Ik woon totaal ergens anders in Nederland en ik volg hem ook haha
Ja ik heb ook geen idee hoe ik ooit bij hem terecht ben gekomen want ik kom zelf uit Nederland (noord-Brabant)
. Maar ik vind hem heel fijn en accuraat met het weer.
Ik voel gewoon paniek opkomen van het vooruitzicht dat het weer zo heet wordt. Wij wonen (met baby) in een nieuwbouwwoning waar het nauwelijks afkoelt. ![]()
Pff same ook een pasgeboren baby hier
0 zin in dit. Ik overleefde het toen zwanger al amper, laat staan met een baby en deze opvliegers nu
Vorige x 30+ graden in huis hou op
maar die 40 graden worden nergens voorspeld he, ik zie op geen enkele weer app in geen enkele plek van nederland een hogere temperatuur dan 34 graden staan. en dat is ook warm maar niet te vergelijken met die 39 ofzo van een paar weken terug. het is ook weer niet zo dat we nu meteen elke maand zo’n extreme hittegolf krijgen. ik vind dit wel een beetje angstzaaierij haha
Ik denk dat vooral de draagkracht bij veel mensen om met deze hittegolven om te gaan aan de limiet zit. Ik voel aan mijn lichaam dat ik extra moe ben sinds de eerste hittegolf in juni en het vooruitzicht dat het voor langere dagen weer zo heet wordt maakt me inderdaad angstig en neerslachtig zelfs. In het ziekenhuis waar ik werk was het vandaag nog 27 graden op de kamers. Vaak komen weermannen op voorhand met extreme uitspraken in het nieuws, misschien uit sensatie daar heb je wel gelijk in dat dit paniekzaaierij is
Ja ik zie dus vooral op tegen dat het 's nachts ook niet onder de 19/20 graden komt, dan warmt het gewoon op in huis en kan het niet afkoelen. Die dagen vorige week (?) dat het overdag ook weer 30/32 was maar 's nachts gewoon 15/16 graden, toen begon ik iedere ochtend gewoon weer met 23 graden in de woonkamer, dat is prima vol te houden.
Dit is ook wetenschappelijk onderzocht
Dus ik vind het niet zo gek dat een aantal forummers hier een mentaal inzakkertje heeft met deze weersvooruitzichten
Vind het een rare titel van het artikel. De wetenschap is al jaren bezig om lichaam en geest niet meer zo te scheiden. Het is 1 geheel maar hier wordt het weer gesplitst
Maar wel helemaal eens. Ik had de berichten nog niet gezien en toen las ik hier over de aankomende warmte en ik voelde gelijk hopeloosheid ![]()
Het is vandaag ook weer warm en benauwd!! In de ochtend denk je nog, oeh wel fris, zal ik een jas aandoen? Om dan aan het einde van de middag HELEMAAL TE SMELTEN.
Oh pittig met zo’n kleintje ![]()
Het is hier met ‘maar’ 34 graden buiten ook 30+ graden binnen. Vind ik niet fijn op de babykamer.
Een mobiele airco hebben wij nog niet aangeschaft, wij wonen hier nog niet zo lang. Die prijzen gaan sinds de vorige hittegolf natuurlijk het dak door.
Het lijkt mee te vallen met maar twee echt hete dagen, hopelijk blijft dat zo
Ik vond die hittegolf met 38 graden in juni echt beter te doen met net geboren baby dan toen het in mei plots 30 graden was een week en ik nog zwanger was!
Ik vind de hitte opzich prima zolang het 's nachts afkoelt. Maar om de hitte een beetje buiten te houden moet je hier gewoon alles dichtdoen. Dus beneden komt er dan nagenoeg geen daglicht binnen. En ja ik kan wel iets openlaten maar dan fikt het al helemaal naar binnen. Het voelt onnatuurlijk.
Ja, dat haat ik ook zo: de halve dag in een bunker zitten om het zo min mogelijk op te laten warmen.
Ik ook, echt vreselijk!! Dat vind ik het ergst aan de hitte, de hele dag de gordijnen dicht. Word er helemaal naar van. ![]()
Ik snak dan 's avonds echt naar daglicht.
Ja het voelt zo treurig om dan overdag een lamp aan te doen in huis terwijl buiten de zon vol ‘aan’ staat ![]()
Ik ook! En dan doe ik dus te vroeg de gordijnen open ![]()
Ohja ik ook, elke dag vanaf 16 uur elke 10 minuten de gordijnen openen om te zien of de zon al weg is.
Ik ga volgende week naar Frankrijk. Maar het wordt echt te heet. Ik kijk nu op tegen mijn vakantie