Ik werd in de nacht wakker van de kou𤣠het is 9 graden nu buiten. 9!!!
Wow lekker dat het afkoelt maar ik ben in de war, ik moet zo van huis en kan niet echt een jas meesjouwen de hele dag dus heb even een kledingcrisis nu
![]()
Het koelt echt niet af in dit huis, het blijft in mijn slaapkamer 27/28 graden en ik ben er helemaal klaar mee.
En grootste haat van de zomer: muggen. Ik kan gewoon niet slapen als ik elke paar minuten opnieuw gestoken wordt en ik weet dat er weer een nieuwe beet aan zit te komen.
Het lijkt dit jaar wel erger dan anders. Vroeger had ik een strak wit plafond en dat was zo fijn want dan zag ik de mug en kon hem direct doodmaken. Ik heb nu een minder strak het plafond en zie ik de muggen gewoon veel minder duidelijk. Plus ik kon eerder door het gezoem goed op jacht, maar ik hoor ze dit jaar dus ook amper? Ik ben bang dat dat met leeftijd te maken heeft, is dat nu al ![]()
Ik had van die klittenband horren maar dat is snel losgegaan en werkt sowieso niet goed met ramen die naar binnen toe open gaan. Dat waait los.
Een klamboe is een oplossing voor mijn slaapkamer wat ik nog moet oplossen (ik ben bang dat het plafond mee komt), maar ik kan moeilijk in de avond op de bank of aan mijn bureau als ik zit te werken onder een klamboe zitten??
Het is trouwens helemaal niet alleen een zomerergernis. Ik heb ff gekeken maar ik had in maart al de eerste muggen. En ik kijk nu uit naar september en dat ze weg zijn, maar ik vind oude berichten op WhatsApp dat ik in 2024 eind oktober muggen had en in 2022 en 2025 zelfs in decemberrrr.
Pfff.
Deet en al die middeltjes haat ik ook. Je moet dan echt elk plekje insmeren en blijkbaar vergeet ik dan toch wat, het stinkt en is slecht voor je huid/om in te ademen, het mag niet rond je mond, ik wil dat überhaupt niet op mijn gezicht hebben zo dicht bij mijn ogen, en ik lig te woelen en draaien op mijn kussen dus er komt sowieso iets van in mijn ogen. Ik heb wel eens als een mummie geslapen maar dan weten ze alsnog je gezicht te vinden of erger; je lippen! Dat is pijnlijk.
Ok dat was een grote aanklacht tegen het weer wat ik koppel aan muggen.
Ik hoop op veel wind en regen aub want dan waaien de muggen mijn huis voorbij ofzo.
De enige tip die ik heb is slapen met een ventilator aan. Ik ben al tijden niet gestoken, terwijl ik wel muggen in de slaapkamer heb.
Ik heb een ventilator die super stil is, dus als je dat nog niet hebt, misschien een idee?
Kun je niet gewoon een vliegenraam kopen voor in je raam zelf? Sorry als ik nu met iets voor de hand liggend kom hoor, maar dat lijkt me de evidente oplossing die je nog niet noemde?
Zoiets bedoel ik, moet je enkel zelf nog op maat maken
https://www.brico.be/nl/hout-ramen-trappen-deuren/horren/vliegenramen/inzet-vliegenramen/cando-voorzet-vliegenraam-standard-120x150cm-antraciet/10024860
Ja wat Eileen zegt, kun je niet een āechteā hor kopen? Ik heb ooit bij horren.com inzethorren op maat laten maken voor mān draai-/kiepraam in mān huurappartement!
Tip om muggen makkelijker te vinden: met zaklamp van je telefoon zoeken. Als je de lichtbron beweegt zie je veel makkelijker de schaduw van de mug.
Verder kut hoor, kan er ook echt niet tegen als ik een mug hoor.
