Klagen over het OV

Hoe krijgen ze dat dan voor mekaar? 2 stations extra erbij is max 5 minuten extra en een vertraagde trein of een goederentrein die er langs moet duurt ook nooit zo lang :thinking:

Nouja het is hoe dan ook hopeloos, heb ff de dienstregeling bekeken en het blijkt dat als je richting Zeeland wilt of de sprinter naar Dordt moet hebben dat je dan maar 1 hele minuut overstaptijd hebt. En iedereen die weleens op Roosendaal overgestapt is weet dat dat een hel is omdat de perrons zo lang zijn. đŸ€·

1 like

Ik heb net echt het toppunt van asociaal gedrag in het OV gezien. Er lag iemand te slapen in de trein. Hij had twee bankjes in beslag genomen en hij lag ook nog eens te snurken. Een medereiziger probeerde hem wakker te maken omdat ze wilde zitten. Hij keek haar welgeteld 2 seconden verward aan en ging vervolgens weer verder slapen. Ik had zo’n zin om water in z’n gezicht te gooien. Maar had helaas niks bij mij.

er is vanochtend iemand onder de trein gesprongen maar de vervangbus die ik moest hebben heeft een uur op zich laten wachten, het was belangrijker dat protesterende bosbrossers hun overstap naar Brussel konden halen blijkbaar.

Laatst zat ik in een trein die redelijk druk was, op een stoel van zo’n tweezits, bij het raam. Toen de man naast mij eruit ging, schoof een toerist opeens haar koffer op de plek waar normaal je benen zitten bij de stoel naast me. Die koffer was daar eigenlijk sowieso te groot voor. Ik keek heel lelijk en zei nog “hey-”, maar diegene keek helaas alweer de andere kant op, en ik hoopte maar dat ze eruit gingen bij de volgende grote stad, maar dat gebeurde niet. Toen ik bij mijn halte kwam, kon ik er natuurlijk niet uit, want ik zat helemaal ingebouwd, en ze reageerden niet op mij. En die toeristen maar kletsen met elkaar en muziek luisteren (het was een Amerikaans gezin van een moeder en 2 tienerdochters en een luid telefonerende vader verderop die zijn koffers ook niet normaal had opgeborgen). Ik wilde die koffer er gewoon met geweld uitgooien maar dat ging niet zo makkelijk, want hij was zwaar, ik ben heel klein, en ik had hakken aan. Uiteindelijk heb ik hem met een grote schop losgewrikt en midden in het gangpad gegooid, waardoor je een enorme knal hoorde. Toen keken ze wel hoor. Bitches.

Prima als je een “creatieve” oplossing wilt voor het stallen van je bagage, maar doe dat wel even in overleg met je medepassagiers.

12 likes

Oké iedereen staat in het gangpad want druk. Er komt een tweezit vrij achter me dus zie ik niet. Krijg ik opeens een harde douw van iemand en vervolgens ook nog door de tweede persoon. Hallo als je het had gevraagd was ik ook wel even aan de kant gegaan. Ik weet dat bij het volgende station toch veel mensen uitstappen dus die 5 minuten extra staan overleef ik ook wel.

1 like

Wat ik laats nou had gezien
 Een jongen liep de trein uit. De conducteur die had de sleutel al gedraaid en keek of er nog mensen aankwamen. De jongen rende terug naar de trein en riep naar de conducteur dat hij zijn tas was vergeten. Madame kijkt hem aan en draait zo die sleutel om, terwijl hij 1 sec. later al voor de deur zou staan

Zo sneu

Dit was oprecht een gemene actie? Hij stond bijna voor de deur, en toch draaide ze die sleutel om. Het is alsof alsof ze nog 2 minuten zou moeten wachten op die jongen

Jeetje, niemand heeft de conducteur toch in z’n gezicht uitgescholden? Is gewoon een reactie achteraf

3 likes

Ik zou het beter vinden als ze in dit geval wat compassie had getoond door hem zn tas te laten pakken (nog geen minuut werk)

3 likes

Nou bij mij kwamen wel lelijkere woorden in me op dan alleen “teef” hahhaha

10 likes

Dan had de conductrice toch kunnen zeggen dat hij de klantenservice moet bellen en dat zij de tas apart zal zetten voor hem, in plaats van heel droog de deur sluiten?

6 likes

Maar als ze letterlijk een paar seconden had gewacht was de jongen al binnen? Dat is mijn hele punt

Heb genoeg conducteurs gezien die wel iemand aan zagen rennen en dan nog even wachten.

7 likes

Al had die conductrice even “sorry maar geen tijd meer!!!” geschreeuwd, dan had ze ten minste even klantvriendelijkheid en medeleven getoond. Zo veel moeite is dat toch niet.

8 likes

@Booklover ik vind je heel aardig maar ik vind het behoorlijk irritant dat je hier je werk komt doen. Iedereen wil even vanuit hun emotie wat van zich afschrijven. En ipv dan op twitter de ns lastig te vallen doen we dat hier. Zelf vins ik het irritant als ik zeg " he godver die rot trein reed weer voor mn neus weg " en dat iemand anders daar van uit een ‘proffessioneel’ oogpunt een reactie o0 geeft van " jaa maar als de trein bleef wachten op jou dan kwamen ze in de problemen" ja dat weet ik maar laat me even boos zijn.

22 likes

zucht

1 like

Dan heb ik eenmaal pech gehad als ik het niet meer haal, maar ik zou het toch erg fijn gevonden als ze mijn probleem serieus nam, ook al kon ik zelf niet terug de trein in.

3 likes

Snap dat deze reactie je aangreep. Maar los van deze situatie zie ik je altojd reageren op klachten van je werk vanuit het oogpunt van je werk. Snap dat jij de achtergrond info hebt en het lastig is om er niet op te reageren maar laat de mensen lekker klagen. Ik zeg btw niet dat je niet mag reageren ofzo als jij het fijn vind gewoon mee door gaan haha. Maar het valt me eeb beetje op dat je je werk steeds wilt verdedigen.

3 likes

Ik stap net de trein uit en het eerste dat ik zie is een pooster met; niet meer instappen als er gefloten is.

1 like

Jaa ik snap enigsinds de minder treinen. Maar zet dan langere treinen in ofzo ipv sprinters met 2 wagons.

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/ns-start-proef-met-overlast-melden-via-app~a9058e02/

Geen klacht, maar vond het toch het meest passend in dit topic. Ik ben benieuwd of dit gaat werken.

4 likes