Klaag hier over het weer #2

Omdat ze het niet wil jinxen

2 likes

Ik heb het juist eerder andersom. Sinds het tegen de 40 graden is geweest vind ik 27-30 echt helemaal prima en niet eens zo heel warm meer?

11 likes

Ohhh zo! Ik dacht dat ze bang was dat wij boos zouden worden :cowboy_hat_face:

3 likes

Ja, dit heb ik ook. Ik ben totaal niet meer onder de indruk van deze (bijna) 30 graden terwijl ik toch echt geen zomer-liefhebber ben. Echt gek hoe dat werkt.

7 likes

nee ik vind dat sowieso ook niet erg maar ik ben telkens bang dat het dan weer verder omhoog schiet naar 35-38 hahah

Maar dat heeft denk ik ook vooral te maken met ee temperatuur ‘s nachts. Het koelt nu af, dus je lijf kan even ‘resetten’, je huis kan afkoelen, als je ‘s ochtends de deur uit gaat is het nog koel etc.
Als we nu deze temperatuur hadden gehad overdag én ‘s nachts 25 graden denk ik dat het wel een stuk zwaarder werd ervaren.

15 likes

Ja en je lichaam went ook gewoon aan de temperatuur.

3 likes

Ja mn huis is 4 graden koeler dan bij die vorige hittegolf dat scheelt wel wat. Dat was 30+ binnen en overleven in mn nakie met een koud voetenbadje, natte doeken en een ventilator :rofl::rofl:

Nu is t geen 37 buiten, nachten zijn koeler + je lichaam is er idd wat aan gewend. Vind t een stuk beter te doen! Nog wel wat warm maar very doable vooral omdat het vanaf vrijdag alweer afkoelt.

1 like

En ik heb het idee dat het ook minder benauwd/drukkend is dan vorige keer

7 likes

Ik vind het wel nog verschrikkelijk
Dat gezweet vooral, in de ochtend al en op de late avond :sob:
En dan in de nacht al die kut muggen
Ik verlang naar 18/20 graden mét een zonnetje. Meer dan warm genoeg als je in beweging bent en voor in huis ook een stuk fijner

6 likes

Ik heb zo’n hekel aan van die klagers die dan doen alsof we hier zelden tot nooit zomers hebben. Ehhhh klimaatverandering is nog nooit zo zichtbaar en voelbaar geweest als nu. Een collega (waar ik ook altijd airco ruzies mee heb heb op kantoor haha) had iets op social media gezet in de trant van: de zomer is pas net begonnen, maar nu al genieten :sunny::sunny::sunny:!

Meid, we hadden in mei al 30+ dagen. Zeur niet

8 likes

Ja dit! Het is van mei tot september eigenlijk gewoon in Nederland wat zuid Frankrijk in mijn jeugd was.

Ik word zo depressief van al die dode grasvelden. Lekker bezig mensheid. Arme dieren en insecten

12 likes

ik las vandaag dat het Nederlandse klimaat nu gelijk is aan Parijs 50 jaar geleden* en over nog eens 50 jaar is het hier zoals het toen in Zuid-Frankrijk was

*dat is dus Parijs in 1976… ik zet het er even bij omdat ik eerst 1956 dacht oeps

2 likes

Wow off topic maar ik ben even in shock dat 1976 (50!!!) jaar geleden is WAT

8 likes

I KNOW dat is precies waarom ik dat erbij heb gezet, was echt even error in mijn hoofd hahaha

Ik haat de zomer. Ik ben overprikkeld, voel me schuldig/neerslachtig omdat ik amper buiten kom zoals wordt verwacht, ik sluit me op, m’n bh hangt vol zweet, heb 0 energie om iets te ondernemen met m’n kinderen, waardoor ik me nog extra schuldig voel. Op het werk (ziekenhuis) is het niet te harden van de warmte. Ik leef naar mijn mening al weken in survival modus door de hitte. Ik ben al blij als de vaat en de vuile was gedaan is. Heb ik een zomer depressie? :sob:

12 likes