Klaag hier over het weer #2

Kut- kut- kutzon. Ik wil van de zon houden en ik doe het verstandig en mondjesmaat. Maar het is gewoon te veel, gelijk overprikkeld, angstig en depressief onder de deken. Alles is zo zichtbaar in de felle zon.

8 likes

De overgang is ook zo groot. Eerst wekenlang bewolkt met storm en regen. En nu dan wekenlang volop zon en hogere temperaturen dan normaal. Sterkte. Het is niet fijn als je gemoedstoestand een groot deel van het jaar zo sterk wordt beĂŻnvloed door het weer. Of dat nou in de winter is of in de zomer.

2 likes

Ik merk nu al dat ik weer van alles “moet”. Want de zon schijnt. Ik word tyfus onrustig en daarbij horend, onzeker over alles. Ik trek de zon/lente/zomer gewoon echt niet best.
Terwijl ik dus wel graag mag tuinieren :nerd_face:

11 likes

Jaa door jouw post ben ik gaan nadenken en heb dit ook in enige mate. Niet perse in negatieve vorm bij mij maar een soort voorjaarskriebels. Ik moet naar buiten, wandelen, de tuin doen, ik moet mijn huis aanpakken, ik moet een nieuw bedrijf opzetten etc. en dat alles met corona en een baby die niet slaapt. Ik ga maar door, waar ik de energie vandaan haal snap ik niet, maar ergens breekt het me ook weer op ofzo, heb dat vaker in het voorjaar.

3 likes

Ik zou willen dat ik dat in positieve zin had. Nou ben ik niet depressief hoor, alleen merk ik deze gedragsverandering steeds duidelijker. Wijsheid komt met de jaren denk ik.

Ik heb dit dus andersom. Zodra het een dag bewolkt is nu, of veel regent, dan raak ik onrustig, down en echt even ontregeld. Heb het vooral bij grote weersveranderingen in Ă©Ă©n keer. Gisteren was het een dag bewolkt en ik had echt moeite met die omslag na een paar zonnige dagen.

3 likes

Vind zo irritant dat je met dit weer meteen in de zon moet zitten. Sorry maar t is gewoon koud nog.

2 likes

Morgen 20 graden, wat moet ik in godsnaam aan. Ik moest vanochtend mijn auto nog krabben

3 likes

Je moet niks hoor

4 likes

Ik heb me dood gezweet vanmiddag, zwarteshirt en zwarte jeans :sob: Vanochtend koud en in de middag buiten zweten
Ik haat zweten ZO erg

2 likes

Ik vind de zon heerlijk, maar deze laagstaande felle zon is gegarandeerd hoofdpijn :pensive: daarbij ergernis over de Pearle want die zonnebril glazen daar stellen niets voor :face_with_symbols_over_mouth:

3 likes

Ja, winterse buien verderop deze week?:exploding_head:

1 like

Nooo. Goed voor alle planten ook die nu al weer uitlopen :sob:

4 likes

April doet wat hij wil :woman_shrugging:
En mijn moeder zegt dan “in mei is de winter ook nog niet voorbij”. :sob:

Geloof dat sneeuw in april niet zo ongebruikelijk is. En ijsheilige is ook pas in mei toch?
Maar het is wel weer even wennen.

4 likes

Niet zo gebruikelijk of niet zo ongebruikelijk?

Ongebruikelijk :sweat_smile:

1 like

Het is mistig!

En niet zo’n beetje ook. Wat een ellende.

Mag van mij best sneeuwen, vorig jaar in April ook nog een dekentje sneeuw gehad
 Maar dan moet het wel gewoon ff goed sneeuwen, dik pak en al. Voor minder hoeft het niet


3 likes

Wat denk je zelf? Kinderkleding komt soms per ongeluk in mij mandje, maar sneeuw laat ik daar wel buiten hoor!

1 like