Klaag hier over het weer #2

Haha dat is echt iets dat mijn moeder vroeger zei. Maar wat is waterkoud eigenlijk?

2 likes

Ja dat zag ik. Maar ik heb het idee dat we er in Nederland echt wel een specifieke soort kou mee bedoelen. Het is niet altijd dat wanneer het nat en koud is dat we dat als waterkoud beschrijven.

Een dwangcliche wat je moet zeggen als iemand over het weer begint en het is koud en vochtig buiten.

2 likes

Ik vind waterkoud dat het echt zo ontzettend koud voelt in je gezicht alsof iemand koud water op je heeft gegooid. Heb dit nooit gelinkt aan vochtig eigenlijk.

12 likes

Brrr, ik heb mijn slaapzak-jas weer van zolder gehaald, wat een genot met dit weer :cold_face:

2 likes

Ja inderdaad, zo’n snijdende kou. Misschien het scherpe van bijna bevroren minidruppels?

2 likes

Ik zou zeggen alsof je in vrieskoud water staat, adembenemend koud zoiets

Waar Jack Rose voor waarschuwde toen de Titanic zonk :melting_face:

5 likes

waterkoud betekent niks specifieks. Dat roepen mensen gewoon zodra ze het buiten onaangenaam koud vinden. Dat je de hele dag koud bent en zin hebt om in een heet bad te weken.

2 likes

Zou waterkou misschien zijn als de temperatuur nog net boven het vriespunt ligt? Want anders hebben we het volgens mij over vrieskou.

2 likes

Ik heb echt nog nooit gehoord van waterkoud maar het is inderdaad echt guur vandaag. Ik had een thermoshirt aan en sokken tot over m’n knieën en ik was alsnog helemaal verkleumd.

Waarom klaagt niemand vandaag? Ik vind het echt het aller-allerergste weer dat je kunt hebben (los van orkanen en natuurbranden en zo hè, je snapt me). Ik snap niet dat ik überhaupt nog functioneer eigenlijk in deze triestigheid.

6 likes

Ja vreselijk, telkens die vieze koude regen in je gezicht, koude handen en continu grijs óf al/nog donker :+1:t2: En dan ook nog die vooruitzichten op nog kouder weer en vieze (natte) sneeuw. Ik wil met dit weer alleen van m’n bed naar m’n bank met dekentje verhuizen en weer terug.

Ik vond het vandaag zeer ranzig, qua temperatuur.
Ik haat dat lauwige weer met miezer.
Ik stond na een kwartiertje lopen gewoon te zweten in de Albert Heijn.
Doe gewoon koud of warm, en wissel niet elke twee dagen :rage:

3 likes

Lauwig? Het is 5 graden?!

6 likes

Ik heb mijn vriend vandaag gevraagd waarom we niet emigreren naar de canarische eilanden. Ik haat dit koude natte donkere weer. Helaas zag hij teveel problemen, huis, geld, etc.

3 likes

Hahahaah the drama

2 likes

Ik vind mezelf ook wel een zeikerd. Vooral omdat ik volgende week naar de zon ga. :sweat_smile:

Wij hadden natte sneeuw vandaag het deed pijn op mijn wangen

1 like

Ik krijg dit net doorgestuurd, dit kan toch niet :sob::cold_face:

Edit: sneeuw in cm

5 likes

Kom maar op met sneeuwvrij!

2 likes