Hier heeft het niet geregend maar is het wel super benauwd. Echt niet lekker buiten, hopelijk morgen minder warm.
Hier in het oosten inmiddels ook best wat regenš«¶š
Ik vind die grauwheid HEERLIJK, heb ook helemaal zin in een herfstige, regenachtige dag (woensdag omg!!). Maar waarschijnlijk gaat het straks 4 weken achter elkaar regenen ofzo, dat hoeft dan ook weer niet ![]()
Ja hoor tuurlijk gaat het pas regenen wanneer school weer gaat beginnen volgende week, hopelijk gewoon lichte buien en kunnen de kinderen gewoon naar buitenā¦
Ik ben nu in Zwitserland en hier hebben heel veel huizen rolluiken. Scheelt zo erg binnen. Buiten is het 35, al wekenlang in de 30 en binnen is het steeds begin 20 graden, max 24. Met een ventilator echt prima. Maar al mijn geplande uitstapjes heb ik moeten aanpassen of gewoon boekjes lezen maar daar ga ik niet voor naar de bergen ![]()
Weeronline doet gelijk heel dramatisch: āga vóór 17:00 naar buiten als je het droogt wilt houdenā. Nou poe poe die 1 mm regen is ook wel heftig ja
Ik ben net tot mijn onderbroek natgeregend op de fiets. Had er totaal niet bij stilgestaan dat het ook nog kan regenen in ons land
maar heb er echt van genoten
Wil je liever regen tijdens de zomervakantie dan?
Nee gewoon regelmatig buien, afwisseld weer ipv wekenlang niks en dan weer elke dag. Als het hard regent blijven ze binnen en dan is het echt een enorme verandering voor ze.
@anon64412582 hoezo is dat zo grappig? Ik mag toch ook eens klagen
Hoe kom je erbij dat het nu wekenlang alleen maar gaat regenen dan? Komende week is er dagelijks kans op een bui maar dat is het ook.
Ik zeg toch het heeft wekenlang niet geregend? En voor kinderen is naar school gaan na een lange vakantie al een enorme verandering en al helemaal als het weer erg verandert. En in de pauzes binnenblijven bijv.
Oke nou ja ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen hoor
Ik snap je wel hoor! Ik vind het ook super irritant als de kinderen tijdens de pauzes niet naar buiten kunnen. De schooldag lijkt dan zo lang en mijn eigen pauze schiet er vaak bij in.
Voor de rest wel heel blij voor de natuur dat het eindelijk regent en zelf vind ik het ook wel een fijne afwisseling, maar ik zit soms ook op mijn telefoon te kijken hoe de voorspelling is tijdens de buitenspeeltijden van mijn klas ![]()
Kinderen kunnen zich echt heel makkelijk aanpassen. Geef t een dag of twee.
Lekker de hele zomer binnen weg zitten branden, zodat we volgende week als we vrij zijn van de camping kunnen regenen ![]()
(Fijn voor de natuur en heb liever wat gematigde temperaturen dan 35 graden maar hƩ dit is het klaagtopic)
Sta jij ook voor de klas?
En vind het bizar dat ik niet over het weer mag klagen in een KLAAGtopic hahah
Echt niet te geloven dat zoveel mensen dit kut grauwe weer willen
Wat deprimerend en KUT
Ja meid, je kunt niet alles hebben. Jij hebt de afgelopen 3 maanden je zin gehad!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik word ook niet heel vrolijk van grauw weer. Maar ik word nog minder vrolijk van bosbranden, scheuren in dijken, oogsten die mislukken, dieren die geen water en voedsel meer kunnen vinden, biodiversiteit die afneemt omdat alles gewoon dood gaat en ga zo maar door. Dus ik denk wel een beetje read the room bij iedereen die nu begint te zeiken over 1 grijze dag in een periode van zulke extreme droogte.
Ja voor mezelf vind ik dit weer ook vrij matig, dat gezweet in een regenjas. Maar goed dan denk ik even aan de natuur en dan denk ik ach ja misschien even niet zeuren.
In mijn ideale wereld is het de hele zomer overdag 23-27 graden met zon en regen het ergens in de nacht een paar uurtjes. Maar goed we leven niet in mijn ideale wereld.