Klaag hier over het weer

De komende 2 weken wordt een hel, bijna letterlijk. Ik dacht misschien een goed idee om hier een apart topic voor aan te maken, ook om elkaar te steunen voor de mensen die het serieus echt niet goed trekken @boemboem :kissing_heart:

we can do this! Even volhouden, het wordt vanzelf weer beter.

15 likes

Wordt het nog 2! weken dit weer? Ik had gehoopt dat het na volgende week al over zou zijn.

2 likes

Ik weet oprecht niet hoe ik deze weken door ga komen. Het was vorige week al 36 graden in mn huis :frowning:
Waar kan ik nog meer ongegeneerd gebruikmaken van airco behalve de bioscoop?

1 like

Ik weet dat ik niet moet klagen omdat het nog niet warmer dan 24°C is geweest in mijn appartement, maar ik voel mij een vampier.

Ik sluit vanaf 12 uur alles hermetisch af tot 22 uur. Dan pas kunnen de vensters weer open om 's nachts terug proberen af te koelen tot 19-20°C.
Ik haat het normaal als ik dit voor een week moet doen, maar nu duurt het al een maand!

(en ja, ik weet dat ik bij de gelukkigen ben met een huis kouder dan 25°C, maar dan nog, ik heb ook recht op klagen)

3 likes

Vind naar de supermarkt gaan in ieder geval een stuk minder erg nu. Blijf maar rondhangen bij de koelingen :sweat_smile:

7 likes

Nog zeker tot volgend weekend! (toch in België)

Bij ons is het in de woonkamer ‘s ochtends om 7 u al 26 graden (met de gordijnen dicht!), leuk enkel glas hier. In de slaapkamer is het wat frisser (dubbel glas daar) maar daar kan ik het raam bijna niet openzetten omdat de onderburen bijna elke dag bbq’ en op hun balkon en de rook in onze slaapkamer komt.

En ik geraak uitgekeken op mijn zomerjurkjes. #firstworldproblem

1 like

Van die zomerjurkjes heb ik ook.
Met zo’n zomer wil je nog 5 jurkjes bijkopen, maar eigenlijk heb ik met 6 jurken meer dan genoeg voor een gewone zomer.

1 like

Ja leuk ik doe mee!
Normaal hou ik zo erg van lekker warm weer, maar nu baal ik er ook een beetje van. Doordat ik borstvoeding geef zit ik steeds te zweten met een baby op schoot en kan ik mijn favoriete jurkjes niet aan. Non-probleem dit maar ik wil er gewoon leuk uitzien joe

1 like

Op mijn werk wens ik de hele dag door mensen nog een fijne dag. En ik heb de afgelopen week zoo vaak gehoord ‘Dat komt vast wel goed, aan het weer zal het in ieder geval niet liggen’. Met zo’n blij hoofd.
Dan glimlach ik een beetje en zeg iets van ‘Ja precies’ of ik gooi er zelfs nog een ‘Nou geniet ervan’ achteraan.

Maar van binnen ben ik dan zoo gefrustreerd.

  1. Ik hoor de hele dag door dezelfde ‘grappige’ opmerkingen, zeg eens wat origineels.
  2. Áls ik dit weer al lekker zou vinden, ik ben aan het werk, dan kan ik er niet echt van genieten hÚ. Sterker nog, werken met dit weer zonder airco is kut.
  3. Dagen waarop het (zo) warm is vind ik NIET fijn, mag het?!

Met al die frustraties ga ik mijn klanten niet opzadelen, maar van mij mag het echt herfst worden hoor.

5 likes

Ja, dit topic heb ik nodig. Waarom vinden mensen 30+ graden mooi weer? Dat is toch veel te warm. Heb nu zin in regen en 18 graden.

6 likes

Ik ben dit weer zat. Mja er is ook geen tussen weg. Het is dit of regen en sneu weer. Ik wil 22 graden. Wel jurkje maar met een lekker jasje.

6 likes

Dit weer is ideaal om lekker in de tuin liggen maar als postbode echt de hel

2 likes

Ik wil ook nog even klagen over mensen die het raar vinden dat je met dit weer niet de hele dag op strand ligt bruin te bakken. Het idee van een dag lang in de felle zon. Nee bedankt.

4 likes

Ik had 2 jaar geleden kledingmaat 50 en nu 44/46.
En hoewel ik temperaturen boven de 25°C nog steeds niet fijn vind, is het nu wel een stuk dragelijker.

3 likes

Ja eens! Ik zit/lig nooit in de zon. Vind dat echt niet prettig. Helpt niet mee dat ik een hele lichte huid heb en altijd bang ben te verbranden en snel pigmentvlekken krijg.

Warmte afgelopen tijd mag nu wel over zijn. Vooral icm zwanger zijn vind ik het niks. 20 graden is warm zat voor mij.

Normaal vind ik de zomer wel leuk maar dan 25 graden met af en toe een briesje en 1 keer per week regen. Dit is echt te erg, al mijn bloemen in de tuin zijn helemaal uitgedroogd, klote insecten en vliegen overal, vuilnis stinkt na 1 dag al, je kan letterlijk niets doen in en om het huis want te heet en sporten heb er gewoon geen puf voor nu
pff

2 likes

Ik vind het zo vervelend dat ik met dit weer niet even flink lang kan slapen. Mijn lichaam enz vraagt er echt om (want ziek geweest) maar na 5 uurtjes sta ik weer klaarwakker naast mijn bed en ik wil echt heel graag een halve dag ofzo in slaapcoma liggen om even flink bij te tanken. :slightly_frowning_face:

(Normaal is 6 a 7 uur slaap voor mij wel prima hoor)

1 like

hhier pcies hetzelfde! elke keer ben ik druk bezig alles te sluiten, weer open doen en op tijd weer dicht. Ook heb ik het geweldige idee gekregen om een kruik in de vriezer te doen is top.

ik las trouwens ook veel mee op fok en viva over het weer maar daar zat ik mijzelf zo mee op te fokken. Ik bekijk het nu maar gewoon per dag, niet te veel inspannen waar mogelijk, ijs vreten en vooral het weerbericht vermijden, zie wel wanneer t weer anders wordt.

1 like

Ik heb ook zo’n genoeg van óf de hele dag in een donker huis zitten om het niet te warm te laten worden (heb enorme ramen aan voor en achter kant, dus de hele dag zon) óf in de hitte op kantoor zitten want daar hebben we geen airco en de paar ramen die er zijn kunnen alleen helemaal bovenin op een klein kiertje. Tot nu toe gaat het thuis wel redelijk, is nog niet warmer dan 27,5 geweest in huis, omdat het ‘s nachts nog wel afkoelt.
Ik heb wel een hitteplan gemaakt voor komende week, omdat ik zag dat het ‘s nachts niet meer gaat afkoelen. Ik ga een matras op het koelste kamertje leggen om daar te slapen en ik ga op mijn werk gewoon een deel van de dag in het depot werken. Daar is het wel koel, alleen is er geen daglicht, maar dat is het wel waard. Want ik heb zelf het meeste last van dit warme weer als het ‘s nachts niet afkoelt en mijn lichaam dus ook niet afkoelt. Dan voel ik me echt steeds heter worden van binnen en ik word daar Ă©cht heel sjachrijnig en lichtgeraakt van. Dus dan maar afkoelen op werk.