Klaag hier over het weer #2

Vroeger zeiden mijn ouders altijd dat het onweersvliegjes waren, ze noemen het in Noord Holland “Knuit” volgens mij. Die komen tevoorschijn als het buiten warm en plakkerig is en als er buien op komst zijn.
Klopt zeer waarschijnlijk geen reet van maar ach :joy:

Ik heb wel eens van onweersvliegjes gehoord, maar die zijn volgens mij groter of niet? Deze zijn echt miniscuul en vreselijk irritant :weary:

2 likes

Vandaag op kantoor zo warm en zuurstofloos. Voelde me echt even niet goed worden en geen ramen die open kunnen, echt heel rot.
Hoe ga ik deze zomer overleven als ik het nu al niet trek? En andere collega’s lijken nergens last van te hebben

Wat kut is dat zeg! Zijn hier geen ARBO regels voor? Lijkt me niet normaal om weg te stikken in een niet geventileerde werkplek.

2 likes

Ik denk dat ik in een klaagtopic thuis hoor. Jonge jonge wat een hitte :zipper_mouth_face: mijn lijf moet iets langer wennen geloof ik

4 likes

Ik ook word er helemaal gek van amai en ze vallen mn katten ook lastig :cry:

2 likes

Ik ga er maandag naar vragen want dit is geen doen

1 like

Zomer of winter, maakt niet uit. In een niet-geventileerde ruimte zitten is sowieso compleet belachelijk.

5 likes

Klimaatbeheersing. Als de ramen opgaan veranderd de temperatuur en kan het systeem niet meer goed de juiste temperatuur aanhouden. Tenminste, zo is het mij uitgelegd.

7 likes

Maar zo’n systeem zou wel voor een bepaalde mate van ventilatie moeten zorgen toch?

1 like

Ventilatie hoeft toch niet alleen via ramen te gaan?

1 like

Dat bedoel ik ook. Er wordt hierboven vanuitgegaan dat het een niet-geventileerde ruimte is omdat er geen ramen opengaan, maar dat is in het geval van zo’n systeem niet waar.

2 likes

Oh zo, dan las ik het anders. Maar inderdaad, als ramen niet open kunnen is er meestal een ingebouwd ventilatiesysteem.

1 like

Ligt eraan hoe de lucht geventileerd wordt geloof ik. Of het circulair gaat of wel vers van buiten komt. Meer eet ik er ook niet van. Zat op de afdeling die de interne verbouwing begeleidde dus kfssg ik het e.a. mee.

Love de lente. Houd niet van 27 graden binnen :clown_face:

4 likes

Er is op kantoor inderdaad wel een ventilatiesysteem maar komt echt geen frisse, koele lucht uit. Sowieso voel ik pas wat als ik mijn hand 1 cm boven de roosters hou.

1 like

Ik word er ook helemaal gek van. Zit nu maar met een ventilator op me gericht in de tuin, beter uit te houden en die krengen zijn gelukkig te klein om er tegenin te vliegen. :joy:

1 like

Ik word tyfus chagrijnig van deze warmte :disguised_face:

9 likes

Ja hadden wij ook. Supergrote ramen die natuurlijk niet open konden en dan ‘klimaatbeheersing’ via de roosters, maar die zaten in het plafond van ongeveer 3 meter hoog. Thanks a lot!

1 like

Ik verbaas me er altijd zo over hoe mensen er met dit soort dagen toch zo fresh uit kunnen zien. Lange losse haren, die perfect vallen ipv zo’n zweterige pluizenbol. Geen rood aangelopen koppies. Geen zichtbare zweetplekken. Lijken comfortabel over te komen

Ik merk aan mezelf ook best wel dat ik me juist isoleer op dit soort dagen. En dat ik ook echt dan op kan zien tegen de dagen die komen gaan. Het klinkt misschien heel overdreven, maar ik word ook echt ongelukkig van het idee dat het pas half juni is en dat dit weer dus nog maanden aan zou kunnen gaan houden

21 likes