Klagen over het OV

Ughh Den Haag - Utrecht is ook echt weer stampvol. Super handig dat iedereen in 1 treinstel moet

Van die etterbuilen die in de spits op een buitenste stoeltje gaan zitten. Heb er net een laten verplaatsen ipv door te lopen naar mensen die wel gewoon aan 't raam gaan zitten :sunglasses:

3 likes

God, blijft dit 3 weken zo ja? De IC die ik normaal nam is nu vervangen door een Sprinter en tussen Amsterdam CS en Haarlem is het echt een blik sardientjes. Al komt deze lijn mij wel iets beter uit, want nu hoef ik niet over te stappen, haha.

Maar hoezo doen ze dat nu en niet tijdens de zomer wanneer het rustiger is? Was het onderhoud zo dringend?

Ah oké! Valt opzich wel wat voor te zeggen. Thanks voor je antwoord! :smiley:

1 like

geen idee hoor! mijn vlaams traject is enkel de middle of nowhere dus sowieso niet vergelijkbaar gok ik (dat traject dat ze tot het Brabantse W willen heropenen)

2 likes

Is toch irritant als je in de spits de trein neemt en weet dat ie helemaal vol gaat lopen? Snap dat het chiller is om zonder buur te zitten maar vind het nogal flauw om 't expres lastiger te maken.

1 like

Maar sommige mensen zitten nou eenmaal liever aan het gangpad en sommige aan het raam. Dat ze aan het gangpad zitten betekent toch ook niet dat je er niet naast kunt zitten? Ik ga vaak genoeg op de raamplek zitten naast iemand die aan het gangpad zit, gewoon vragen of je daar kan zitten en dan staat diegene even op (of voor mijn part draaien ze even opzij,zolang ik er langs kan vind ik het prima) en heb je een zitplek. Ik zie het probleem niet zo.

1 like

Ik vraag dus inderdaad wel of ik er naast mag zitten en over het algemeen wordt er dan, al dan niet zuchtend, doorgeschoven :slight_smile: en ja dat andere kan ook maar nogal omslachtig in een trein die zich vol laadt

2 likes

Prima dat je eet in de trein maar je hoeft niet heel de trein bij elkaar te smakken

6 likes

Bobba :crazy_face:

5 likes

Ik word echt verdrietig nu met die drukte 's middags omdat de IC is vervangen door een Sprinter en er elke keer mensen op het perron blijven staan. Ik ben zo bang dat mij dit een keer gaat overkomen.

Tegenover me zit een kind met zijn (ik vermoed) opa en dat kind zit de hele tijd aan het raam te likken. Ik word er helemaal naar van joh. En z’n opa zit gewoon uit het raam te kijken en zich nergens mee te bemoeien.

4 likes

Goed voor de weerstand

2 likes

Ik word echt zo gek ervan dat er smiddags een Sprinter rijdt ipv een IC. Het is echt sardientjeswerk en je wil dan gewoon normaal kunnen staan, ipv in iedereens zweetoksel

Fijn dit. De helft van de mensen op het perron past niet in de trein en moet blijven staan.

1 like

Ik heb altijd een sprinter tussen den haag cs en laan van noi en door dat gedoe bij Leiden kom ik nu iedere keer in van die propvolle intercity’s terecht, zo irritant. Oke het is echt een mini stukje, maar het blijft irritant en ik vertik het om de metro of tram te nemen, want dat valt buiten mijn trajectabonnement natuurlijk :stuck_out_tongue:

3 likes

Echt alles zit tegen in het ov de laatste tijd. Sowieso al dat gezeik bij Leiden, maar vandaag ook nog eens een defecte trein en problemen met de bovenleiding. Trein staat voor ieder station 5 minuten stil voordat hij naar binnen mag en ga m’n overstap nooit halen. Hoop zo dat ik als ik afgestudeerd ben een baan vind waar ik lekker op de fiets naar toe kan, is echt m’n droom :sob:

1 like

Dat ik nu tijdens het onderhoud van de normale lijn nog steeds de toeslag moet betalen op de Intercity direct. Die als gevolg daarvan overvol zit, en mensen nu uit het eersteklas gedeelte wegstuurt :roll_eyes:

1 like

Als je in een drukke trein kan zitten (fijn) maar er iemand met veel geluid kauwgom loop te smakken. Heb een paar keer omgekeken om te kijken waar het geluid vandaan kwam, maar de hint was niet duidelijk.

2 likes