Klagen over het OV

Mensen die in de bus/trein vlakbij mij yoghurt gaan eten. Die vieze zure lucht :nauseated_face:

Hahah dit had ik begin van de week ook, voelt ook zĆ³ stom!

1 like

Ik vind voora dat leegschrapen van het bankje zo vreselijk. Dat geluid! :face_with_symbols_over_mouth::triumph:

2 likes

Of dat hakken aan het begin om de muesli te mixen

1 like

Vreselijk, ik zit speciaal in de stiltecoupe, zit er iemand met de muziek schaamteloos op stand 100. En dan is het ook zoā€™n type die ik dan niet durf aan te spreken daarover. Onbegrijpelijk toch die mensen

1 like

Weer vertraging, dit keer 35 minuten extra reistijd. Kan de dagen dat mā€™n ov rit de afgelopen maand goed verlopen is echt op 1 hand tellen.

De verwarming stond eerst aan, dus ik kon heerlijk genieten van warme beentjes. Gaat halverwege de rit gaat de airco opeens aan :weary:

Hier ook weer plus 30, altijd wat die hsl. Word je omgeleid via Dordrecht en dat is maar 5 minuten om maar doordat alle andere treinen dan voorrang hebben is het 30 minuten omā€¦ Had gewoon een half uur langer in bed kunnen blijven liggen :frowning: zelfde aankomsttijd

Ik vroeg vorige week aan iemand of ik mocht zitten in de trein omdat ik zwanger ben (7 maanden dus ook echt een buik)ā€¦ Kreeg ik een reactie dat ik er zelf voor gekozen had zwanger te worden en maar niet met het ov moest gaan. Gelukkig was er iemand die er vol tegenin ging want ik stond met mā€™n mond vol tanden

1 like

Als ā€œmijnā€ buschauffeur naar de ander zwaait en die ander zwaait niet terug
Plaatsvervangende teleurstelling en verdriet bij mij :disappointed:

27 likes

Wat een onbeschofte reactie. Dat je dan met je mond vol tanden staat begrijp ik wel. Het lijkt wel alsof mensen geen manieren hebben tegenwoordig.

2 likes

Als ik dit zie roep ik als ik uitstap altijd extra vriendelijk ā€˜bedankt fijne avond (/middag /weekend)!!ā€™. Ik voel me dan ook altijd plaatsvervangend schuldig dat die andere niet terug zwaait. Ben blij te zien dat ik dit niet alleen heb haha.

3 likes

haha jaa dat doe ik dan ook!

1 like

Zie regelmatig dat mensen zwartrijden door achter de poortjes achter iemand aan te lopen. En niemand zegt er dan iets van. Heb er een keer iets van gezegd en toen werd ik half bedreigd dus nu durf ik er niets meer van te zeggen. Bij metro delfshaven blijven de RET medewerkers ook gewoon in hun kantoor zitten terwijl ze zien dat iemand zich door de poortjes beukt.

Oh wauw, snap wel dat je dan even niet weet wat te zeggen. Echt heel onbeschoft gewoon??

Jezus dat geloof je toch niet! Snap dat je dan met je mond vol tanden staat.

Ik erger me hier dus echt ontzettend aan, zwartrijders. Misschien wel irrationeel veel. Als ik het vermoeden heb dat iemand achter me aan wil glippen blijf ik expres precies voor die poortjes staan tot ze dicht gaan en ze er dus niet langs kunnen.

1 like

`Precies! Wel knap dat je dat doet, dat durf ik dus niet. Duwen ze je er dan nooit doorheen?

Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt!

1 like

Hahaha dit doe ik ook wel eens, kan me daar zo buitenproportioneel aan storen he

1 like