Nja zeiknat valt dus enorm mee met de juiste kleding en daarbij vind ik dat gewoon niet erg.
De overgang is ook gewoon heel groot hoor.
Amper 2 weken terug was het nog 30+ graden en het zo ontzettend lang zo heet geweest, geen wonder dat je lichaam er even aan moet wennen!
Maak lekker een warme kruik voor jezelf, dan warm je zo op.
Verder is gewoon een kwestie van voorkeur natuurlijk. ik word oprecht ongelukkig van hitte, tegen het depressieve aan. Maar kan me voorstellen dat het voor andere mensen omgekeerd is.
Ik ben ook altijd zo verbaasd dat mensen van de herfst houden in Nederland. Als het a la een pinterest bord is, dan ja tuurlijk! Echter is het 9 van de 10 keer zeikweer, grijs en bewolktâŠ
Daarnaast ook zoveel meer problemen met zweten in de herfst/winter. In de zomer nooit last van â yay mouwloze kleding, maar in de winter met die laagjes transpireer ik extreem veel terwijl ik het van buiten zo koud heb. Geef mij maar 35 gradenâŠ
Dat je je tegen kou kunt kleden vind ik altijd zoân dooddoener, mijn voeten hebben daar namelijk geen boodschap aan.
Het enige dat echt helpt tegen kou is in beweging blijven maar ja daar heb je weinig aan als zure kantoortrutâŠ
Ik heb het nu al zo koud in huis (slechte isolatie, mân half verrotte kozijnen zijn ook nog steeds niet vervangen) en het is nog niet eens onder de 10 graden buiten
En vanmiddag dacht ik leuk naar een festivalletje te gaan na mân werk maar mân vrienden waren al zo zeiknat geregend en verkleumd (met poncho) dat ze naar huis zijn gegaan. Echt zonde.
Thermosokken for the win.
Wat ik het meeste haat is die vieze natte hondengeur die overal weer hangt. In de bus /trein, supermarkt, kantoor en het ergste je eigen kleding als je in de regen bent geweest. Ugh.
Nou ja ook al draag ik dikke wollen sokken en wollen pantoffels dan nog zijn mân voeten koud.
Het enige dat ik nog niet heb uitgeprobeerd is zoân elektrische voetenwarmer maar dat kan alleen thuis natuurlijk.
Als ik ergens op bezoek ga neem ik in de winter vaak mân pantoffels mee trouwens, misschien nog een tip voor anderen!
Ben die regen goed zat. Afgelopen week heeft het iedere dag geregend en daâs niet tof voor mijn geestelijke gesteldheid
Ik kwam toevallig dit vanochtend tegen toen ik zocht op handschoenen dragen binnen. (dat ziet er natuurlijk niet uit maar mijn handen zijn zo koud steeds)
https://www.skafit.nl/zilvergare
Geen idee of het werkt maar het klinkt aannemelijk. Misschien iets voor je koude voeten?
Ja ik heb deze! De handschoenen vind ik fijn, kan ik ook gebruiken icm toetsenbord. Bij de sokken merk ik niet echt verschil ten opzichte van wollen sokken.
Heatholders sokken zijn echt mijn redding als het koud is! Ze zijn wel heel dik dus ze passen niet in al mijn schoenen, maar sinds ik deze draag + winterlaarzen in de winter heb ik eindelijk geen ijsklompen meer.
Groetjes van iemand die ook altijd sloffen meeneemt als ze op visite gaat
Echt genoten van die regen en grijze dagen maar nu denk ik weer: Ik mis de zomer, ik wil om 10 uur sâ avonds nog naar buiten in mijn korte broek en hoe ga ik me door de komende 6 maanden heen struggelen.
vorige week lag ik nog weg te zweten in bed en vervloekte ik de zomer. Het is werkelijk nooit goed in dit land
Alle kleine kut dingentjes voelen 10x kutter met dit weer. Met mooi weer is het " Ah trein heeft vertraging nja vervelend " maar nu " Ah trein heeft vertraging sta ik hier dan in dit koude grauwe kut weer te wachten. En het blijft nog maanden zon kutweer en meh meh meh."
Voel nu al die winterdepressie weer, ben zo ontzettend moe heb echt de helft van de energie en die is normaal al niet veel, en nergens zin in alles voelt nutteloos met dit weer ofzo
Misschien een daglichtlamp proberen? Ben er ook gevoelig voor. Dit jaar toch besloten om zoân lamp te kopen. Gebruik het nu al zoân twee-drie weken en merk dat humeur en energie nog soort van op peil blijven ondanks het gure weer.
Vitamine d schijnt ook te helpen.
Hier ook team winterdepressie Deze zomer echt volop genoten van de warmte en hitte. Nu afzien tot het voorjaar, zo voelt het echt.
Het seizoen met nutteloze opmerkingen van âoh meid wat heb je koude handenâ is begonnen. En de âgaat het wel goed met je, je hebt helemaal blauwe handen/lippenâ gaat ook weer op de bingokaart.
Ben begonnen met vitamine D en overweeg ook een daglichtlamp. Dan nog de kou overwinnen, bleh.
Als ik koude voeten heb in bed moet ik er om de haverklap uit om te plassen. Hele zomer natuurlijk geen last van gehad maar vannacht begon het weer, dus het sokken-in-bed seizoen is weer begonnen
Ja goeie!! Had ik vorige winter bedacht maar nu was het even uit mân hoofd ofzo. Ga gelijk kijken zo