Klagen over het OV

Pfff wat een gedoe zeg. Maar gelukkig ben je er uit!! :smiley:

1 like

Vgm was het net op het nieuws

1 like

Wat voor straf staat daar eigenlijk op, als je nodeloos aan de noodrem trekt?

Maar dan doet de NS dus aangifte, ofzo? Ik ben heel benieuwd he dit gaat, haha.

Ooh, wat interessant. Thanks

Er zit een vrouw die met zoā€™n papieren dalurenticket is ingestapt. Ze kwam niet door de poortjes heen en is toen naar de servicebalie gegaan die zeiden toen loop naar die man die laat je binnen want je mag hiermee instappen voor de spits en dan blijven zitten. Dus zij stapt in en krijgt dan van de conducteur hier te horen dat het niet mag. Zegt zij ja maar de infobalie zei anders. Hij doet zijn werk goed en zegt misschien zit ik verkeerd ga het even controleren als ik niet meer terug kom is het goed als ik wel terug kom dan klopt het toch niet. Dus hij komt vervolgens terug en zegt sorry mevrouw u bent verkeerd geĆÆnformeerd. Die vrouw schiet direct in de verdediging van ik ben gewoon eerlijk en zo hebben ze het gezegd. Die conducteur ik zeg ook niet dat u liegt u bent helaas verkeerd geĆÆnformeerd. Dat gaat zo over en weer. De conducteur probeert mee te denken in een oplossing en zegt je mag van mij nog tot dat station meereizen zodat je tenminste op een overdekt station staat. Dam lopen we samen naar de servicebalie om een normaal kaartje te kopen. Je kan dan met het dalurenticket in de middag terug reizen en je kan je geld terug vragen want je bent verkeerd geĆÆnformeerd. De conducteur is het hele gesprek rustig gebleven en die vrouw tettert overal tussendoor en zegt niet zo subtiel dat ze een klacht tegen hem in gaat dienen en zijn naam wil. Hij is nog zo vriendelijk om zijn dienstnummer te geven terwijl het niet eens nodig is. Vervolgens krabbelt zij iets op een briefje over de situatie en hij wil weten wat want ging waarschijnlijk over hem weigert ze dat compleet en flipt hem helemaal. Op dat moment merkte ik pas irritatie bij de conducteur. Hij is toen verstandig weggelopen en heeft gezegd ik kom hier niet tussen maar ik verwacht je bij dag station buiten te zien. Ik snap echt niet hoe die het heeft volgehouden. Het heeft sowieso 20 minuten geduurd.

Van een of andere ā€œstoereā€ jongen verwacht je dat nog wel maar van een vrouw van middelbare leeftijd verwacht ik toch een stuk meer dan dit soort gedrag.1

7 likes

Oeh was allang geflipt. Die dal uren kaartjes werken pas vanaf 9 uur. Staat overal en bijna iedereen weet het. Word waarschijnlijk ook weer zon domme klacht waar ze precies hetzelfde antwoord op krijgt wat ze niet wilt haha.

1 like

Ja alleen ik denk dus dat ze nooit heeft laten zien dat het een papieren kaartje was maar dat ze zei ik heb daluren. Als je dat op je ov hebt en je checkt in voor 6.30 volgens mij dan mag je blijven zitten want dan gaat het wel om instaptijd, maar met zoā€™n papieren ticket kan je wel zeggen ja heb toen ingecheckt maar dat kan nooit gecontroleerd worden. Dus denk ook niet direct dat zij verkeerd geĆÆnformeerd is, maar dat ze eerder de servicebalie niet volledig heeft geĆÆnformeerd omdat ze het zelf niet zo goed snapte.

3 likes

Ja dat heeft hij zelfs nog voor haar aangewezen want ze geloofde of wou hem niet geloven. Toen vroeg hij mag ik alsjeblieft even op je ticket kijken en toen sorry mevrouw het staat ook op uw ticket

5 likes

Aaah jaa denk ook dat ze het verkeerd heeft gezegd. Met een dal uren product op je ov was er waarschijnlijk geen probleem geweest. Ik vraag mr ook af of dit soort mensen dat echt niet weten. Of dat ze gewoon een goedkoop kaartje willen en dan maar even toneel spelen zodat ze goedkoop kunnen reizen. En dan flippen als ze tegen gehouden/betrapt worden.

4 likes

Maar werkt dit andersom ook zo? Als je bijvoorbeeld van Amsterdam naar Eindhoven reist met zoā€™n groepsticket, is ook een papiertje en ook alleen in daluren geldig, en je probeert een half uur voordat de spits begint in te checken in Amsterdam, kan dat ding dan zo uitrekenen dat Amsterdam Eindhoven een te lang traject is en dat je dus maar tot anderhalf uur (zo lang duurt dat traject wel gok ik) voor de spits kunt inchecken en daarna een foutmelding krijgt?

Ok dus begrijp ik het dan goed dat die code op het kaartje alleen een standaard code is om het poortje open te krijgen, en verder kan het apparaat daar geen info uit halen over wat voor soort kaartje het is en voor welk traject het geldig is?

Er zitten spijbelende kutkinderen op de trein die hun klote dubstep door de trein moeten laten gaan. Natuurlijk ook geen conducteur te bekennen. :triumph:

1 like

Die mensen moeten dood. Koop gewoon een groter bakje als je zon honger hebt.

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/grote-24-uur-durende-ov-staking-aangekondigd-op-dinsdag-28-mei~a8530fd4/

:persevere::persevere:

Ben heel benieuwd hoe mā€™n werk hierop gaat reageren, want ik doe altijd alles met het OV (voornamelijk trein).

Dan heb ik een herkansing, dus hoop dat ik een auto kan regelen :thumbsup:

3 likes

Mag helaas geen schakel rijden, maar de bus is mijn back-up plan

Toppie, dan wordt mijn backup plan hopen dat de uni lief doet en de tentamens van die dag verplaatst

Hoe laat begint die staking? Kan ik niet in het artikel vinden.
Als die 28 mei om 06.00 begint is die dus 29 mei om 06.00 afgelopen toch? Ik hoop dus gelijk zo vroeg al, want woensdag moet ik rond 12.00 met de trein van Groningen naar Amsterdam