Klagen over het OV

Ik zit met zulk luidruchtige mensen in de sprinter, zit mezelf helemaal op te vreten. Van die mensen die niet naast elkaar zitten en dus maar volume op 100 gaan praten naar de vierzits tegenover, lekker gedraaid in hun stoel. En de hele coupé zit vol met dit soort mensen. Ik en de man schuintegenover me zitten elkaar ook echt aan te kijken van :slightly_smiling_face: Echt, alsof ze op een drukke verjaardag staan te lullen.

Heb echt zin om even heeeel hard te schreeuwen.

1 like

Ah ik heb dit ook een keer gehad. Shit is al best lang geleden maar ik zou even contact op nemen met de klantenservice ( ff twitteren gaat het snelst haha) misschien moet je toch nog iets betalen ofzo of is het niet goed stop gezet.

Ahh super irritant zeg! Kut ns haha. Ik weer verder ook niet wat je nu moet doen. Hoop dat het snel is opgelost

@Nidorina ik krijg echt de schijt van die NS klantenservice

1 like

Er zat vanochtend iemand naast me die eerst op haar gemakje allemaal boeren ging laten en vervolgens ging ze over op scheten. Waar is je fatsoen. Ook gewoon haar bil optillen mijn kant op zodat ik de volle laag krijg.

3 likes

Ik ben echt benieuwd hoe de situatie op het spoor gaat zijn maandag. Om 7u20 moet ik de trein nemen dan.

Dat ze actie voeren snap ik wel, maar het is alleen zo vervelend dat ik dan en de stad moet doorfietsen in de vroege ochtend (geen metro of bus) en op het station maar moet hopen dat ik een trein en staan of zitplek heb om waarschijnlijk te laat op het werk te zijn. Thuiswerken kan niet, verlof ook niet, vroeger vertrekken ook niet om logische redenen en later vertrekken ook niet.

OV in Nederland is zó duur :hushed: ik heb nu een dalurenabo maar zelfs met 40% korting loopt het hoog op als je een paar reisjes per week maakt.

6 likes

Waarom kunnen zoveel mensen hun klep niet dichthouden wanneer er iets omgeroepen wordt? Er was een ongeluk gebeurt en er werd iets over de vertragingen omgeroepen, maar ik heb er dus niks van kunnen verstaan omdat een aantal klojo’s gewoon door bleven praten.

Mijn trein is altijd een te vroeg op zaterdag wat echt geen goede combinatie is met het gelul van mijn baas

Dat er een trein uitvalt waardoor ik of nu halsoverkop weg moet (terwijl ik er pas een uurtje ben) of ik pas om 1 uur aankom, terwijl ik opgehaald moet worden. Heb gelukkig wat weten te regelen maar tof is het niet.

Ik zie nu pas dat dit topic bestaat dus ik moet nog even klagen over afgelopen maandag:
50 (!!!) minuten staan wachten op de bus om naar een hoorcollege te gaan. Normaal moet die bus om de tien minuten rijden. Er stond ook nergens informatie over wat er aan de hand was!
Toen het begon te hagelen om 8u25 ben ik gewoon terug naar huis gegaan.
's Middags weer 25 minuten moeten wachten. Gelukkig waren het geen verplichte aanwezigheid colleges!

Ik vind dat er een algemene regel moet komen waarin staat dat mensen die met het OV willen reizen, zich wel regelmatig moeten wassen.

Gadverdamme hoe kunnen mensen altijd zo stinken echt BLEGH

10 likes

Bleh ja. Vooral de ‘natte hond’ mensen. Zo vies,

1 like

Ja inderdaad die geur! Niet per se zweet, maar gewoon zo’n muffe penetrante lucht. Die man die net stonk en naast mij zat, stapte uit, dus ik was blij. Echter zit er nu een joch naast me die in zn neus peutert en zn nagels aan het afbijten is, dus de situatie is niet echt verbeterd :nauseated_face:

5 likes

Af en toe sta je in een bus met een buschauffeur die heeft leren rijden in GTA en dan is dat echt mijn hoofd voor de hele rit :thumbsup:

9 likes

Ksn er aub een incheck cursus komen voor ouderen. Je checkt in en je loopt dooooor. Niet met zn alle voor dat paaltje blijven en staan en wachten tot hij magisch " U bent ingecheckt u mag door lopen en een plaatsje nemen in de trein aan de linker kant" roept.

7 likes

Haha omg dit precies

Ik word zo gek van alle werkzaamheden telkens op de route naar Schiphol. Nu ook weer bij Leiden. Alle vier de trein per uur die ik vanaf mijn station kan nemen vallen uit tijdens de werkzaamheden. Kan ofwel 15 min reizen en dan de intercity direct nemen, wat me 72 euro extra kost voor de komende drie weken tijdens de werkzaamheden, of 15 min reizen weer en een overvolle trein nemen die omrijdt en wat 20 min extra reistijd oplevert. Gisteren kon ik bijna niet ademen, zo druk was het, plus er bleven zowel op Schiphol als leiden alleen bij mijn coupe zo een 15 mensen achter per station omdat het niet paste. Is er geen periode waarin de werkzaamheden minder last opleveren?

1 like

Er zijn werkzaamheden bij Leiden Centraal waardoor ik om moet reizen, wat in principe geen probleem is, maar mijn aansluitingen zijn dan zo bagger. Normaal doe ik 1,5 uur over de reis naar Leiden en nu als het meezit 2 uur.

1 like

is het dan niet heel dringend? Hier in België worden geplande werkzaamheden grotendeels tijdens de nacht en in het weekend uitgevoerd.