Deze stekkers werken goed. Ik heb een grote slaapkamer en er 2 en sindsdien word ik nooit meer gestoken. Je zet ze aan als je gaat slapen en ās ochtends weer uit.
En als de irritatie het echt wint van hoe het eruit ziet is dit ook nog altijd een oplossing:
Muggentent
Wij nemen deze vaak mee op vakantie en het is een ideaal en lichtgewicht ding! Kan je natuurlijk ook gewoon thuis om je bed heen doen.
Zie er nu al tegenop om donderdag te werken met 35 graden ![]()
Het is ook echt zoān gekut want we hebben allemaal mobiele aircoās en ventilatoren en die zijn we continu aan het verplaatsen van groep naar groep en tussen de slaapkamers waar de kinderen slapen.
Ik hoop eigenlijk echt dat er nog wat kinderen afvallen
Ik ben echt klaar met de zomer
Heb echt met je te doen met jouw werk met dit weer, echt niet fijn.
Veel later ondertussen, dus misschien heb je ondertussen al een oplossing, maar ze hangen en het is echt een wereld van verschil! De vorige keer met 37 graden was het binnen tegen de 40 graden, nu 26! Ben er echt heel blij mee.
Alleen het maken was wel meer gedoe dan gedacht. Om het gat te maken in de stof voor de zeilringen, ben ik uiteindelijk met een handpers aan de slag moeten gaan, omdat ik er met zoān doorslag moeilijk doorheen kwam. Voor een stuk of 10 ringen was het nog wel gelukt, maar ik had er bijna 70 alles bij elkaar, dus dat was anders niet te doen.
Heb om de ± 50cm een zuignap gestoken, en ze blijven goed hangen.
Wow nice, hier heb ik ook nog aan gedacht maar uiteindelijk niet meer gedaan. Wat voor een stof heb je uiteindelijk gebruikt? Zeilstof⦠ik zie dan meer dat gladde spul als ik het Google, maar die screens zijn vaak meer een soort gaas toch? Ben wel benieuwd ![]()
Ik zag overigens van de week dat iemand zān huis van binnen helemaal had bedekt met dat zonfolie voor in de auto⦠wil ik ook nog eens proberen haha.
Oh wat goed, wat een verschil zeg! Het is nu misschien ook wat koeler omdat het s nachts afkoelt? Bij mij was het toen beneden 39 graden en nu 28. Maar alsnog heel fijn. Ik ga het onthouden mocht ik volgende zomer hier toch nog wonen.
Heb je nog iets met de kniprand gedaan tegen het rafelen of viel dat mee?
Pfff het is buiten nog echt warm
gelukkig alleen morgen nog en daarna hopelijk wat regen!
Nog 1 dagje doorbikkelen, morgen nog 28 (al wel echt beter te doen) en dan blijft het gewoon voor zover de voorspelling te zien is op mijn weer app rond de 20-22 graden. Echt een heel fijn vooruitzicht. Hoop dat dit het was en dat we niet meer boven de 25 uit komen ![]()
(en zo wel dan liefst max 30 ![]()
)
Oh man ik trek het deze keer zo slecht. Zweet me nu al de touwtyfus, mijn hoofd zit vol watten en ik ben zo misselijk van die hitte. En dan moet ik zo nog de trein in ![]()
Nee geen zeilstof, maar zeilringen door de stof om de zuignappen te kunnen bevestigen! Heb precies zoān type gaasachtige stof gekocht die je vaak ziet voor bv zonnenscreens.
En rafelt totaal niet @Feather, ik kon ze gewoon op maat knippen en moest verder niks afwerken
Het is inderdaad niet 1 op 1 te vergelijken, te vorige keer zat de warmte ook al veel meer binnen + de dagen zijn alweer iets korter enzo. Maar heb toch echt het idee dat het verschil maakt.
Ohh ik heb dit weer veel te snel gelezen, excuus!
Maar fijn om te weten, dit wordt mijn plan voor volgend jaar denk ik ![]()