Klaag hier over het weer #2

Jep :sob: :skull:

1 like

Nou ja wij hebben dan 4x een buitje gehad, maar het maakt de boel vooral erg benauwd.

5 likes

Er is zich boven Frankrijk iets aan het ontwikkelen waar mogelijk een groot deel van het land last van kan gaan krijgen, dus houd nog heel even hoop :raised_hands:t2:

4 likes

Er staat hier een heerlijke wind!!! Heb alles open staan hoewel het schijnbaar buiten warmer is dan binnen, maar die frisse wind maakt het veel aangenamer.

3 likes

Ik heb vanmiddag gewoon keihard zitten janken over hoe warm het wel niet is thuis… Ik weet vrij zeker dat ik geen airco mag (woningbouw appartement en heb het paar jaar terug al eens gevraagd) en heb elk mogelijk middel dat ik zo tot beschikking heb (meerdere mobiele airco’s, ventilatoren, screens voor de ramen, alles potdicht houden overdag) al gedaan en het is gewoon niet leefbaar in huis? Als ik nu had moeten werken had dat gewoon niet gekund? En kan niet zomaar elke dag naar kantoor want dat is ver en kan de kat niet met dit weer de hele dag aan haar lot overlaten…

Ik zie echt even weinig lichtpuntjes met de gedachte dat dit wss elk jaar vaker voor gaat komen :sob::sob:. Kan niet verhuizen want kan niks kopen maar verdien ook teveel om realistisch gezien via de woningbouw door te stromen (en dan elders wss weer airco probleem haha).

6 likes

Hoe kan het dat meerdere mobiele airco’s niet werken dan? Ik heb vriendinnen waarbij dat ding wel echt iets van 5 graden verschil maakt

NEEEEEE

1 like

Ik wist niet dat 27 graden buiten aan kon voelen als lekker fris :exploding_head::exploding_head::exploding_head::heart_eyes:

11 likes

Haha ja hier is het nog 33 graden maar in de schaduw, met een windje, heerlijk :joy:

Alles is hier in essentie een ruimte want de kat moet overal kunnen komen (1 deur is dicht) dus zo’n 75 m2 denk ik? En mobiele airco: extreem lawaai, slapen kan ik daar echt niet bij en zodra je het ding uitzet, wat moet zodra het buiten eigenlijk warmer is dan binnen want door die slang die naar buiten moet komt er weer veel warme lucht mee, is het effect binnen 1 uur, soms iets langer, helemaal weg

1 like

Ik heb die airco de hele dag aan hoor. Zeker verschil als je die een beetje in de buurt zet.

1 like

Ik volg best wel veel meteorologen en weermannen :nerd_face:. En blijkbaar is het erg moeilijk voorspellen en laten verschillende weermodellen ook verschillende voorspellingen zien. Maar volgens sommige modellen is er inderdaad boven Frankrijk nog een groot front aan het ontwikkelen die in een groot deel van het land voor regen, wind en onweer kan gaan zorgen. Wel ook met flink overlast dus ook weer niet waar we op zitten te wachten misschien.

4 likes

Ik wil gewoon weer normale temperaturen waarin ik mijn huis kan schoonmaken en dat het een beetje netjes is!! Heb overal handdoeken liggen en doekjes die ik nat maak om mezelf af te koelen tis chaos.

3 likes

Heb je al een afdichtingsset voor je mobiele airco? Ik woonde tijdens mijn studententijd in een crematorium (ook één ruimte op badkamer na, plat dak, bovenste verdieping van een grote flat en plafonds van 4 meter hoog waar ik direct onder sliep op een vide) en zo’n afdichtingsset maakte echt wel verschil. En ook flessen bevroren water voor de ventilator zetten. Misschien helpt dat nog iets, al kan ik me ook voorstellen dat het een druppel op een gloeiende plaat is in jouw situatie :hugs:

1 like

Werkt niet hier, zéker in de woonkamer niet. Daar staat tussen 3-10 de zon op dus als die slang dan naar buiten moet levert het niks op (net een uur geprobeerd en het voelde zelfs warmer aan :smiling_face_with_tear:).

Waarom moet de kat overal kunnen komen? In ons vorige huis maakten we als het heel warm was wel eens in de kamer die we het koelste konden krijgen een plek waar hij alles had. Al ligt hij nu de hele dag buiten ipv in de airco

2 likes

Wat kut!
Is het mogelijk om aan de buitenkant van dat raam zonnenscreens te installeren? Dat kan ook nog wat graden schelen. Als een vast scherm niet mogelijk is, kun je eventueel van die schermen kopen met zuignappen? Die van suneclipse vond ik zelf best duur, dus ik heb de stof gekocht, zuignappen + zeilringen en ga zelf een beetje knutselen van zodra mn materiaal geleverd is! Ben er voor 1/4de van de prijs uit. Goede hoop dat dit verschil zal maken. Ik was deze week ook vrij wanhopig

3 likes

Ik ben hier echt heel benieuwd naar, laat weten of het lukt! De kamer van mijn peuter wordt bloedheet dus ik overwoog suneclipse maar aangezien het om een paar meter raam gaat en we hier hopelijk alleen deze zomer nog wonen wordt dat wel erg duur.

2 likes

Ik wil onweer en regen. Het is hier nog steeds 34 graden houd op zeg.

Het lijkt me vrij straightforward, ik twijfel alleen of ik de kniprand op een of andere manier ga moeten afwerken, zodat het niet rafelt. Ik laat weten of het lukt!

1 like