Klagen over het OV

Mensen worden zo opgefokt van treinvervangend vervoer. Echt als de dood dat ze geen plaatsje kunnen krijgen en daardoor meer vertraagd zullen zijn. Nou snap ik dit als het door een ongeval komt en het last minute geregeld wordt, maar er rijden momenteel iets van drie weken geen treinen rondom Zwolle. Er staan wel vier touringcars klaar en iedereen gaat alsnog rennen. Wat mij dan weer opgefokt maakt. :joy:

4 likes

Als je automatisch opladen aan hebt staan hoef je je geen zorgen te maken! Zodra je saldo onder 0 komt vult je OV dat automatisch aan. Gewoon in en uitchecken, dat wordt allemaal via het interne systeem geregeld!

2 likes

@Jauregui komt goed!

1 like

Bij onze bussen kun je in de vakantie periode (nu dus al), de gehele dag dagkaartjes kopen. Dus als je voor de zekerheid je pinpas mee neemt kun je altijd nog een dag kaart kopen voor 6,63 euro.

2 likes

Dat ophalen vind ik ook vrij achterlijk. Je doet iets online erop zetten omdat dat handig is en je niet langs een automaat kan of wil. Maar HAHA gefopt, je moet alsnog langs de automaat. Zo fucking omslachtig.

10 likes

Ik heb sinds een aantal maanden dat ik op rekening reis, zo relaxed dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken of ik saldo heb en nog moet opwaarderen of een bestelling moet ophalen. Het enige is dat er dus 1x per maand een wat groter bedrag wordt afgeschreven. Vind ikzelf geen probleem maar ik snap wel dat het niet voor iedereen handig is. Hiervoor deed ik 3x per maand een bedrag wat groot genoeg was om er even mee te doen, dus dit vind ik persoonlijk veel fijner. De rekening is ook elke maand vrijwel gelijk omdat ik vaste reizen doe.

2 likes

Ja ik vind reizen op rekening ook echt heel chill! Alleen mijn rekeningen worden wel echt steeds hoger merk ik, omdat ik niet echt bijhoudt hoeveel ik uitgeef. Eerst zette ik steeds een bedrag op mijn OV en daar moest ik het maar mee doen voor de rest van de maand, en dan pakte ik maar iets vaker de fiets als het bedrag (bijna) op was. Maar nu ben ik echt onbeperkt aan het in en uitcheckenā€¦

1 like

Ik had ook een keer online geld op mijn ov gezet, omdat ik niet zoā€™n automaat in de buurt heb. Dus ik kom die bus in, loop naar dat opwaardeer paaltje, zegt de buschauffeur: ā€œDat is eigenlijk alleen bedoelt voor mensen die al ingecheckt zijn hoorā€¦ā€ Hoe wil ik inchecken als ik te weinig geld op mijn ov heb? Snap die logica echt niet. Mocht uiteindelijk wel eerst opwaarderen en inchecken, maar kreeg daarna nogmaals te horen dat dat echt niet de bedoeling is. Ugh ik ben blij als ik niet meer met het ov hoef.

2 likes

Gisteren de trein gemist doordat de tram voor mij een aanrijding had. Vandaag 20 minuten in de trein gezeten voor het bericht kwam dat ie werd opgeheven. Sinds deze week reis ik naar een andere plaats, waar de trein maar 2x per uur rijdt. Ugh.

1 like

Ja hoor mag een uur eerder weg is er een defecte trein. 2 treinen voor mij zijn uitgevallen.

Er nam een vrouw heel hard haar telefoon op in de stiltecoupe (whatā€™s new) en toen iemand haar daarop aansprak negeerde ze dat. Die man herhaalde het nog een keer netjes en toen schreeuwde ze: ā€˜HOU JE BEK MANā€™. En vervolgens ging ze vrolijk verder kletsen met degene die ze aan de telefoon had.

Dat mensen zo zijn :neutral_face: dit is reden dat ik nooit er wat van zeg als mensen lopen te praten in de stiltecoupe

Ik denk dat ik 3 van de 5 ochtenden per week dat ik met de trein reis in de app zie: ā€œEr rijdt een kortere trein dan normaal. Hierdoor kan het drukker zijnā€. En dan rijden er bijvoorbeeld 3 delen in plaats van 8. Lekker. Vooral met dit weer. Ze kunnen het beter twee dagen per week aanpassen naar: ā€œhoera! Er rijdt een langere trein dan normaal. Hopelijk kun je zitten!ā€
En mijn trein terug is altijd echt idioot lang, dus dan heb ik vaak gewoon een vierzits voor mezelf. Dat is dan wel weer fijn.

5 likes

Nou ja wat een debiel mens! Is idd ook de reden dat ik me in de stiltecoupĆ© vaak in stilte (hahaā€¦) zit te ergeren als iemand zit te tetteren. Heb dan echt geen zin in zoā€™n idiote reactie.

1 like

Dat heb ik ook. Dat mensen praten in de stiltecoupe vind ik maar lichtelijk vervelend maar als iemand zo tegen me uit zou vallen zou ik daar nog dagen van balen.

1 like

Kapotte airco in de trein :+1::+1::+1:

Trein rijd nietā€¦ roepen ze pas 1 minuut voordat tie zou gaan omā€¦ echt krijg de pest pleuris.

Dr word hier een man helemaal leip omdat hij indtapte toen mensen uitstapte en een man netjes vroeg wilt u even wachten. Hij helemaal ā€œWat een stumperd zou je willen wachten zei dieā€¦ā€ okeeee

Gaat lekker weer dit. Eerst heeft de trein 25 minuten vertraging doordat we achter een defecte trein zitten, rijdt de metro ook nog eens niet.

Ik geniet er echt van om zo langzaam mogelijk te lopen als er achter me zoā€™n ongeduldig persoon staat die al wilt instappen voordat iedereen is uitgestapt.

7 likes

Ik geniet er ook van om tegen mensen aan te lopen die de trein al inlopen terwijl ik er nog uit moet. Kinderachtig? Ja. Geeft het voldoening? Ja.

Disclaimer: ouderen en kinderen bevinden geen last van bovenstaande actie, want die laat ik met rust. Ik doe het ook niet hard, maar gewoon net genoeg dat het duidelijk is dat ze nog even moeten wachten tot iedereen is uitgestapt.

23 likes