Klaag hier over het weer #2

Ik heb het zo koud :cry:

1 like

Waarom waait het ook steeds zo hard?! Gister een fijn zonnetje maar door die verrekte wind alsnog koud. Mn lakens waaiden zowat van de droogmolen af… Al waren ze wel snel droog. Enige voordeel er aan
En nu weer zo’n takke wind :triumph:

2 likes

Ja echt heel irritant.

Lekker opbeurend ook @Willem :sob:

1 like

Volgende week dinsdag overdag gevoelstemperatuur 2 graden hier aan de kust :smiling_face_with_tear:

Ik zeg het nog maar een keer: zo klaar mee.:sob:

Ik vond het allemaal erg meevallen hier afgelopen week, maar vandaag is het gewoon fakking koud en die teringwind stopt NOOIT. Die lange lichte avonden zijn ervoor dat je buiten kan rond paraderen, dat gaat nu dus niet he. Ugh…hoop dat t snel Juni is want volgens mij komt t dan pas op gang.

3 likes

Gisteren was het inderdaad wel lekker, wel uit de wind dan, die wind blijft er maar in he?
Vandaag leek het wel weer winter, bah! Zat met handschoenen op de fiets…

2 likes

Vond de temperatuur vandaag wel prima met het zonnetje erbij, maar die TERING WIND :rage:
Ik wil gewoon heel graag eens boodschappen doen op de fiets zonder dat het voelt alsof ik tegen de Mount Everest op fiets.

1 like

Ben er echt wel een beetje klaar mee. Waar blijft die 20-25 graden ZONDER poolwind?

In mijn herinnering was het rond koningsdag/Koninginnedag toch vaak wel een keer 25 graden geweest? En als t niet koningsdag was wel bevrijdingsdag met een biertje op t terras of in de stad? Dat je in je t shirt rondliep en voor de eerste keer dat jaar een beetje verbrand was?
En nu is het de komende 14 dagen gewoon max 14 graden met af en toe een bui en wind en snachts vriest het nog bijna. Bah.

Het is gewoon al meer dan een half jaar herfstweer.

10 likes

Morgen hier nog meer wind als vandaag :sob:
En 20 graden?? Wtf is dat voor sprong ineens? Maarja wel bewolkt en wind dus :roll_eyes:

Ik weet ook echt niet meer wat ik aan moet trekken met dit weer. Zo klaar met mijn kleding voor koudere dagen, ik wil gewoon mijn lente/zomer garderobe weer aan kunnen doen

2 likes

Het rare is dat je ook echt van uur tot uur het verschil opmerkt. Stierf af van de kou toen ik m’n hond uitliet rond 8 uur, maar nu was ik buiten en is het opeens een stuk aangenamer (voornamelijk omdat het niet meer waait).

2 likes

Ik liep vorig jaar in maart en april 100.000 stappen meer per maand dan dit jaar. Wil gewoon genieten van lange wandelingen zonder die kutwind of regen😭

2 likes

Het internet zegt dat de warmste ooit in 2007 was, met eenmalig 27 graden.

De koudste koninginnedag was 1985 met 7 graden.

De gemiddelde temperatuur gemeten vanaf 1967 is 13,2 graden.

Fun fact: 25 graden is geen enkele keer gemeten.
Slechts 6 keer sinds 1967 kwam de temperatuur boven de 20 graden uit.

Conclusie, 25 graden is zeer abnormaal voor deze tijd van het jaar.
Bron, knmi.

You’re welcome.

21 likes

Hm, ik ben al oud en heb vast 3 warme Koninginnedagen in mijn brein opgeslagen en die als representatief gemaakt. De overige regenachtige dagen zijn gedelete.

Neemt niet weg dat t gewoon koud winderig zeikweer is sinds oktober en er ook nog geen echt lekker warme dagen zijn geweest dit jaar.

4 likes

Yes, het is gewoon helemaal kut.

1 like

Ik stond altijd in de kou ‘piet hein’ te zingen op schoolplein :sob:

1 like

Ik denk met koninginnedag nog vooral aan die ene keer dat ik m’n oranje tshirt had gelayerd over een witte longsleeve (dat was toen mode én het was koud) en toen zo zeiknat geregend ben dat m’n witte shirt ook helemaal oranje was geworden.

10 likes

De voorspellingen voor eind volgende week zijn weer redelijk (vanaf koningsdag, 15-18 graden en zon) maar ik durf echt niet meer er vanuit te gaan na de teleurstelling van afgelopen week

1 like

Het was hier vandaag (en gister) prima weer. De 23 graden aangetikt rond 3 uur vandaag. Maar dan is het avond en dan wil je er echt van genieten en dan komen die irritante regenbuien, onweersstormen en windvlagen weer. En dan is t de komende week gewoon weer steenkoud. Quit playing games with my heart :cry: :skull:

2 likes