Heeft ze al toch?
Ooh oeps, had ik niet gelezen @mikselke ! Omdat ze zei dat het zo warm werd door de zon op het raam, ging ik er gewoon van uit dat ze dit nog niet had.
Ik snap dat dit het klaagtopic is hoor, maar dat het je niet lukt om te werken is toch niet zo gek? Er is een code rood en er zijn hitterecords verbroken vandaag. Het is niet alsof dit het nieuwe dagdagelijkse normaal. Volgens mij heeft iedereen begrip dat het anders gaat dan normaal.
Ik zou dqqrnaast gewoon een kamerdeur dicht doen met een airco hoor, dan maar iéts minder beweegruimte voor een kat een weekendje.
Ja dit. Love mijn kat hoor, maar vorige zomer heb ik haar steeds uit delen van mijn huis gesloten om wel te kunnen luchten (ze mocht nog niet naar buiten ivm verhuizing). Vindt ze niet leuk, maar die ging uiteindelijk echt wel slapen hoor.
Ook wbt alleen laten. Mijn kat ligt met deze hitte gewoon de hele dag te pitten? Zie niet echt waarom je daarvoor thuis moet blijven. Maak het jezelf ook niet te moeilijk @mikselke
Vanmiddag hadden we regen en onweer. En nu al uren weer niet. Geef me regen en onweer.
Het stuk waar de mobiele airco met het raam open staat, is dat stuk van de kamer inderdaad wat warmer. We zetten een ventilator voor de mobiele airco en daardoor is het zit gedeelte een stuk koeler dan dat we de mobiele airco niet aan zouden hebben.
We hebben een rits zak om het raam met klittenband. Als dat stuk gaat dan gaan we een gat in een plank maken en daar de buis doorheen doen.
Als ik naar kantoor moet/ga zit ik rond 6 in de trein. Met die warmte van nu en die nachten mis ik dan wel vrij cruciale uren om dat mini beetje luchten te kunnen benutten. En dan ben ik pas weer rond 6 thuis. Ik vind dat gewoon geen fijn idee dat ze dan de hele dag in een woning zit waar het overal heter is dan 30 graden… Als het dan niet goed gaat is er niemand om dat door te hebben.
Morgen nog even overleven en dan hopelijk weer de goede kant op
.
@Eileen heb die sun-eclipse dingen al! Moet zeggen dat het zonder denk ik al een week eerder boven de 28 graden was uitgekomen. Ze doen het prima bij normale zon en als je dan in de nacht lekker kan luchten. Dan merk ik echt wel verschil tov vorig jaar toen ik ze nog niet had.
Alles was net lekker aan het doorwaaien, maar nu weer potdicht vanwege onweer. Meteen weer benauwend heet binnen.
Maar waarom krijg ik het? Zit ik weer met een bang hondje in de badkamer
Halen jullie als het onweer echt heftig wordt dr stekker vd koelkast eruit? Heb de rest er al uitgetrokken maar twijfel erg over de koelkast
Heb je wel goede afdichting voor het raam dan? Want dat maakt inderdaad wel echt veel verschil. Wij hebben die slang via een ventilatiegat naar buiten hangen, met een plank met een gat erin, zodat geen warmte van buiten naar binnen komt.
Jeetje gaat lekker los nu (noorden), maar het is nog steeds ook zo moeilijk warm ![]()

Ja ook een plank, van de week nog te veel moeite gedaan om die passend te krijgen met de decoupeerzaag. En daar zitten alsnog kieren enz aan omdat hij anders met al die metalen dingen aan het kozijn er niet in past. En die ramen hebben van zonsopgang tot 2 uur zon dus in die periode heeft het geen zin om dat te doen.
En dan nog: het helpt niet. Nieuwe airco van 14000 BTU zou 100 kuub moeten kunnen koelen en het koelt misschien 1 of 2 graden af daarmee.
Heb er een glas wijn bij gepakt, kom eindelijk tot leven
Wow echt he
Het regent hier naar binnen maar het kan me niet schelen alles voor een beetje frisse lucht
Hier vooral flitsen en soms wat wind.
Ik haal echt helemaal niks eruit, moet dat dan? En de ramen staan ook nog gewoon open.
We hebben ooit in mijn ouderlijk huis een hoop kapotte apparaten gehad na een inslag verderop in de straat, vandaar dat ik het bij heftig onweer wel doe. Koelkast meestal niet en dat heb ik nu ook maar gelaten uiteindelijk. Maar je apparatuur kan dus kapot gaan bij een inslag en dat hoeft niet eens in je eigen huis te zijn.