Klagen over het OV

De laatste tijd komt er iemand zijn hond uitlaten aan het station zonder de keutel op te ruimen, toevallig altijd waar de trein stopt waardoor het een mini hindernissenparcour wordt. :triumph:

Arggh precies daarom loop ik vaak in slow-motion door die poortjes. Heb er 2 keer iets van gezegd in Amsterdam en beide keren haalde de zwartrijder alleen zijn schouders op liep weg :persevere:

Oh en gister was ook weer een pretdag bij de NS. Moest 's ochtends al staan (op een vrijdag verdomme) en 's avonds kon ik niet eens meer mee omdat ze een minitreint hadden ingezet :tired_face:

Wat dit betreft ben ik echt blij dat ik instap op een begin-station. Moet je lang met de trein? Ik vind de terugweg ook vervelend omdat ik dan vaak ook moet staan terwijl ik eigenlijk gewoon al de hele dag zit, dus dat uurtje maakt ook niet zoveel uit. Toch vind ik het heel vervelend, haha

Ik zit op de trein voor naar Brussel, ik denk dat de conducteur rechtstreeks van een Carnavalfuif komt inclusief zattigheid

6 likes

Prima dat niet iedereen zo smal is als een metrostoeltje. Ik vind het alleen zo vervelend als ik bij het raam zit en iemand die 1.5e stoel of meer in beslag neemt naast me komt zitten en me helemaal tegen het raam aan plet ipv een beetje met een bil in het gangpad gaat zitten. Ik weet ook niet hoe ik er iets van kan zeggen zonder iemand te beledigen.

1 like

Mislukt. Je hebt mensen beledigd.

Dirkie… ben jij nou undercover als fritsie (kat op je foto)

1 like

Mag ik vragen hoe? Ik vel geen oordeel over de maat van mensen. Ik snap alleen de keuze om je medepassagier tegen het raam te duwen niet als je met een bil op de stoel kan zitten. Doe ik zelf ook wel eens als iemand bijvoorbeeld heel breed zit. Ik doel hier niet op tegen iemand aanzitten, maar dat leek me duidelijk blijken uit het woord ‘pletten’.

Op de foto staat Dirkie, maar ik ben Fritsie. Vernoemd naar mijn eigen kat.

1 like

Omdat pletten soms/vaak niet expres gaat. En je zegt zelf al dat je niemand hoopt te beledigen, maar je gebruikt wel het woord pletten. Lichaamsomvang is al ingewikkeld genoeg.

Ze gebruikt het woord pletten omdat ze geplet wordt, hoe is dat beledigend? En ook al gaat het niet expres, je merkt toch wel dat je veel te dicht op iemand zit en schuift dan toch automatisch een beetje de andere kant op? Je lichaamsomvang beperkt de functie van de zenuwuiteinden in je huid toch niet?

23 likes

Ik ben zelf ook te dik maar ik zorg altijd voor wat ruimte tussen mij en de medemensch. Eigenlijk vooral voor mn eigen aura. Maar toch als ik dan maar op 75% van het stoeltje zit zijn er mensen die dan mijn overige 25% in beslag nemen. Niet omdat ze te dik zijn maar omdat sommige mensen in het ov nog nooit van persoonlijke space hebben gehoord.

2 likes

Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om je te beledigen. Heb het woord daar niet voor gekozen en het was daar zeker niet voor bedoeld. Ik vermoed ook dat geen enkel woord hier in jouw ogen wel correct had gestaan vanwege je interpretatie van wat ik heb gepost.

1 like

Het is inderdaad een beetje een isseu bij mezelf, omdat ik het wel voel als ik in iemands ruimte zit. Maar er niet zoveel mee kan op dat moment. Excuses!

1 like

Het blijft mij ook verbazen hoe mensen tijdens de spits als een school hongerige piranha’s een sprintje richting de deuren van het wagon trekken, nog vóórdat deze geopend zijn… …laat staan dat de mensen die er uit moeten de kans krijgen de trein normaal te verlaten.

Op het drukste moment van de dag doen mensen juist alsof ze alleen op de wereld zijn. Vreemd toch?

4 likes

Dit is ook een van de redenen dat ik de terugreis vanaf mijn werk nooit zo leuk vindt. Mensen zijn echt ontzettende hyena’s en kunnen zich niet normaal gedragen. Het is echt elke keer weer stressen als ik de trein in moet stappen. Ik snap ook niet waar het fatsoen is gebleven.

2 likes

Hetzelfde met de trein uitstappen, een keer ben ik bijna eruit geduwd en diegene bleef me maar duwen totdat er genoeg ruimte was om langs me te kunnen stormen. Alsof ik dan in een geest verander die door een mensenmassa heen kan lopen?

1 like

Ik word zo boos van mensen bij de NS klantenservice die mij onvolledige en verkeerde informatie geven. Ik ben pas overgestapt op een Altijd Vrij abonnement. Veel contact over gehad met de klantenservice, er werd mij verteld dat op de volgende factuur echt maar 350 euro werd gerekend. Krijg ik de factuur binnen, zijn de abonnementskosten 600 nog wat. Ik weer bellen: “Ja, mevrouw, het staat in de Algemene Voorwaarden dat je je abonnement van tevoren betaald, dus je betaalt half februari en dan betaal je je abonnementskosten voor de volgende maand”. Ja, dat snap ik wel, maar dit is mij NIET verteld aan de telefoon. En ik heb geen poot om op te staan, want de info die ik kreeg heb ik niet op zwart/wit. Ik ben zo ontzettend boos. Ik wilde al een auto kopen en iedereen raadde het mij af, maar ik ben de NS en hun klantenservice die me nu voor d eDERDE keer verkeerd inlicht zo ontzettend spuugzat. De stoom komt me nog net niet uit de oren.

3 likes

Ik hoor hier meer over, maar heb je een linkje waar ik kan lezen over die staking?

Op elke nieuwssite maar;

In Rotterdam staakt ook het stadsvervoer geen idee of dat in andere steden ook zo is.