Klaag hier over het weer #2

Mijn hond is ook echt zo bang. Ik ben dol op onweer maar ik haat het echt voor mijn hond :frowning:

1 like

Ah zo. Nouja ik neem dan nu liever de kans op een kapotte vriezer dan de zekerheid van een ontdooide vriezer.

4 likes

Mijn hondje is heel lief, want als ze bang is komt ze gelijk naar mij toe. Maar nu mag ik geeneens alleen naar het toilet omdat ze zo bang is :sob:
Persoonlijke ruimte bestaat nu even niet

1 like

Ik vraag me bijna af of die airco wel op de goede stand staat dan. Heb zelf zo’n mobiele airco op de slaapkamer en daar kan ik echt een koelkast van maken met dat ding, ook met zo’n stomme plastic klittenband-rits-hoes, ja die slang wordt wel warm en ik voel ook wel dat er iets warme lucht van buiten via die hoes/dat gat naar binnen komt, maar weegt niet op tegen de ijskoude lucht die uit dat apparaat komt!

En verder vraag ik me af je niet gewoon “echte” airco moet laten installeren en het (eventuele gezeik) met de woningbouw wat je krijgt als je daar ooit weg wilt als een “probleem voor later” moet zien.

Edit: ik slaap trouwens gewoon met oordoppen in als die airco staat te loeien.

5 likes

O jongens, het gaat hier zo tekeer en ik ben al echt 1,5 uur angstig. Zweethanden, hoge hartslag. Vind het echt verschrikkelijk. Vroeger was ik lang zo angstig niet, maar het wordt met de jaren erger. Iemand toevallig tips, naast verstoppen onder een kleed en noise canceling op?

5 likes

Het gaat erom dat je leidingen om moet laten leggen en een buiten unit moet installeren aan de gevel.
Ik heb drie keer nee gekregen op mijn aanvraag bij Ymere.
Als ze eisen dat je het na installatie verwijderd, spoel je 3000 euro door de plee

1 like

Herken het wel! Heb ook het idee dat het onweer vroeger niet zo heftig was? Ik weet nog dat ik als kind de seconden tussen de flits en de knal telde om te weten hoe dichtbij het was, maar dat kan nu niet eens omdat het continu doorgaat. Ik kom ook niet verder dan verstoppen onder een kleed. Sterkte daar! Het gaat ook weer voorbij!

4 likes

Oordoppen idem hier maar ik ben echt iemand die het liefst in een pikzwarte muisstille ruimte ligt en dan nog met oordoppen in. Apparaat staat verder op de cool stand, high en 16 graden. Slang ligt nu via de balkondeur buiten want dat kan op de slaapkamer niet anders en die ruimte is nu wel ok, maar daar kan ik dus niet slapen. Lig op een luchtbed in de hal, een verdieping lager. Mijn lijf/leven/persoon is gewoon niet compatibel met dit weer.

En zomaar airco installeren lijkt me echt een slecht idee. Daar ben ik te bange poeperig voor. Volgens mij mogen ze zelfs je huurcontract ontbinden want je moet door de gevel heen boren. Dat zien ze wel voor ik ooit (hahah if ever) verhuis tijdens onderhoudsmomenten. Vond online nog wel wat van airco die koelt met water waarbij je gewoon aan en afvoer moet hebben zoals bij een wasmachine, kan daar anders nog naar kijken.

@Frenky ik zou 3k zo door de plee spoelen als dat betekende dat het probleem daarmee weg is hahahaha. Maar dan wel pas als ik ooit verhuis :upside_down_face:

1 like

Het huis trilt gewoon van de knallen?! Woww

2 likes

Ik heb dit ook gekocht en eergisteren gemaakt. Het is echt heel goed te doen met het op maat knippen en de zeilringen. Ik heb de kniprand niet omgezoomd oid, dat gaat tot nu toe (1 dag) prima. Ik zag alleen dat suneclipse betere zuignappen heeft, voor een volgend raam ga ik kijken of ik die kan kopen.

2 likes

Ben vanavond bij m’n vader en ineens vroegen we ons af wat die herrie was.
Is het hagel :sob: we hebben in alle snelheid handdoeken op onze auto’s gelegd in de hoop zoveel mogelijk schade te vermijden. Beide ook helemaal doorweekt

11 likes

Wij hebben heerlijk op het balkon gezeten met wijn kijkend naar het onweer in het noorden. Het werd net wel even heftig dus naar binnen gevlucht. Hier gelukkig niet de hagelstenen, wel stortbuien en veel wind.

Holy fuck hier ook zieke hagelstenen! Klonk zo hard op de ramen schrok me de tyfus

Maar niet mn wagen beschermt hahaha

1 like

Alle voorspelde regen is hier nu van de radar verdwenen tot morgenavond, nog geen druppel gehad :sob: niet meer uit te houden zo warm

Sameee en het blijft hier wel ff hangen geloof ik/er blijft waarschijnlijk wel wat ontstaan. Zit al een paar uur in de badkamer, zo zielig. En ook takke heet in deze badkamer dus ben ook heel de tijd aan het stressen over of ze niet oververhit raakt door de combo van hitte en mega stress.

Ik wil zooooooo graag wat ramen open zetten (op kiepstand) maar het mag niet van m’n vriend zolang het onweert :rage:

Ugh, koelt het eindelijk af buiten, kunnen nog de ramen niet open omdat het al 2 uur non stop bliksemt.
Ik word GEK binnen in die 32 graden.

2 likes

Omg dacht bijna in slaap te vallen en nu gaat het weer helemaal los😩

Hier ook hartkloppingen van de donders, schrok zo naar wakker ervan haha.

2 likes

Het onweert hier sinds 22 uur bijna non stop. Bange hond beneden en die blaft alles bij elkaar (vriend ligt nu beneden), ramen en deuren kunnen daardoor niet open dus we kunnen niet even lekker doorluchten. En ik wil slapennnnn. Maar het lukt niet van al dat kabaal en het duurt nog tot 3 uur :tired_face::tired_face::tired_face:

2 likes

Wow hier is het net beginnen stormen, er gaat geen seconde voorbij zonder flitsen. Dit heb ik nog nooit gezien :dizzy_face:

1 like