Klagen over het OV

Waarschijnlijk bellen ze gewoon met Airpods in

1 like

Nope sommige niet hahaha. Dat zijn van die ‘gekkies’ die dan hardop “Ik ga hier zitten
 nee toch daar
 he daar zit al iemand”

3 likes

Mijn studie heeft ook meerdere keren een bericht via Blackboard gestuurd wat daarop neerkwam. Studeer jij ook in Leiden?

On topic: ben benieuwd hoe druk het morgen op de weg is en hoe vol het parkeerterrein staat. Ik heb morgen om 13:00 tentamen en de normale reistijd met de auto is ongeveer een uur. Voor de zekerheid ga ik maar om 11:00 weg zodat ik zeker weten op tijd ben.

Ik vind het trouwens absurd dat de staking 24 uur is en er echt amper een bus/trein/metro/tram rijdt.

1 like

Wat ben ik blij dat ik een lift heb kunnen regelen zeg. Het is ook nog eens kutweer dus het zal wel enorm druk zijn op de weg.
Maargoed dan zit ik iig droog i.p.v. 45 minuten in de wind en regen.

Doe al 45 minuten over het stukje Schiphol-leiden en de vraag is of we verder mogen rijden ivm een aanrijding met een persoon (gelukkig slechts gewond). De machinist houdt ons wel goed op de hoogte maar lijkt erop dat er tot 20.15 geen treinen rijden maar wil zo graag naar huis (first world problem).

Ik had hier ook last van, dan van de andere kant af. Uiteindelijk ben ik opgehaald door mn zusje, super lief! Viel het mee voor jou?

We hadden vrij veel geluk! We waren de laatste trein die leiden binnen mocht rijden en daar lang moeten wachten om te vertrekken weer, best wat tussenstops gehad door rode seinen maar uiteindelijk iets langer dan twee uur over gedaan ipv 35 minuten maar wel gelukt om thuis te komen zonder hulptroepen!

Super lief dat je opgehaald werd ook!

1 like

Net zulke hyena’s als bejaarden: dagjesmensen.

2 likes

ik heb het al vaker gezegd maar dagjesmensen zijn het grootste nadeel aan werken op zaterdag

ja maar in de randstad heb je geen natuur die op het spoor kunnen waaien hoor!!

1 like

Op Roosendaal besloot de NS dat de mensen van de spitstrein richting Vlissingen ff mochten overstappen naar een trein die aan de andere kant van het station stond. Lekker handig. Heb nog een aantal mensen aangesproken die bleven zitten en nĂłg zag ik net mensen in de afgerangeerde trein zitten (die in dit geval dus al afgerangeerd was). Kleine moeite om als personeel ff een rondje door de trein te lopen :joy:

Ik moet nu een uur wachten op een super saai station voor een reis van 10 minuten :sob:

Ik heb af en toe een cursusdag in Utrecht. Vorige keer strandde ik onderweg ergens en nu rijden er helemaal geen treinen naar huis. Kan ik me zo aan irriteren (seinstoring, bij personen voor de trein is het wel anders natuurlijk). Nu met een omweg naar huis. Gelukkig waren we wat eerder klaar.

Ik blijf me verbazen dat mensen zich als sardientjes in te kleine en oververhitte treinen blijven wurmen. Er liep aardig wat mis door allerlei omstandigheden en al mijn treinen waren ofwel afgelast ofwel te laat met behoorlijk minder coupes.

(Kwam wel een forummer tegen met wie ik wat ben gaan drinken omdat ik er geen zin meer in had)

3 likes

Als ik een trajectabo van de NS zou nemen, zou ik daarvoor meer per maand kwijt zijn dan met een altijd vrij abonnement. Het traject dat ik wil is minder dan een uur
 echt niet normaal duur dit.

De buslijn die ik moet nemen naar mijn werk wordt gereden door 3 organisaties, waardoor ik dus geen abonnement kan nemen omdat het wisselt welke organisatie om welk tijdstip op komt dagen.

1 like

Ja dit had ik ook, gek he!
Van mijn werk mocht ik helaas geen altijd vrij abo nemen, ‘omdat je dat ook in je vrije tijd kunt gebruiken’

Wat raar! Dus je werk betaalt liever meer geld voor jouw reiskosten omdat je het ook in je vrije tijd kan gebruiken? :astonished:

1 like

Ja ik vond het ook heel raar, maar volgens mij heeft het iets met de belasting te maken

1 like

heb ik ook! ongekend.