag werkdagen, ze heeft zelf ook honden dus begrijpt wel wat niet verstandig is. Afgelopen week heeft z m korte stukjes uitgelaten, hij weigert om zān behoefte in de achtertuin te doen, plasje doen vond ie nu nog oke maar poepie doen is niet okĆ© ofzo hoor
Dan hoop ik inderdaad dat ze weet dat ze niet met de honden over het asfalt kan lopen. Als je hond zān poep op kan houden zou ik hem ās avonds laat pas weer uitlaten en niet om 12:00. Misschien dan inderdaad even dat plasje in de achtertuin. Ik denk dat je hond die al niet fit is zieker wordt van om 12:00 over heet asfalt lopen dan van even niet poepen overdag.
Overlevingstip voor dit warme weer: spuit water (bijv in een oude allesreiniger fles) voor een ventilator die aanstaat. Dan krijg je echt heeeerlijk condens over je heen!