Klagen over het OV

Vier mensen zitten in een 6zits. Twee stoelen ‘gereserveerd’ voor hun tassen. En dan stom kijken en zuchten wanneer ik daar wil gaan zitten :roll_eyes: Ik prop me er gewoon tussen hoor.

3 likes

Een 6 zits?? Waar vind ik die?

In Duitsland vind je die, maar ik weet niet of Geo daarnaar verwijst haha

1 like

In de oude veoliatreinen (nu van arriva) zitten die ook, tussen Roermond en Nijmegen bijvoorbeeld

2 likes

Ik zat inderdaad in een oude Veolia trein haha

1 like

Jezus die kuttrein rijdt voor geen flikker door en staat nu voor utrecht ergens zonder reden stil en ik heb 2 min overstaptijd. Motherfuckerrrrrrs

vrouwmens wilt al instappen met kinderwagen terwijl iedereen nog aan het uitstappen is, bijgevolg laat ze een rugzakje op het spoor vallen, moet iemand kei veel moeite doen om die op te rapen een meter dieper en ondertussen is de conducteur een zeiksnor die nog even belachelijk al gaat fluiten als mensen nog niet eens zijn kunnen instappen door heel dit belachelijk gedoe. Ik haat de trein op zaterdag, en in de vakantie. Gadverdamme.

Ik vind het zo raar/irritant dat je (soms?) pas bij het uitchecken de melding krijgt dat je saldo te laag is. Meld dat op het moment dat ik in wil checken dan, zodat ik geld op mn ov kan zetten. Laatst had ik het bij de trein, hoe kom ik bij de automaat om geld op mn ov te zetten als die buiten de poortjes is en ik kan de poortjes niet uit?? (Uiteindelijk wel gelukt, maar wat een gedoe). En vorige week ook bij de nachtbus :frowning_face:

Nou eh, als een vierzits met twee stoelen eraan vast? Het zijn sowieso aparte stoelen (dus geen bankje), maar volgens mij wel zonder armleuning. Het ziet er minder gek uit dan dat het klinkt :wink:

Ik weet van vroeger de ns ook. Nu klinkt ik echt oud haha. Waren volgens mij zelfs 8 zits in van die aparte hokjes.

Ja is hier ook. Heel vaag

Gister een half uur vertraging toen ik naar huis ging. Nu een kwartier + een trein die niet verder rijdt. Het voelt echt superzuur om dan mijn factuur van 400 euro zo te gaan betalen aan de NS als ik al 2 weken zoveel OV struggle heb

1 like

Haha ook de verwachting dat t tot 17 uur duurt super chill

It’s a sign

Het is weer een feessie bij de NS vandaag

22 likes

Ik word zo moe van de werkzaamheden bij Leiden Centraal gelukkig is het bijna voorbij. Ik reis nu via Laan van NOI, maar elke keer is er vertraging. Vandaag vielen er mega veel treinen uit en de trein die wel kwam zat vol waardoor wij alsnog niet mee konden. Ik zou om 11 uur in Leiden zijn, maar het is nu 11:08 en ik wacht nog steeds op de trein in de kou

3 likes

De ellende lijkt met de dag erger te worden. Ik las vanmorgen dat de NS zijn excuses heeft aangeboden maar ik heb daar echt precies niks aan als aan het eind van de maand 400 euro van mijn rekening af gaat voor deze puinzooi.

3 likes

Ik hoop dat jullie naast dit topic ook bij de NS klagen, wat een doffe ellende zeg

2 likes

Wat ook merendeel van de tijd een faal is bij de NS (Hago) is het gebrek aan toiletpapier, of dat er aan het begin van de dag ‘nog maar’ een halve rol over is. Zou het zin hebben om hierover te zeuren bij de NS? :joy:

1 like

Goeie, ik ga het onthouden :grin:

Heb ff gekeken wat er aan de hand was vandaag en dat is niet mis neee :joy: Je zou maar van Goes naar Amsterdam of Schiphol moeten, dan moet je eerst met de bus, overstappen op Den Haag, om vervolgens of in een wisselstoring terecht te komen, of in de gevolgen van een defecte trein. En zelfs als je daar geen last van had is het een helse rit.

1 like